Om du fick välja, skulle du välja att bli NT? (Omröstning)
14 inlägg
• Sida 1 av 1
Om du fick välja, skulle du välja att bli NT? (Omröstning)
Hej där, jag är en student som håller på att skriva ett arbete om Aspergers. Jag har skrivit en massa om symtombilder, diagnoskriterier och dylikt men vad jag saknar är personliga uttalanden från folk som faktiskt har AS eller misstänker att de har det.
Jag tänkte att ovanstående fråga kunde utgöra en lämplig utgångspunkt. Motiverna gärna era svar med hur ni upplever ert tillstånd och varför ni känner som ni gör. Om ni inte säger nåt annat så utgår jag ifrån att jag har tillåtelse att inkludera era utsagor i min uppsats.
Kan väl passa på att berätta lite om min bakgrund också. Jag misstänker själv att jag har AS eller nån liknande autismspektrumstörning. Nån diagnos har jag inte fått (än) men när jag nyligen läste om syndromet kände jag igen mig i många av symtomen. Hela livet har jag känt mig "annorlunda" men kunde inte sätta fingret på vad det var. Att det tog ganska lång tid (jag är 22) innan jag fick upp ögonen beror väl på att mitt tillstånd är relativt lindrigt. Jag har inte lätt för den sociala biten, hålla igång ett samtal och prata om oväsentligheter men smälter ändå in ganska väl, även om jag uppfattas som tystlåten och introvert. Därför skulle jag själv nog svara nej på min fråga. Även om jag upplever mitt tillstånd som jobbigt ibland så känns det som en välsignelse vid andra tillfällen. Jag är tillfreds med mig själv. Oftast.
Tack på förhand.
Jag tänkte att ovanstående fråga kunde utgöra en lämplig utgångspunkt. Motiverna gärna era svar med hur ni upplever ert tillstånd och varför ni känner som ni gör. Om ni inte säger nåt annat så utgår jag ifrån att jag har tillåtelse att inkludera era utsagor i min uppsats.