Vad jobbar ni med??
28 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Vad jobbar ni med??
Som rubriken låter så undrar jag vad ni jobbar med?? Har ni fått jobb genom nån mupp förening eller har ni klarat av allt på egen hand??
Och om ni nu har klarat av allt på egen hand, så kan väll knappast eran Adhd Asperger vara något problem?? Förstår ni vad jag fiskar efter?
Och om ni nu har klarat av allt på egen hand, så kan väll knappast eran Adhd Asperger vara något problem?? Förstår ni vad jag fiskar efter?
Nej, din slutsats håller jag inte med om.
1. Även om arbetslivet fungerar, så kan privatlivet vara en öken (utan vänner, partner etc) el allmänt kaotisk tillvaro.
2. Även om arbetslivet fungerar en tid, kan det ta så mycket kraft att man blir utbränd (hände mig).
Jag har arbetat som "en vanlig människa", men haft svårt att få/byta jobb (gjorde mig inget vidare på intervjuer) och är nu förtidspensionerad.
1. Även om arbetslivet fungerar, så kan privatlivet vara en öken (utan vänner, partner etc) el allmänt kaotisk tillvaro.
2. Även om arbetslivet fungerar en tid, kan det ta så mycket kraft att man blir utbränd (hände mig).
Jag har arbetat som "en vanlig människa", men haft svårt att få/byta jobb (gjorde mig inget vidare på intervjuer) och är nu förtidspensionerad.
Alien skrev:Nej, din slutsats håller jag inte med om.
1 Jag skiter väll i ditt privatliv. Det var jobb jag frågade om. Jag har heller inga vänner längre. De skrämde jag iväg med besked.
2 Det är ju inte så ovanligt. Kan även hända en vanlig människa.
3 Grattis till det. Om det nu var så du ville. Jag lär i alla fall aldrig få det. Inte som det ser ut nu i alla fall.
Bjäbbmonstret skrev:Varför är du så nedvärderande?
Varför använder du exempelvis ordet "muppförening"?
För att jag anser att jag, du och alla andra människor med idiot diagnosen Asperger syndrom är muppar. Bara och söka på Asperger syndrom bilder på Google, så får du se på muppar. Jag känner mig fan inte igen mig i nåt som är såååååååååå typiskt Asperger. har inga specialintressen osv. Tror bara jag har Add med lågt IQ. Fattar bara inte vad det är som gör mig till en aspie. Bara för att man inte är den mest sociala jävlen på jorden så betyder det ju inte att man har Asperger. Inte enligt mig i alla fall.
Jo, jag använder det ordet för att JAG anser att alla dessa jävla gulle grupper är mupp föreningar för idioter utan nån som helst koll. Har en kusin som har Asperger, han är så jävla ful och muppig en människa bara kan vara. Fult klädd och allmänt jävla menlös. Jobbar på nåt sånt där ställe där han serverar kaffe och frukost till andra muppar och stadens äckliga uteliggare och allt annat patrask.
Du sa just att om man klarat av allt själv så kunde knappast ADHD eller asperger vara ett problem.
Alien förklarade varför hon ändå trots det menade att ADHD och asperger kunde vara ett problem.
Detta borde du väl dessutom veta själv om du också har dessa diagnoser.
Så om du "fiskar" efter något så får du nog försöka skriva lite tydligare vad du menar om du inte vill ha fler svar som inte passar dig.
Alien förklarade varför hon ändå trots det menade att ADHD och asperger kunde vara ett problem.
Så om du "fiskar" efter något så får du nog försöka skriva lite tydligare vad du menar om du inte vill ha fler svar som inte passar dig.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:Du sa just att om man klarat av allt själv så kunde knappast ADHD eller asperger vara ett problem.
Men, du muppi!!! Jag har jävligt svårt att uttrycka mig ord och skrift vad jag känner och tycker. Och sluta briljera med "intelligenta" inlägg, det funkar inte på mig. Jag är väl mycket medveten om mina svagheter.
Är ni någon sorts familj härinne??
Det är så himla jobbigt och respektlös att du kallar en hel grupp och därmed forumets alla aspisar för muppar. Skärpning, tack!
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
Dessutom visar du rungande okunskap. Bjäbbmonstret är inte ens aspergare själv, utan om något mindre "mupp" än någon av oss övriga här. En NT som inte själv tror sig ha diagnos, men som råkar ha hittat hit och trivs här med oss, och som vi också gillar och trivs med att ha här.
Du beskriver inte direkt den sorts aspergare som finns här på forumet när du börjar gå igång med dina tillmälen om "muppar". Den sortens aspergare må också finnas, men det är en okunnig bild av AS att associera "alla andra" med syndromet med en sådan bild.
Det är tyvärr skillnad på Asperger-drag och den medicinska diagnosen Aspergers syndrom. Den senare ska man inte kunna få om man klarar sig för bra i livet, totalt sett - vilket innebär att de mest lyckade aspergare som skulle kunna vara goda förebilder för oss övriga ofta inte ens själva har reflekterat över några problem för egen del, och därmed inte på att de skulle kunna passa in i hög grad på beskrivningarna av någon viss diagnos. Och därmed fortsätter den skeva bilden av att enbart vi som har tillräckligt mycket problem för att få diagnos är de enda "riktiga" aspergarna att stärkas och vidmakthållas.
Många gånger kan vi diagnosticerade känna igen starka tecken på AS-drag hos kända personer, men kan inte säga så mycket mer än så. Vi kan ju inte veta om de själva nödvändigtvis har god kännedom om AS, och att de inte skulle bli direkt bli förnärmade och kanske känna sig förolämpade om de skulle få höra det. I Sverige talar vi ofta och gärna om Lasse Åberg, Björn Hellström, Leif GW Persson och Robert Gustafsson.
Vi här på forumet är såvitt jag kunnat tolka alla utåt sett såpass högfungerande att vi ofta eller alltid av omgivningen tolkas som helt normala vanliga människor. Vi som sågs och åt tillsammans igår kväll var en typisk sådan samlad grupp aspergare där de flesta medel-svenssons aldrig skulle ha gissat att det var ett gäng personer med "Aschpenbärgjler" - utifrån den onyanserade bild folk i allmänhet har bibringats av att det bara skulle vara kanske den gravaste tredjedelen aspergare som verkligen är aspergare och att övriga två tredjedelar är "för normala" för att "kunna" ha Aspergers syndrom.
Av oss 13 som sågs igår vet jag att vi är minst sex som har sjukersättning, och jag vet åtminstone två i skaran som stretar på och försöker upprätthålla ett normalt liv bäst de kan, inklusive att jobba. Den ene av dem har vittnat i ett stort antal inlägg här på forumet om hur mycket problem han haft med jobbet, och med andra sociala bitar i livet, som t ex att ta sig in på bostadsmarknaden och kunna få eget boende.
Riktiga asperger-svårigheter har ingenting att göra med att inte kunna klara jobb specifikt. Och att man har jobb och mer eller mindre "lyckas sköta" det är ju ingen måttstock på att man därmed inte har problem. Oftast har man då i gengäld problem med andra sociala bitar, och ofta med det jobb man har också. Just för att man försöker vara duktig utåt sett och satsa på att jobba. De aspergare som gör det valet gör det kanske mest otacksamma valet man kan, i och med att det leder till ifrågasättanden av hur pass svårt man egentligen kan ha. Ännu mer sorgligt när sådana ifrågasättanden kommer från andra aspergare.
Det är ingen annan aspergares fel att FK sätter åt dig nu, däremot kan kanske andra aspergare hjälpa dig med den tvisten om du taggar ner lite gentemot oss...
Du beskriver inte direkt den sorts aspergare som finns här på forumet när du börjar gå igång med dina tillmälen om "muppar". Den sortens aspergare må också finnas, men det är en okunnig bild av AS att associera "alla andra" med syndromet med en sådan bild.
Det är tyvärr skillnad på Asperger-drag och den medicinska diagnosen Aspergers syndrom. Den senare ska man inte kunna få om man klarar sig för bra i livet, totalt sett - vilket innebär att de mest lyckade aspergare som skulle kunna vara goda förebilder för oss övriga ofta inte ens själva har reflekterat över några problem för egen del, och därmed inte på att de skulle kunna passa in i hög grad på beskrivningarna av någon viss diagnos. Och därmed fortsätter den skeva bilden av att enbart vi som har tillräckligt mycket problem för att få diagnos är de enda "riktiga" aspergarna att stärkas och vidmakthållas.
Många gånger kan vi diagnosticerade känna igen starka tecken på AS-drag hos kända personer, men kan inte säga så mycket mer än så. Vi kan ju inte veta om de själva nödvändigtvis har god kännedom om AS, och att de inte skulle bli direkt bli förnärmade och kanske känna sig förolämpade om de skulle få höra det. I Sverige talar vi ofta och gärna om Lasse Åberg, Björn Hellström, Leif GW Persson och Robert Gustafsson.
Vi här på forumet är såvitt jag kunnat tolka alla utåt sett såpass högfungerande att vi ofta eller alltid av omgivningen tolkas som helt normala vanliga människor. Vi som sågs och åt tillsammans igår kväll var en typisk sådan samlad grupp aspergare där de flesta medel-svenssons aldrig skulle ha gissat att det var ett gäng personer med "Aschpenbärgjler" - utifrån den onyanserade bild folk i allmänhet har bibringats av att det bara skulle vara kanske den gravaste tredjedelen aspergare som verkligen är aspergare och att övriga två tredjedelar är "för normala" för att "kunna" ha Aspergers syndrom.
Av oss 13 som sågs igår vet jag att vi är minst sex som har sjukersättning, och jag vet åtminstone två i skaran som stretar på och försöker upprätthålla ett normalt liv bäst de kan, inklusive att jobba. Den ene av dem har vittnat i ett stort antal inlägg här på forumet om hur mycket problem han haft med jobbet, och med andra sociala bitar i livet, som t ex att ta sig in på bostadsmarknaden och kunna få eget boende.
Riktiga asperger-svårigheter har ingenting att göra med att inte kunna klara jobb specifikt. Och att man har jobb och mer eller mindre "lyckas sköta" det är ju ingen måttstock på att man därmed inte har problem. Oftast har man då i gengäld problem med andra sociala bitar, och ofta med det jobb man har också. Just för att man försöker vara duktig utåt sett och satsa på att jobba. De aspergare som gör det valet gör det kanske mest otacksamma valet man kan, i och med att det leder till ifrågasättanden av hur pass svårt man egentligen kan ha. Ännu mer sorgligt när sådana ifrågasättanden kommer från andra aspergare.
Det är ingen annan aspergares fel att FK sätter åt dig nu, däremot kan kanske andra aspergare hjälpa dig med den tvisten om du taggar ner lite gentemot oss...
Pemer skrev:Dessutom visar du rungande okunskap. Bjäbbmonstret är inte ens aspergare själv, utan om något mindre "mupp" än någon av oss övriga här. En NT som inte själv tror sig ha diagnos, men som råkar ha hittat hit och trivs här med oss, och som vi också gillar och trivs med att ha här.
Jg varken orkar eller har tid just nu att kommentera allt du har skrivit. Men det jag markerade. När och vart har jag skrivit att det skulle vara andra Aspergares fel??
Hahaha!
Ni är helt underbara allihop som i inlägg efter inlägg lugnt och sansat bemöter den ytterst agiterade Murders utfall.
Bra skrivet Pemer, speciellt det här:
Ni är helt underbara allihop som i inlägg efter inlägg lugnt och sansat bemöter den ytterst agiterade Murders utfall.
Bra skrivet Pemer, speciellt det här:
Pemer skrev:Det är tyvärr skillnad på Asperger-drag och den medicinska diagnosen Aspergers syndrom. Den senare ska man inte kunna få om man klarar sig för bra i livet, totalt sett - vilket innebär att de mest lyckade aspergare som skulle kunna vara goda förebilder för oss övriga ofta inte ens själva har reflekterat över några problem för egen del, och därmed inte på att de skulle kunna passa in i hög grad på beskrivningarna av någon viss diagnos. Och därmed fortsätter den skeva bilden av att enbart vi som har tillräckligt mycket problem för att få diagnos är de enda "riktiga" aspergarna att stärkas och vidmakthållas.
Meppe skrev:Josef5? Det verkar vara den nivån här..
Nja, den herren är betydligt mer sofistikerad och brutal i sitt skrivande.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Återgå till Övriga Aspergerfrågor