Stoppa Rasisttrådar om SD?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Danne » 2010-10-23 23:42:15

Ganesh skrev:
Danne skrev:
Ganesh skrev:Har aldrig förstått varför det skulle vara fel att kalla rasister för rasister. Eller fascistiska åsikter för fascistiska åsikter.

Om man framför åsikter som är extremhöger får man acceptera att de kallas extremhöger.

Och vem har sagt att DET är fel då :?:

Det är väl inget fel i det. I sig självt.

Men man ska kalla saker vid deras rätta namn. Det är väl inget konstigt eller uppseendeväckande i det.

I fall en åsikt är fel/upprörande är en ideologisk och/eller moralisk fråga. Ytterst är det en personlig fråga.

Men var den hör hemma politiskt/ideologiskt/moraliskt är en fråga som kan avgöras utan att blanda in personlig politik/ideologi/moral.
De akademiska disciplinerna Idé- och lärdomshistoria, Historia, Filosofi, Statsvetenskap med flera kan användas till att analysera var en åsikt hör hemma.

Påståendet "Rasism är åt helvete" är en personlig reflektion.

Påståendet "Rasism hör hemma inom extremhögern" är inte en personlig reflektion på det sättet.

Jag är väl bara aspig kanske, men låt mig förtydliga min fråga:

Det du snackar om har väl inget med den här tråden att göra.
Är du bara OT, eller antyder du något om nån i den här tråden?

I klartext; Försöker du påstå att någon här är rasist, fascist eller "framför högerextrema åsikter"?
Danne

Anslöt: 2009-07-28

Inläggav Ganesh » 2010-10-24 10:20:16

Danne skrev:
I klartext; Försöker du påstå att någon här är rasist, fascist eller "framför högerextrema åsikter"?

Har jag sagt det?

Det jag sagt är att om någon säger rasistiska saker så ska det vara ok att säga att vederbörande säger rasistiska saker.

Och om någon, genom sina yttranden visar sig vara fascist så får man påpeka att vederbörande visat sig vara fascist.

Har du problem med det?

För övrigt:

I klartext; Försöker du påstå att jag sagt att någon här är rasist, fascist eller "framför högerextrema åsikter"?
Ganesh

Anslöt: 2007-11-16

Inläggav Danne » 2010-10-24 17:01:52

Ganesh: Tack för klargörandet. Ville bara kolla.
Har ju asperger vettu, så ibland är det bäst att kolla så man inte missförstår. 8)

No worries, mate. Håller för övrigt med dig om det du skriver.
Danne

Anslöt: 2009-07-28

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in