smygkopior av medlemmar
15 inlägg
• Sida 1 av 1
smygkopior av medlemmar
Det har på kort tid tillkommit en del nya medlemmar som använder samma avatar som andra medlemmar samtidigt som nicket är förvillande likt.
Jag kan inte se det på annat sätt än att det är till för att förvilla och trolla.
Det är väl bara en tidsfråga innan det dyker upp medlemmar med namn som sugsköldsmanövern, fitti, krigarstjärt, jönsch, angle fruitcase och så vidare.
Kanske något att hålla koll på?
Jag kan inte se det på annat sätt än att det är till för att förvilla och trolla.
Det är väl bara en tidsfråga innan det dyker upp medlemmar med namn som sugsköldsmanövern, fitti, krigarstjärt, jönsch, angle fruitcase och så vidare.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Re: smygkopior av medlemmar
sugrövmanövern skrev:Det har på kort tid tillkommit en del nya medlemmar som använder samma avatar som andra medlemmar samtidigt som nicket är förvillande likt.
http://www.aspergerforum.se/post339368.html
Re: smygkopior av medlemmar
sugrövmanövern skrev:Det har på kort tid tillkommit en del nya medlemmar som använder samma avatar som andra medlemmar samtidigt som nicket är förvillande likt.
Du har bra synpunkter och jag håller med dig. När folk använder samma och liknande nick så blir det förivrande. Har de dessutom liknande nick som den som har avataren så blir dessutom mer förivrande.
Hej!
Håller med. När jag såg mamma till Tilda, så tänkte jag att det var nån välkänd forumist (du alltså, maldita) för jag gick mest på avataren. Sen såg jag att denna forumist bara hade skrivit 2 inlägg.
Jag tror inte man helt kan komma ifrån att folk använder samma avatarer. Men de avatarer som finns på forumet borde bara gå att välja en gång. Har någon valt den avataren, så tas den bort från listan över avatarer man kan välja. Går det att fixa, eller är det för krångligt? Det skulle ju minska en del problem i alla fall.
Hälsningar
Lilla Gumman
Håller med. När jag såg mamma till Tilda, så tänkte jag att det var nån välkänd forumist (du alltså, maldita) för jag gick mest på avataren. Sen såg jag att denna forumist bara hade skrivit 2 inlägg.
Jag tror inte man helt kan komma ifrån att folk använder samma avatarer. Men de avatarer som finns på forumet borde bara gå att välja en gång. Har någon valt den avataren, så tas den bort från listan över avatarer man kan välja. Går det att fixa, eller är det för krångligt? Det skulle ju minska en del problem i alla fall.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Ja det är det mest iögonfallande och uppenbara exemplet. Men jag har även sett en del andra där antingen avataren är exakt samma, eller namnet snarlikt. Har bland de avatarlösa sett en Trixi, snarlikt redan existerande Trixy. En zomby, snarlikt redan existerande Zombie.Maldita skrev:Menar du den där Mamma till Tilda eller vad hon nu kallar sig? Det är INTE jag som är hon. Hon valde bara ett namn som liknar mitt och den avatar jag också valde. Ska fråga henne via PM om hon gillar Neverwinter Nights.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Gissningsvis för att de gärna velat heta Trixy eller Zombie men det var upptaget. Precis som Lilith förut, och alla varianter av Micke som vi har här för att flera helt enkelt råkar heta det.
Att man råkar välja en avatar ur standardgalleriet som någon annan har är ju lätt hänt. Jag har också blivit lurad av det många gånger när jag lärt mig förknippa en viss person med sin avatar. Sekunderar Lilla Gummans förslag att det inte ska gå att välja samma som någon annan.
Sen tycker jag det är ett oskick när folk byter nick eller avatar.
Att man råkar välja en avatar ur standardgalleriet som någon annan har är ju lätt hänt. Jag har också blivit lurad av det många gånger när jag lärt mig förknippa en viss person med sin avatar. Sekunderar Lilla Gummans förslag att det inte ska gå att välja samma som någon annan.
Sen tycker jag det är ett oskick när folk byter nick eller avatar.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter