Någon som vill ge sig på ett googleuppdrag åt mig?
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Någon som vill ge sig på ett googleuppdrag åt mig?
Jag hittade en gång en anvisning för hur man skruvar isär en HP compaq 6820s. u har jag inte kvar dokumentet eller om det var en länk.
Jag har sökt en stund men inte hittat det.
Det var en sida eller dokument som visade steg för steg hur man skruvar isär hela datorn för att byta fläkt t.ex.
Om någon vill och inte har något bättre för sig, så får den gärna ge sig på att söka upp den sidan eller motsvarande information åt mig.
Gärna tipsa mig om bra sökord annars. Har försökt med "disassemble", "disassembly" och "take apart".
Jag ska försöka ge mig på att smörja upp fläkten i min gamla dator och se om det fungerar, men jag minns att det var krångligt på den här modellen, man fick ta bort allting för att komma åt just fläkten. Och jag vill gärna ha lite översikt och inte bara sätta igång att plocka isär allting på måfå.
Kanske kan man köpa nya fläktar hos HP, sade säljaren på Inet. Bara jag får isär datorn utan att det blir som ett pangat megalego som man aldrig får ihop igen...
Jag har sökt en stund men inte hittat det.
Det var en sida eller dokument som visade steg för steg hur man skruvar isär hela datorn för att byta fläkt t.ex.
Om någon vill och inte har något bättre för sig, så får den gärna ge sig på att söka upp den sidan eller motsvarande information åt mig.
Gärna tipsa mig om bra sökord annars. Har försökt med "disassemble", "disassembly" och "take apart".
Jag ska försöka ge mig på att smörja upp fläkten i min gamla dator och se om det fungerar, men jag minns att det var krångligt på den här modellen, man fick ta bort allting för att komma åt just fläkten. Och jag vill gärna ha lite översikt och inte bara sätta igång att plocka isär allting på måfå.
Kanske kan man köpa nya fläktar hos HP, sade säljaren på Inet. Bara jag får isär datorn utan att det blir som ett pangat megalego som man aldrig får ihop igen...
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsup ... =c01273175 ?
sökte bara på "unscrew HP compaq 6820s" så kom den upp som andra val.
sökte bara på "unscrew HP compaq 6820s" så kom den upp som andra val.
Tusen tack! Det är precis den sidan jag letade efter.
Det var JOR som hittade den åt mig förra gången (eller om det var Eddie) så jag hade inte letat upp en själv då heller.
Nu stänger jag ned datorn här, orkar inte höra fläkteländet mer (sporadiskt vansinnigt skränande, blandat med att den lägger av eller fungerar normalt). Sedan blir det sparsamt användande bara för att kopiera lite filer.
Det var JOR som hittade den åt mig förra gången (eller om det var Eddie) så jag hade inte letat upp en själv då heller.
Nu stänger jag ned datorn här, orkar inte höra fläkteländet mer (sporadiskt vansinnigt skränande, blandat med att den lägger av eller fungerar normalt). Sedan blir det sparsamt användande bara för att kopiera lite filer.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Köp tryckluft på tub. (Finns Webhallen och andra välsorterade affärrer.) Stäng av datorn. Stick försiktigt in en small skruvmejsel eller liknande i fläkten för att förhindra att tryckluften sätter snurr på fläkten (kan vara skadligt.) Stick in pipen och kör. Inte inte helt okvalificead gissning är att det kommer flyga ut damm. Detta bör du göra med jämna mellanrum. (Kanske var tredje-sjätte månad.) Dessutom bör du, på manualsvenska, sörja för god ventilation och inte ha något öppen låga i närheten, eftersom gasen i flaskan är butan eller liknande korta kolvätekedjor. (Lättantändligt och inte särkilt nyttigt att andas in stora mängder av.)