Hjälp mig med googlesynkning på android!
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Hjälp mig med googlesynkning på android!
Blir galen på detta.
Jag loggade in på google med mitt konto, på en telefon som inte är min. För att kunna hämta från Android market.
Ok, det var ju rätt ok. Familjemedlem som har telefonen. Men nu kan jag inte logga ut, vet inte hur man gör.
Sedan skulle jag kolla in hur Galaxy 5s kontakter och kalender ser ut, och upptäckte då att den synkat med mitt googlekonto, så att alla mina kontakter och hela min kalender nu ligger på telefonen.
Var fan tar jag bort detta? Dels, var ställer jag in hur den ska synka?= Via datorn eller telefonen? Hittar inget på telefonen. Och dels, var får jag bort min inloggning på google? Jag hittade bara något som gör att kalendern inte visas längre, men den är ju kvar och synkas och håller på.
Jag loggade in på google med mitt konto, på en telefon som inte är min. För att kunna hämta från Android market.
Ok, det var ju rätt ok. Familjemedlem som har telefonen. Men nu kan jag inte logga ut, vet inte hur man gör.
Sedan skulle jag kolla in hur Galaxy 5s kontakter och kalender ser ut, och upptäckte då att den synkat med mitt googlekonto, så att alla mina kontakter och hela min kalender nu ligger på telefonen.
Var fan tar jag bort detta? Dels, var ställer jag in hur den ska synka?= Via datorn eller telefonen? Hittar inget på telefonen. Och dels, var får jag bort min inloggning på google? Jag hittade bara något som gör att kalendern inte visas längre, men den är ju kvar och synkas och håller på.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Jag verkar ha hittat några inställningar (sådant gör jag alltid EFTER att jag frågar andra om hjälp...). Där får jag nu meddelanden om att om jag tar bort mitt konto, så återställs telefonen till fabriksinställningar och installerade program verkar tas bort (meddelandet är inte riktigt tydligt).
A-ja, jag fortsätter testa mig fram då... Få se om jag kan lägga till ett nytt konto i ägarens namn.
A-ja, jag fortsätter testa mig fram då... Få se om jag kan lägga till ett nytt konto i ägarens namn.
- Bror Duktig
Slänger in detta svaret här också bara från smartphonetråden..
barracuber i smartphonetråden skrev:Bror Duktig skrev:...
Så just den telefonen är nu uppkopplad mot mitt googlekonto, och jag vet inte hur jag loggar ut igen (det är ju inte min telefon).
Detta undrade jag med.
Man loggar inte ur. Däremot kan man ligga till fler konton.
Inställningar > Konton och synkronisering.
Knappen nere till höger. Man kan lägga till konton för facebook, google, twitter m.m.
Tänk på batteriet bara!
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Jag hittade att man bara kan ta bort konton. Men alla de program som laddats ned med mitt konto, kommer att försvinna. Telefonen säger att den kommer att återställa sig :@
Fy tusan. Men bättre att göra det nu än när ännu mer laddats ned. Bara några snabba nedladdningar plus ett spel som tog flera minuter ("angry birds" som alla utom jag tycdligen älskar).
Kontakter sparade jag på telefonen, så de bör ju inte försvinna.
Jag är jävligt sugen nu på egen Android, det är ju jättekul ju!!! Synd att kameran är kass på Galaxy 5, annars kunde jag tänka mig den faktiskt.
Eftersom jag behöver en ny kamera, så kan jag nu tänka mig att betala lite mer om det är en riktig bra kamera. Hade suttit fint att ha telefon och bra kamera ihop.
Finns det NÅGON kamera i Androidtelefon som kan mäta sig med en kompaktkamera? För vardagliga bilder mest. Måste kunna filma ok också, utan hackande.
Desire HD kanske? Men den är ju jättestor. Och jag vill ju gärna ha tangentbord.
Har frågat om det på swedroid, hoppas på ngt smart svar där.
Fy tusan. Men bättre att göra det nu än när ännu mer laddats ned. Bara några snabba nedladdningar plus ett spel som tog flera minuter ("angry birds" som alla utom jag tycdligen älskar).
Kontakter sparade jag på telefonen, så de bör ju inte försvinna.
Jag är jävligt sugen nu på egen Android, det är ju jättekul ju!!! Synd att kameran är kass på Galaxy 5, annars kunde jag tänka mig den faktiskt.
Eftersom jag behöver en ny kamera, så kan jag nu tänka mig att betala lite mer om det är en riktig bra kamera. Hade suttit fint att ha telefon och bra kamera ihop.
Finns det NÅGON kamera i Androidtelefon som kan mäta sig med en kompaktkamera? För vardagliga bilder mest. Måste kunna filma ok också, utan hackande.
Desire HD kanske? Men den är ju jättestor. Och jag vill ju gärna ha tangentbord.
Har frågat om det på swedroid, hoppas på ngt smart svar där.
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:Jag hittade att man bara kan ta bort konton. Men alla de program som laddats ned med mitt konto, kommer att försvinna. Telefonen säger att den kommer att återställa sig :@
Kollade snabbt på swedroid och det ska tydligen gå att slippa göra factory reset när man byter/nollställer googlekonto. Men lätt verkar det inte vara varken att hitta info eller göra.
Bror Duktig skrev:Kontakter sparade jag på telefonen, så de bör ju inte försvinna.
Sånt där blir jag alltid förvirrad av. Vad är egentligen "telefonen" när det gäller android?? jag menar android är ju OS:et och mjukvarumässigt är då hela telefonen = android som jag ser det (med undantag för lågnivåkod som inte har med användarens data att göra..).
Det enda återstående alternativet är att lägga kontakterna på SIM-kortet men jag har ingen aning om ifall det är bra. Om man gör det, hur ska man sedan hålla de uppdaterade?? Jag har själv ingen som helst ordning på mina egna kontakter någonstans.. Här saknar jag tips på bra upplägg.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Simkortet är inte bra, eftersom jag har upptäckt att man då förlorar saker som diverse poster man vill ha för kontakten.
Det är bara två kontakter som går förlorade, så det är nog ingen fara. Större fara att mitt googlekonto blir förstört om det börjar synka hej vilt.
Lika bra att nollställa nu när bara 4 appar är inlagda, och två kontakter.
Kanske försvinner ändå inte allt av det.
Det är bara två kontakter som går förlorade, så det är nog ingen fara. Större fara att mitt googlekonto blir förstört om det börjar synka hej vilt.
Lika bra att nollställa nu när bara 4 appar är inlagda, och två kontakter.
Kanske försvinner ändå inte allt av det.
- Bror Duktig