P1 Kropp och Själ: Krav

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

P1 Kropp och Själ: Krav

Inläggav barracuber » 2010-09-21 10:06:42

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1272&artikel=4028911

Veckans program handlar om vad alla kraven gör med oss. Vilka krav är det som gör att hela livet känns som en att-göra-lista, vem ställer kraven som får oss att få hjärtklappning och sömnproblem och går det att leva en tillvaro helt utan krav? Det är frågor som diskuteras i programmet. Gäster i studion är psykologerna Kerstin Hellström och Per Wallroth och jobbcoachen Annette Sandgren. Du som lyssnar kan ringa in till det direktsända telefonväkteriet och berätta om dina krav och få råd att hantera dem.

Telefonslussen öppnar tisdag kl 10:00 och telefonnummer är: 08- 215 216
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav Noli » 2010-09-24 0:45:29

Jag lyssnade på reprisen av "Kropp och själ" förra natten.

Det var intressant program tycker jag.

Man kan undra om människan vill ha krav på sig eller om människan vill leva ett kravlöst liv i en kravlös tillvaro?

Inslaget om vagabondliv i husvagn som förknippas med lite kravlöst liv reagerade jag på detta eftersom jag har läst tidigare om att vara hemlös och bo i husvagn är ju hårt och tufft liv utan bekväma möjligheter till bra badrum med dusch m.fl. så det är inte kravlöst liv precis tycker jag.

Man kan leva ett kravlöst liv även i en vanlig lägenhet i stan och i en vanlig villa på landet med alla bekvämligheter som finns där anser jag.

mvh Noli
Noli

Anslöt: 2009-05-12

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in