Dejting för fula

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dejting för fula

Inläggav KrigarSjäl » 2010-10-30 13:06:59

http://www.theuglybugball.com/

Kommentarer eller synpunkter?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Abbreviation » 2010-10-30 13:11:29

Smart. Där ska jag gå med.
Abbreviation
 
Inlägg: 3447
Anslöt: 2010-10-15

Inläggav wuwei » 2010-10-30 13:41:43

Hade rätt svårt med detta:
Ugly people have lower expectations – for a first date A Family Bucket will usually do the trick.


Vilket fördomsfullt skit.

Nej, jag har banne mig inte lägre krav eller förväntningar bara för att jag inte är skitsnygg. Jag vill fortfarande ha någon som är trevlig, intelligent, som bryr sig om mig, som vill ha ett ömsesidigt utbyte fyllt av respekt och acceptans och som verkar kunna fylla många av mina behov och som jag verkar kunna fylla många behov hos.

Den som inte är snygg enligt gängse normer måste väl inte sakna självrespekt? :twisted:
wuwei
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2010-09-08

Inläggav rdos » 2010-10-30 13:53:21

De har nog fattat ganska dåligt. Det som skiljer snygga ifrån fula är inte krav på hur deras partner beter sig, utan krav på hur snygg partnern är. De snygga med ful personlighet kommer nog inte heller någonvart, förutom att de lätt får till korta relationer, men sedan kommer de inte längre.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Alien » 2010-10-30 18:07:28

Tja, varför inte? Om alla, fula som snygga, vill dejta bara de snygga blir ju en massa personer över. Dessutom, på en sådan sajt behöver man inte vara rädd för att foton är över 10 år gamla el kraftigt photoshoppade. Så eftersom det finns dejtingsajter för enbart vackra, borde det finnas för oss andra också, särskilt som vi är i majoritet.

Internet dating is more popular that it’s ever been with singles all over the world logging on to find the love of their life. But aren’t you sick of all the twee lovey dovey dating sites that show perfectly pretty people walking hand in hand on a wind swept beach?

We know it never turns out like that - at TUBB we deal in reality.

If you are one of the millions of people that don’t always like what they see in the mirror, then this is the place for you!


Fast The Ugly Bug Ball låter inte så lockande. Även om man inte tycker man är vacker, kanske man inte anser sig ful utan bara oansenlig.

Half of UK daters aren’t pretty so instead of fishing in a small pool of prettiness and getting nowhere dive into an ocean of uglies and have more choice.


Inte vet jag heller hur de räknat fram att 50% är fula, 35% är ok och 15% är vackra.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47139
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav ufo » 2010-10-30 18:11:20

Tittade runt lite och de flesta var ju riktigt söta.
Men hur kom de på namnet "Fula skalbaggenboll"?
Just namnet får mig att avstå, ogillar skalbaggar.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Zombie » 2010-10-30 19:28:59

... eller "balen för fula defekta" ~ "löss"?

Fast man kan ju undra över dubbeltydigheten... ;)

Och att man kan tycka många där ser riktigt bra ut, tja, vad trodde man? Att folk skulle vara oskadda av dagens hyperintoleranta och dessutom orealistiska utseendeideal? När inte femåringar är det om de är tjejer?
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Abbreviation » 2010-10-30 20:34:44

Jag gillar att man kan söka efter människor mellan 18 och 120, det är inte ofta man har så stora valmöjligheter. Och även de som fyllt hundra år måste ju dejta.
Abbreviation
 
Inlägg: 3447
Anslöt: 2010-10-15

Inläggav ufo » 2010-10-30 20:47:00

Abbreviation skrev:Och även de som fyllt hundra år måste ju dejta.
Måste dom?
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Kahlokatt » 2010-10-30 21:24:42

Ganska sorgligt... :(
Var in och snabbtittade lite och de flesta var ju inte alls fula. Hade väntat mig riktiga cirkusfreaks med extrema missbildningar à la Fantomen, men många var t.o.m. rätt snygga.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21474
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav Savanten Svante » 2010-10-30 21:39:58

ufo skrev:
Abbreviation skrev:Och även de som fyllt hundra år måste ju dejta.
Måste dom?


Its the law!


(bra svar att ha i bakfickan när nån säger "måste")
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav lasseivägen » 2010-10-30 22:21:09

Kan ju inte vara särskilt roligt för någon att veta att man blivit utvald för sitt utseende, att ingen bryr sig om det inre.
Ganska sorgligt...

Kahlokatt skrev:Var in och snabbtittade lite och de flesta var ju inte alls fula. Hade väntat mig riktiga cirkusfreaks med extrema missbildningar à la Fantomen, men många var t.o.m. rätt snygga.


Nog oftast beroende på dålig självkännsla, har man blivit mobbad av en galen äkta hälft, kan man totalt tappa tron på sig själv.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Inläggav Savanten Svante » 2010-10-30 22:27:29

Sen när man har etablerat det som begrepp blir den här bilden hemskt rolig!

Bild
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Banzai » 2010-10-30 22:33:22

Kahlokatt skrev:Ganska sorgligt... :(
Var in och snabbtittade lite och de flesta var ju inte alls fula. Hade väntat mig riktiga cirkusfreaks med extrema missbildningar à la Fantomen, men många var t.o.m. rätt snygga.


Oj, här blev det en rejäl felkoppling i min hjärna... Det första Fantomen som dök upp i min hjärna var inte han som sjunger på operan utan den andra killen som skuttar runt i djungeln iklädd lila trikåer med speedos utanpå... jag satt och fundera ett tag över vilka missbildningar du menade att han hade...:oops:

Annars tycker jag de flesta såg ut som normala personer på sajten?
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Inläggav alfapetsmamma » 2010-10-31 0:15:17

Det får mig osökt att tänka på Bonde söker fru. De sökande som är eller av en majoritet anses "attraktiva" (atletiska, med vinnande leenden, fint hår, fin hy osv) får generellt jämbördigt snygga svarande, medan de mindre snygga (rejält över- och underviktiga, krumma, med snea tänder och flint osv) får motsvarande svaranden. I årets upplaga är det rent löjligt slående.

OBS, själv gillar jag inte nödvändigtvis det som anses snyggt av majoriteten (tycker t ex om magra män mer än broilers eller hulliga karlar, rent estetiskt alltså), det här är bara ett konstaterande av nåt jag noterat, inget inlägg i debatten Vad som är snyggt och inte.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Miche » 2010-10-31 11:47:39

Kahlokatt skrev:Ganska sorgligt... :(
Var in och snabbtittade lite och de flesta var ju inte alls fula. Hade väntat mig riktiga cirkusfreaks med extrema missbildningar à la Fantomen, men många var t.o.m. rätt snygga.

Jag tycker att det är ganska tydligt bevis på hur dålig självbild många människor har, omgivningen tycker att de är (skit)snygga, men själva tycker de att de ser förjävliga ut (jag har träffat på flera IRL med detta problem).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Kahlokatt » 2010-10-31 23:01:29

Banzai skrev:
Kahlokatt skrev:Ganska sorgligt... :(
Var in och snabbtittade lite och de flesta var ju inte alls fula. Hade väntat mig riktiga cirkusfreaks med extrema missbildningar à la Fantomen, men många var t.o.m. rätt snygga.


Oj, här blev det en rejäl felkoppling i min hjärna... Det första Fantomen som dök upp i min hjärna var inte han som sjunger på operan utan den andra killen som skuttar runt i djungeln iklädd lila trikåer med speedos utanpå... jag satt och fundera ett tag över vilka missbildningar du menade att han hade...:oops:


Jag är van. På aspisars vis har jag svårt att förstå att andra inte gör samma associationer som jag.

Jag hade f.ö. en kompis som led av BDD. Hon var skitsöt, men helt övertygad om att hon var fulast på jorden. Själv har jag faktiskt fått höra ett flertal gånger att jag är fulast på jorden, att jag ser anskrämlig ut, etc, etc.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21474
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav Herr_Kantarell » 2010-11-16 21:18:52

Hej jag är ny på forumet och ja någonstans ska man ju börja svara.

Det här var löjligt. De flesta exempelbilderna där var ju inte ens fula människor. (Killarna har jag svårt att avgöra, jag är 99.9% hetero).
Sen tycker jag namnet på tjänsten är smaklöst.

Det verkar som många på sajten var lite tjocka och de tror då att de är "fula".

Personligen tycker jag runda tjejer är snyggast oftast, MEN:

Jag tycker det finns snygga och fula inom ALLA grupper: smala, tjocka, somaliskor, västafrikanskor, skandinaviskor, östeuropeiskor, latinamerikanskor, arabiskor, thai, kinesiskor, persiskor, indiskor, malayer, blonda, brunetter, svarthåriga, korta, långa, storbystade, småbystade, plattbystade, stor rumpa, liten rumpa.

Alla de kan vara både snygga OCH fula. Det är mer invidivider inom grupperna som varierar snarare än grupperna själva. Oftast är det ju ansiktet som avgör. Ögon, näsa, mun, haka. På ett sätt som inte går beskriva med ord, man ser det när man ser det. Och vi har alla olika smak.


Fast jag skulle aldrig använda dejtingtjänst ändå... känns så... tillgjort.
Herr_Kantarell
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2010-11-16
Ort: Norrköping

Inläggav Bjäbbmonstret » 2010-11-17 0:28:07

Äh slå upp lite medelålders män på motesplatsen.se exempelvis. De är inte så jävla snygga allihop där heller. Så det är väl en sak om man gör en gimmick av det men det är inte bra om man underhåller dålig självkänsla.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav rutig duk » 2010-11-17 2:44:38

edit: välmenande inlägg som ingen säkert förstår, ej bra på att uttrycka mig just nu
rutig duk
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2010-11-10

Inläggav Exploitbat » 2010-11-17 6:24:11

Herr_Kantarell skrev:(Killarna har jag svårt att avgöra, jag är 99.9% hetero).


Men gud! Varför kan du inte avgöra om du tycker en kille ser bra ut bara för att du är hetero? *rycker mitt hår*
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in