Hur gör ni för att komma igång på dagarna?
29 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Hur gör ni för att komma igång på dagarna?
Hej jag har märkt att det kan vara jäkligt svårt att komma igång med allt man behöver och vill göra... hur gör ni hur ser era lösningar ut?
Hjälp av vänner och familj?
- lollo_testar
- Anslöt: 2010-09-14
För att komma igång och göra saker som måste göras brukar jag göra det i sista minuten. Stressigt men vad gör man när aspieforum är så mycket roligare?
- KandiShaker
- Anslöt: 2010-06-15
Måste man komma igång? Nä, jag är snäll mot mig själv, det enda jag behöver göra är att rasta hundarna och ge dem mat. Det är inte så noga på timmen för dem, om de äter kl 08 eller kl 13, sak samma.
Chilla liksom. Annars mår jag ju dåligt av stressen och blir pungsjuk. Det är tillräckligt illa att man måste åka iväg till doktorn emellanåt. Jag gör saker när ett fönster öppnas. Det är så min sinnessjukdom ser ut, att jag mår bäst av att lyssna på min egen kropp och hjärna.
Chilla liksom. Annars mår jag ju dåligt av stressen och blir pungsjuk. Det är tillräckligt illa att man måste åka iväg till doktorn emellanåt. Jag gör saker när ett fönster öppnas. Det är så min sinnessjukdom ser ut, att jag mår bäst av att lyssna på min egen kropp och hjärna.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Jag har stor igångsättningssvårigheter och fastnar jätte-mycket i tvångstankar och tvångshandlingar, så jag ska testa om boendestöd skulle kunna hjälpa. Har även en Handi och timstock, men jag lyssnar inte riktigt på dessa. Det krävs oftast en mänsklig faktor utifrån för att jag ska kunna bryta något jag håller på med eller sätta igång med något.
Owl skrev:Jag har stor igångsättningssvårigheter och fastnar jätte-mycket i tvångstankar och tvångshandlingar, så jag ska testa om boendestöd skulle kunna hjälpa. Har även en Handi och timstock, men jag lyssnar inte riktigt på dessa. Det krävs oftast en mänsklig faktor utifrån för att jag ska kunna bryta något jag håller på med eller sätta igång med något.
fastnar ofta hemma och gör inte alls saker långsiktigt...
- lollo_testar
skulle tycka det var fett skönt med många personer runt mig som hjälper mig med det för när jag väl kommer ut brukar det mesta lösa sig. men det är just hemma man fastanr assåå
- lollo_testar
sugrövmanövern skrev:Måste man komma igång? Nä, jag är snäll mot mig själv, det enda jag behöver göra är att rasta hundarna och ge dem mat. Det är inte så noga på timmen för dem, om de äter kl 08 eller kl 13, sak samma.
klarar de av det? jag som trodde att hundar gillade att få gå ut ungefär samma tid på dagen. just det är det största hindret till att jag inte har hund
i övrigt kör jag på KandiShakers variant... i morgon måste jag exempelvis både tvätta (slut på underkläder) och diska (har inga rena tallrikar kvar och behöver äta då jag ska jobba på tisdag) städningen har jag löst genom att skaffa en iRobot självgående damsugare
De anammar min dygnsrytm och mitt sätt att leva. Inga problem. Det är oftast perfekta "superduktiga" wesserbisserhundägare som missunnar andra att ha hund som påstår annat.Fenren skrev:sugrövmanövern skrev:Måste man komma igång? Nä, jag är snäll mot mig själv, det enda jag behöver göra är att rasta hundarna och ge dem mat. Det är inte så noga på timmen för dem, om de äter kl 08 eller kl 13, sak samma.
klarar de av det? jag som trodde att hundar gillade att få gå ut ungefär samma tid på dagen. just det är det största hindret till att jag inte har hund
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
är det du på bilden btw?evilmaster skrev:Dricker så mycket kaffe som möjligt. Gärna en hel kanna om det finns tid till det.
- lollo_testar
lollo_testar skrev:är det du på bilden btw?evilmaster skrev:Dricker så mycket kaffe som möjligt. Gärna en hel kanna om det finns tid till det.
Ja, det är jag. Får jag fråga varför du undrar?
- evilmaster
- Anslöt: 2009-06-03
Re: Hur gör ni för att komma igång på dagarna?
lollo_testar skrev:Hej jag har märkt att det kan vara jäkligt svårt att komma igång med allt man behöver och vill göra...
hur gör ni hur ser era lösningar ut?
1. Japp.
2. Inget som fungerar.
3. Nej.
ojMsTibbs skrev:Concerta och Lamictal piggar upp mig. Om jag vaknar såpass att jag klarar ta dem... ibland vaknar jag inte såpass ens av fyra larm...
- lollo_testar
MsTibbs skrev:Concerta och Lamictal piggar upp mig. Om jag vaknar såpass att jag klarar ta dem... ibland vaknar jag inte såpass ens av fyra larm...
Bara fyra?
- evilmaster
lollo_testar skrev:har så sjukt mycket fördomar mot folk med asperger...
Har du fått dem bekräftade eller dementerade då? Haha
- evilmaster
loite demeterade och chockerande fakta att alla inte ser ut som de aldrig duschat eller rädda för alla ljud och svårt med alla social signaler... okej överdrovet dåå...
- lollo_testar
Återgå till Att leva som Aspergare