Hur tränar ni?
37 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Hur tränar ni?
Träning funkar för mig men hur tränar ni och hur gör ni för att komma dit? Har ni träning med vänner osv? Träna upp hållningen behöver jag men det går ju fan inte att komma igång
Senast redigerad av lollo_testar 2010-10-05 8:33:58, redigerad totalt 1 gång.
- lollo_testar
- Anslöt: 2010-09-14
Cyklar dagligen, mest kortade trippar men ska försöka klämma in längre turer. Gillar att cykla mycket mer än att jogga som jag bara blir rastlös av.
Spelar badminton en gång i veckan ihop med ett gäng personer med psykiska problem i rehabilitering (ofta panikångest, SF, ADHD, AS, bipolär). Det händer att vissa (inklusive jag själv) inte orkar gå vissa veckor. Men badminton (och tennis) är min favoritsport.
Spelar badminton en gång i veckan ihop med ett gäng personer med psykiska problem i rehabilitering (ofta panikångest, SF, ADHD, AS, bipolär). Det händer att vissa (inklusive jag själv) inte orkar gå vissa veckor. Men badminton (och tennis) är min favoritsport.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Hah, trodde inte vi aspar var så aktiva generellt sett men där verkar jag haft fel. Själv tränar jag inte just nu, men när jag gjorde var det mycket styrketräning med hantlar och liknande som man kan göra hemma, har även en boxningssäck. (Mkt bra för att ta ut lite frustration.)
- FakkDöWörld
- Anslöt: 2010-09-29
Man blir lätt medveten om att det betyder något med bra hälsa och jag tror man är särskilt "sårbar" som Aspergare. Med det menar jag att man enkelt kan bli fäst och "överdrivet" fokuserad på träning och kost.
Skateboard sysslar jag främst med för att det är så enormt roligt och kreativt, men det är också rejält med träning. Kör aggressiv skateboarding i bara en timme och du får känna på något riktigt skönt. Men det är också väldigt belastande för kroppen.
En bonus är att man mår naturligt bra av god träning och kost.
Skateboard sysslar jag främst med för att det är så enormt roligt och kreativt, men det är också rejält med träning. Kör aggressiv skateboarding i bara en timme och du får känna på något riktigt skönt. Men det är också väldigt belastande för kroppen.
En bonus är att man mår naturligt bra av god träning och kost.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag har inga vänner, så det blir aldrig sådan träning.
Jag har slutat träna hos sjukgymnasten (typ gymträning). Men nu går jag i rask takt mycket mer än innan. Det är nog bra träning, och ska vara bra mot depression.
Jag har slutat träna hos sjukgymnasten (typ gymträning). Men nu går jag i rask takt mycket mer än innan. Det är nog bra träning, och ska vara bra mot depression.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Gillar inte riktigt at träna tesammans med nån. Har gjort det till ifrån.
En grej när jag gick ihop med en annan var att vi då skulle köra på samma strykemaskin. Den ena skulle titta på när den andre körde och sen skulle man prata lite och sen byta plats. Blev rätt mycket tid som gick åt på att stå och prata och vänta på att den andra körde.
En grej när jag gick ihop med en annan var att vi då skulle köra på samma strykemaskin. Den ena skulle titta på när den andre körde och sen skulle man prata lite och sen byta plats. Blev rätt mycket tid som gick åt på att stå och prata och vänta på att den andra körde.
Jag tränar sex gånger i veckan, styrketräning och löpning.
Efter att jag väl gjort träningen till en del av mitt liv har jag inte haft några problem med motivationen, tvärtom har jag svårt att hålla upp om jag t ex är förkyld eller har dragit på mig någon förslitningsskada.
Jag läste någonstans att man aldrig ska träna hårdare än att man när man kommer hem känner att man vill göra samma sak dagen efter. Det kan nog vara ett ganska bra råd när man börjar träna.
Efter att jag väl gjort träningen till en del av mitt liv har jag inte haft några problem med motivationen, tvärtom har jag svårt att hålla upp om jag t ex är förkyld eller har dragit på mig någon förslitningsskada.
Jag läste någonstans att man aldrig ska träna hårdare än att man när man kommer hem känner att man vill göra samma sak dagen efter. Det kan nog vara ett ganska bra råd när man börjar träna.
- Sammelsurium
- Anslöt: 2009-11-29
Jag simmar en gång i veckan och försöker köra lite träningscykel hemma. Tidigare har jag gått på boxercise på Vuxenhab, men jag tröttnade, för det var bara samma sak hela tiden. Har gått på gym och styrketränat också, men gymmet lades ned.
Jag skulle vilja fortsätta med boxercise, men törs inte gå med i någon "vanlig" grupp med smala, vältränade, "normala" tjejer.
Jag skulle vilja fortsätta med boxercise, men törs inte gå med i någon "vanlig" grupp med smala, vältränade, "normala" tjejer.
Joggar 3 km dagligen och kör ett styrkepass 3 ggr i veckan.
- Whuuut?!? Man måste ju förbereda sig inför zombieinvasionen!
- Whuuut?!? Man måste ju förbereda sig inför zombieinvasionen!
- Shade Heartfall
- Ny medlem
- Anslöt: 2010-08-30
Återgå till Att leva som Aspergare