trött i sociala situationer.
4 inlägg
• Sida 1 av 1
trött i sociala situationer.
hej jag undrar en sak, om du försöker vara "trevlig och normal" i sociala situationer som AS, blir du ju antagligen trött efter några timmar om du är "tränad" att lossas vara en "NT".
på en skala 1-50 blir du kanske trött 50 efter 12 timmar med konstant "lossas vara normal pratande".
NT måste ju också vara formella vid olika tillställningar och hur pass trötta blir dom på 12 timmar på samma skala?
1-50? är det nån som har en uppfattning om det.
på en skala 1-50 blir du kanske trött 50 efter 12 timmar med konstant "lossas vara normal pratande".
NT måste ju också vara formella vid olika tillställningar och hur pass trötta blir dom på 12 timmar på samma skala?
1-50? är det nån som har en uppfattning om det.
- hangwithmeifyourforreal
- Anslöt: 2010-10-27
Moderator:
Här är en omröstningstråd som handlar om ungefär samma sak:
http://www.aspergerforum.se/trott-av-at ... ghlight=trött
Här är en omröstningstråd som handlar om ungefär samma sak:
http://www.aspergerforum.se/trott-av-at ... ghlight=trött
Re: trött i sociala situationer.
ok, ok. så alla blir alltså inte "lika" trötta, intressant.
då borde det ju vara relativt varierat för "NT" att bli trötta i sociala situationer också.
då borde det ju vara relativt varierat för "NT" att bli trötta i sociala situationer också.
- hangwithmeifyourforreal
- Anslöt: 2010-10-27
Det är väldigt vanligt bland NT-människor att inte känna sej bekväma i sociala miljöer, så det är nog väldigt varierat hur länge folk orkar med det.
Min erfarenhet har varit att det är väldigt varierat med andra (kanske alla) AS-drag hos NT-människor. Jag har funderat mycke på om det ens finns nån egentlig gräns mellan AS och NT, men inte kommit fram till nåt annat än att många som är NT har mer eller mindre starka AS-drag.
Min erfarenhet har varit att det är väldigt varierat med andra (kanske alla) AS-drag hos NT-människor. Jag har funderat mycke på om det ens finns nån egentlig gräns mellan AS och NT, men inte kommit fram till nåt annat än att många som är NT har mer eller mindre starka AS-drag.
Återgå till Att leva som Aspergare