Er det mer vanlig for autistiske folk å...
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Er det mer vanlig for autistiske folk å...
Bruke lenger tid på badet?
Jeg bruker som regel 30-60 minutter når jeg skal dusje.
Jeg bruker som regel 30-60 minutter når jeg skal dusje.
Brukar duscha på 20-30 minuter, de flesta tycker jag är långsam. Förstår inte hur de hinner bli rena på 10-15 minuter eller vad de tar på sig.
- FakkDöWörld
- Anslöt: 2010-09-29
Jag är alltid snabb i duschen. En färdighet som jag, av nödvändighet, utvecklade när mina barn var små. Faktum är att när jag väl gör något så går det i regel i hög hastighet, oavsett vad det gäller. Något som min andra hälft har lite svårt för.
Undrar om det där är en manlig/kvinnlig grej? Att vara "snabb" eller "långsam".
tahlia skrev:Undrar om det där är en manlig/kvinnlig grej? Att vara "snabb" eller "långsam".
tahlia skrev:Jag är alltid snabb i duschen. En färdighet som jag, av nödvändighet, utvecklade när mina barn var små. Faktum är att när jag väl gör något så går det i regel i hög hastighet, oavsett vad det gäller. Något som min andra hälft har lite svårt för.
Hej tahlia!
Jag tänker (rent allmänt) att det har/kan ha andra anledningar, det med att vara "snabb" eller "långsam"... lite typ talesättet "Vansinne är ärftligt. Man får det av sina barn". Fast tvärtom, då; att ju mera "de vuxna" jagar på en som barn för att få en att göra saker, ju långsammare vill man göra de sakerna.
Jag är tvåltokig, älskar olika väldoftande tvålar och sådär. Men jag har inte tålamod till att stå i duschen länge. Har alltid en känsla av att det inte är halal. Mina tonår var jobbiga med acne, kontaktlinser och bacillskräck.
När jag var tonåring var jag frusen av mig. Då brukade jag sitta på duschgolvet, halvsova och låta hett vatten strila över mig innan jag skulle till skolan. Tills det började leva om utav bara helvete och slitas i dörrhandtaget och skrikas Men är du inte klar snaaart, jag ska till jobbet!!!! (mamma). Eller bang bang bang, uuut (brorsan).
Varför bygger man en toalett i en fyrarummare???? Idioti. När jag blir stor och bygger hus, då ska jag ha tre toaletter. Två med duschmöjligheter och en gästtoa med bara wc.
När jag var tonåring var jag frusen av mig. Då brukade jag sitta på duschgolvet, halvsova och låta hett vatten strila över mig innan jag skulle till skolan. Tills det började leva om utav bara helvete och slitas i dörrhandtaget och skrikas Men är du inte klar snaaart, jag ska till jobbet!!!! (mamma). Eller bang bang bang, uuut (brorsan).
Varför bygger man en toalett i en fyrarummare???? Idioti. När jag blir stor och bygger hus, då ska jag ha tre toaletter. Två med duschmöjligheter och en gästtoa med bara wc.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugrövmanövern skrev:Men jag har inte tålamod till att stå i duschen länge. Har alltid en känsla av att det inte är halal.
Hallå sugrövmanövern!
Vilket samband har halal med att stå länge i duschen? Jag har alltid varit av den uppfattningen att "halal" enbart handlar om mänskliga handlingar som är opassande inför Gud;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Halal
/geocache
Återgå till Övriga Aspergerfrågor