Tips på bra föreläsare om asperger?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tips på bra föreläsare om asperger?

Inläggav frasseman » 2010-10-12 13:26:58

Hej! Jag jobbar på en folkhögskola i norra Sverige och fick en aspergerdiagnos för ett och ett halvt år sedan.

Här på folkhögskolan har vi en del kulturtimmar som jag har hand om, där det förekommer konserter, teater, film, poesi, föreläsningar, etc.
Det är uppe på tapeten att ta hit någon bra och intressant föreläsare som kan komma och berätta om asperger. Så jag undrar om det är någon här som har några bra förslag?
Jag tänker att det gärna får vara en person som själv lever med asperger, som är stolt över att vara sig själv och gärna pratar inför andra.

Hoppas på många bra tips! :) / Hej!
frasseman
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2008-12-06

Inläggav Savanten Svante » 2010-10-12 13:29:54

Tips kommer du nog att få ett par stycken. Fråga ett, är det betalt? Fråga två, är resan betald?

Är jag snål? Näe, fattig..
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav alfapetsmamma » 2010-10-12 15:39:50

Nån som redan är föreläsare eller ett oskrivet blad? Det första är kanske säkrare, men garanterat dyrare. Kolla på www.andet.se är ett förslag.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Pemer » 2010-10-12 17:46:43

Jag är en av dem som länge har velat hålla mig framme.

Har haft på min hemsida att jag gärna föreläser lika länge som jag haft diagnos, och gjorde äntligen debut som föreläsare för några veckor sedan. Precis som jag alltid hade trott, tyckte jag det var superkul, och ser fram emot att göra om det!

Jag kommer gärna, om vi kommer överens om ersättning!
Pemer
 
Inlägg: 13590
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in