AS/HFA ansiktsformer
17 inlägg
• Sida 1 av 1
AS/HFA ansiktsformer
Kan det være sant at et lang og smalt ansikt er å se oftere på en person med AS/HFA enn en ikke-autistisk person?
Jeg har sett bilder av en del folk som det, omtrent 1/4 av mine venner med AS har den type ansiktsform.
Det er kanskje den mest sjeldne ansiktsformen, det er ikke så ofte jeg ser den på en nevrotypiker, de har som regel et hjerte eller firkant formet ansikt, mens "flertallet" av de med AS/HFA (legg merke til at autisme er sjeldent det og) har dette ansiktet.
Jeg har sett bilder av en del folk som det, omtrent 1/4 av mine venner med AS har den type ansiktsform.
Det er kanskje den mest sjeldne ansiktsformen, det er ikke så ofte jeg ser den på en nevrotypiker, de har som regel et hjerte eller firkant formet ansikt, mens "flertallet" av de med AS/HFA (legg merke til at autisme er sjeldent det og) har dette ansiktet.
Innan jag läste tråden förstod jag vilken asiktsform du menade, konstigt nog. Vad kan det betyda? Autism kan väl inte påverka utseendet?
- RandomGuy911
- Anslöt: 2009-12-18
RandomGuy911 skrev:Innan jag läste tråden förstod jag vilken asiktsform du menade, konstigt nog. Vad kan det betyda? Autism kan väl inte påverka utseendet?
Det kan godt være, det jeg mente var at de med AS/HFA (ikke de lavt-fungerende autistiene som er knyttet til Fragile X Syndrom) har oftere avlange ansikter.
Og nei, man trenger ikke ha Fragile X for å hå et avlangt ansikt
Øst-asiatiske folk har ofte litt smalere ansikter enn andre folkeslag etter hva jeg har hørt, et avlangt ansikt er sett på som et tegn på tålmodighet, disiplin, arbeidsnarkomane etc.;
"Practical, disciplined and calculated and can tend to overwork. Most are workaholics. They worry about material and financial security and strive to acquire these things. For success they are severe on themselves and others."
"Practical, disciplined and calculated and can tend to overwork. Most are workaholics. They worry about material and financial security and strive to acquire these things. For success they are severe on themselves and others."
Återgå till Övriga Aspergerfrågor