Tony Attwood svarar på frågor
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Tony Attwood svarar på frågor
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BKULcoVTDhU&feature=uploademail[/youtube]
Intressanta svar på bra frågor.
Här är del 2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fx87UwedUIQ&feature=uploademail[/youtube]
Intressanta svar på bra frågor.
Här är del 2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fx87UwedUIQ&feature=uploademail[/youtube]
Intressant sak i slutet av den andra delen där han nämner ett sjätte sinnet som vissa med asd verkar ha där de instinktivt vet att något är fel när de kommer in i ett rum med människor - att det liksom finns en negativ energi.
Tony Attwood uppskattades väldigt mycket på ett australiensiskt aspieforum som jag brulade hänga på förr.
Tony Attwood uppskattades väldigt mycket på ett australiensiskt aspieforum som jag brulade hänga på förr.
Ja, det där med sjätte sinne kan jag skriva under på. Trodde förut att det var jag som nojade, men har insett att jag är rena rama antennen för negativa stämningar.
Länge trodde jag att det var känslor som riktades mot mig, men har senare insett att det inte alls behöver vara så. Det är dock väldigt stressande så det är en av anledningarna till att jag trivs med mitt ganska isolerade liv.
Länge trodde jag att det var känslor som riktades mot mig, men har senare insett att det inte alls behöver vara så. Det är dock väldigt stressande så det är en av anledningarna till att jag trivs med mitt ganska isolerade liv.
wuwei skrev:Ja, det där med sjätte sinne kan jag skriva under på. Trodde förut att det var jag som nojade, men har insett att jag är rena rama antennen för negativa stämningar.
Det där känner jag sannerligen igen.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:wuwei skrev:Ja, det där med sjätte sinne kan jag skriva under på. Trodde förut att det var jag som nojade, men har insett att jag är rena rama antennen för negativa stämningar.
+1
Tack för videos, Flia!
Bali skrev:barracuber skrev:wuwei skrev:Ja, det där med sjätte sinne kan jag skriva under på. Trodde förut att det var jag som nojade, men har insett att jag är rena rama antennen för negativa stämningar.
+1
Tack för videos, Flia!
Väldigt intressanta inslag. Känner också igen det är med att känna av intuitivt, men det är säkrast att inte ta upp det, man betraktas lätt som en kuf eller lite paranoid.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Det där sjätte sinnet talade jag med utredningpsykologen om, men hon bara viftade bort det. Eller snarare så här. Jag sa att jag ofta känner om nån ljuger eller är oärlig eller menar nåt annat än det den säger.
Så kunde det inte vara om man har AS, det är liksom tvärtom man är, menade hon, ungefär. Jag blev stött, eftersom jag VET att jag har de där tentaklerna eller seismografen.
Senare har jag läst om det dels om folk om ADHD och folk med PTSD och traumatiska bakgrunder, som varit tvungna att lära sig läsa sin omgivning för att t ex undvika stryk osv.
Men oavsett var jag har det ifrån så vet jag att jag har det, även om radarn inte funkar jämt och på alla.
Så kunde det inte vara om man har AS, det är liksom tvärtom man är, menade hon, ungefär. Jag blev stött, eftersom jag VET att jag har de där tentaklerna eller seismografen.
Senare har jag läst om det dels om folk om ADHD och folk med PTSD och traumatiska bakgrunder, som varit tvungna att lära sig läsa sin omgivning för att t ex undvika stryk osv.
Men oavsett var jag har det ifrån så vet jag att jag har det, även om radarn inte funkar jämt och på alla.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
"^^^^^"
Jag tycker mig ofta uppfatta på samma som du gör, min tolkning av det hela är att vi med AS uppfattar mer grundläggande saker, sådant som inte är OK att uppfatta enligt den gängse sociala konvenansen. Vi gör ju ofta bort oss genom att påtala sådant som skall sopas under mattan.
Jag tycker mig ofta uppfatta på samma som du gör, min tolkning av det hela är att vi med AS uppfattar mer grundläggande saker, sådant som inte är OK att uppfatta enligt den gängse sociala konvenansen. Vi gör ju ofta bort oss genom att påtala sådant som skall sopas under mattan.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20