Är detta en tidsresenär?
28 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Är detta en tidsresenär?
<a target="_target" href="http://blogs.suntimes.com/ebert/strange-3/a-cell-phone-in-a-1928-movie.html">A cell phone in a 1928 movie?</a> ( 8:28 )
En väldigt omtalad grej just nu på Internet!
OBS det är en cool irländare - Alex Lovering - fast jag vet inte om det var han som upptäckte det - som visasr upp en kort sekvens i Charlie Chaplins film The Circus från 1928.
Hav tålamod - irländare är ju inte världens mest stressade typer direkt - han börjar inte visa filmen förrän 2:40 in i klippet. Sedan zoomar han in och tar om flera gånger.
Här är en liten försmak:
Han har ingen egen förklaring. Han vill ha tips.
En väldigt omtalad grej just nu på Internet!
OBS det är en cool irländare - Alex Lovering - fast jag vet inte om det var han som upptäckte det - som visasr upp en kort sekvens i Charlie Chaplins film The Circus från 1928.
Hav tålamod - irländare är ju inte världens mest stressade typer direkt - han börjar inte visa filmen förrän 2:40 in i klippet. Sedan zoomar han in och tar om flera gånger.
Alex Lovering said: It's quite a coincidence (for me anyway) that you recently included "The Circus" into your great movies collection. I received this link yesterday from my Aunt. It's a video exploring an unusual moment in the film which shows an extra who appears to be talking on a cell phone! It is a bit weird actually.
Här är en liten försmak:
Han har ingen egen förklaring. Han vill ha tips.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Jädra människa att se skum ut, i vilket fall.
Här är en artikel om ett foto från återinvigning av en bro i Kanada ca 1940/41 där en kille verkade för "nutida":
http://forgetomori.com/2010/fortean/tim ... eum-photo/
Här är en artikel om ett foto från återinvigning av en bro i Kanada ca 1940/41 där en kille verkade för "nutida":
http://forgetomori.com/2010/fortean/tim ... eum-photo/
ufo skrev:Intressant.
Fråga ett. Finns det någon som kan bekräfta filmens äkthet?
Kan man beställa hem en DVD med orginalet på och se det igen?
I slutet av klippet håller han upp DVDn. Tanten med mobilen ligger i extramaterialet nånstans.
DVDn ser ut som nåt man kan köpa var som helst. Men det är väl osäkert vilka utgåvor som hittar hem till Svedala.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Personen med "mobilen" pekas ut att vara Nikola_Tesla en hängiven beundrare till Chaplin och en galen vetenskapsman.
Tesla beskrev redan 1909 hur framtidens telefoner fungerar, dvs som våra mobiler gör idag. Länk
Så troligen är det där världens första mobiltelefonattrapp.
Den där Tesla skulle vara högst intressant o se spekulationer hurvida han hade vad vi idag kallar AS.
Tesla beskrev redan 1909 hur framtidens telefoner fungerar, dvs som våra mobiler gör idag. Länk
Så troligen är det där världens första mobiltelefonattrapp.
Den där Tesla skulle vara högst intressant o se spekulationer hurvida han hade vad vi idag kallar AS.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Uppfinns tidsresor borde det ju bli den ultimata hobbyn för tidsresenärerna. Att åka tillbaka och råka fastna på foton eller i filmer under former som bara nästan kunde upptäckas och misstänkas vara en tidsresenär, ungefär som den här mystiska personen eller killen på brobilden i historien jag länkade till.
Undrar hur många andra tidsresenärer man skulle möta om man tog sig till Jesu korsfästelse, den där gatan i Sarajevo där Gavrilo Princip just ska skjuta... eller vid boklagret vid Elm Street 22 november 1963.
Själv tror jag för övrigt att Palme-mordet var en helt oväntad bieffekt av alla tidsresor som AIK-are och djurgårdare i en helt annan framtid gjorde till februari 1986 för att förhindra kvalveckorna då både DIF och AIK åkte ur Elitserien, samtidigt som Huddinge och Hammarby gick upp...
Kvällens filmtips: Timequest, där en tidsresenär själv född samma dag kommer tillbaka till hotellet i Fort Worth på förmiddagen 22 november 1963 och varnar för och förhindrar morden på såväl JFK som på brorsan Robert och Martin Luther King. I slutet av 70-talet i den nya värld som skapas är RFK president med MLK som vice president.
Tillbaka till framtiden-trilogin har väl alla förhoppningsvis sett om nu i dagarna, när vi just sett 25-årsjubileet av de dagar 1985 som är historiens nutid i trilogin. Storyn börjar under fredagen den 25 oktober och del tre slutar på söndagförmiddagen den 27:e.
Och så förhandsgranskar jag och får se vilken mycket intressantare diskussion som just har utspelats medan jag skrev detta... äh, jag skickar ändå!
Undrar hur många andra tidsresenärer man skulle möta om man tog sig till Jesu korsfästelse, den där gatan i Sarajevo där Gavrilo Princip just ska skjuta... eller vid boklagret vid Elm Street 22 november 1963.
Själv tror jag för övrigt att Palme-mordet var en helt oväntad bieffekt av alla tidsresor som AIK-are och djurgårdare i en helt annan framtid gjorde till februari 1986 för att förhindra kvalveckorna då både DIF och AIK åkte ur Elitserien, samtidigt som Huddinge och Hammarby gick upp...
Kvällens filmtips: Timequest, där en tidsresenär själv född samma dag kommer tillbaka till hotellet i Fort Worth på förmiddagen 22 november 1963 och varnar för och förhindrar morden på såväl JFK som på brorsan Robert och Martin Luther King. I slutet av 70-talet i den nya värld som skapas är RFK president med MLK som vice president.
Tillbaka till framtiden-trilogin har väl alla förhoppningsvis sett om nu i dagarna, när vi just sett 25-årsjubileet av de dagar 1985 som är historiens nutid i trilogin. Storyn börjar under fredagen den 25 oktober och del tre slutar på söndagförmiddagen den 27:e.
Och så förhandsgranskar jag och får se vilken mycket intressantare diskussion som just har utspelats medan jag skrev detta... äh, jag skickar ändå!
nitro2k01 skrev:Någon i YouTube-kommentarerna påstår att det rimligen bör vara en sån här. Jag tror honom.
Jo, det verkar väl vara det klart troligaste. Eller att det helt enkelt är en sådan där örontrumpet trots att den inte syns.
Skulle kunna vara den apparat nitro2k01 pekar ut, med invändningen att personen ser ut att prata i apparaten, inte lyssna.
Att Tesla levde när filmen spelades in och befann sig på rätt kontinent verkar vara utan tvivel. Någon som inte är ansiktsblind får gärna kolla om det är likt hans porträttbild.
http://www.znanje.org/i/i24/04iv03/04iv03121626/images/tesla%20I.jpg
Att Tesla levde när filmen spelades in och befann sig på rätt kontinent verkar vara utan tvivel. Någon som inte är ansiktsblind får gärna kolla om det är likt hans porträttbild.
http://www.znanje.org/i/i24/04iv03/04iv03121626/images/tesla%20I.jpg