Om Privata avdelningen (orsak till nekat tillträde?)
46 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Om Privata avdelningen (orsak till nekat tillträde?)
Jag skulle vilja veta på vilken grund medlemmar nekas tillträde till den privata avdelningen. Att man blivit varnad eller avstängd känns som en fullgod anledning. Jag blev dock nekad utan att ha blivit vare sig det ena eller det andra, eller ens fått en tillsägelse i en tråd. Det får mig att misstänka ett visst godtycke.
Däremot (som min tagline antyder) har jag en personlig relation till någon som lyckats bli avstängd (visserligen utan föregående varning). Jag hoppas man inte blir bedömd efter sina relationer när det gäller tillträde till den privata delen av forumet. Det skulle vara såväl godtyckligt som fördomsfullt och diskriminerande.
Däremot (som min tagline antyder) har jag en personlig relation till någon som lyckats bli avstängd (visserligen utan föregående varning). Jag hoppas man inte blir bedömd efter sina relationer när det gäller tillträde till den privata delen av forumet. Det skulle vara såväl godtyckligt som fördomsfullt och diskriminerande.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Jag fick ett artigt men kyligt svar där det konstaterades att de inte trodde att jag skulle passa in.
Det känns lite som en dålig repris på mina tonår faktiskt.
Det känns lite som en dålig repris på mina tonår faktiskt.
- Angelic Fruitcake
Admin
Helt kort är det så att vi fattar beslut i varje enskilt fall. Som det står här finns några grundkrav för att vi alls ska överväga att bevilja någon inträde. Därutöver gör vi en självständig bedömning av varje ansökan.
Det förekommer att en ansökan inte beviljas och vi redovisar vanligtvis inte grunderna för ett avslag och det kommer vi inte att göra fortsättningsvis heller. Så ja, det finns ett visst mått av godtycke precis som det finns i alla fall där det handlar om att göra en bedömning. Det minskar inte om vi skriver som motivering tex "Vi tror inte du passar i PA" eller "Vi tror att du skulle ha svårt att klara av den hårdare moderering som tillämpas där" eller vad som helst. Det är samma godtycke/bedömning men med fler ord. Observera att det ovan skrivna inte gäller någon specifik forumist utan är allmänt.
Det är allt som finns att säga. Det är så det är och så det kommer att vara även fortsättningsvis. Ni får gärna diskutera det med varandra om ni vill men det kommer inte att ändras oavsett vilka argument ni framför.
Helt kort är det så att vi fattar beslut i varje enskilt fall. Som det står här finns några grundkrav för att vi alls ska överväga att bevilja någon inträde. Därutöver gör vi en självständig bedömning av varje ansökan.
Det förekommer att en ansökan inte beviljas och vi redovisar vanligtvis inte grunderna för ett avslag och det kommer vi inte att göra fortsättningsvis heller. Så ja, det finns ett visst mått av godtycke precis som det finns i alla fall där det handlar om att göra en bedömning. Det minskar inte om vi skriver som motivering tex "Vi tror inte du passar i PA" eller "Vi tror att du skulle ha svårt att klara av den hårdare moderering som tillämpas där" eller vad som helst. Det är samma godtycke/bedömning men med fler ord. Observera att det ovan skrivna inte gäller någon specifik forumist utan är allmänt.
Det är allt som finns att säga. Det är så det är och så det kommer att vara även fortsättningsvis. Ni får gärna diskutera det med varandra om ni vill men det kommer inte att ändras oavsett vilka argument ni framför.
Tyvärr får det här mig att hålla med dem som tycker att det verkar vara personliga åsikter som avgör hur medlemmarna behandlas. Jag skulle åtminstone vilja få veta på vilken grund jag bedömdes att "inte passa in". Med tanke på min diagnos är det väl knappast förvånande att jag ogillar det vaga i en sådan formulering. Det stör mig även att forumet, som ändå verkar vilja vara en bra plats för Aspergare, inte kan vara tydligt med vad som gäller och dessutom exkluderar människor med motivationen att de inte passar in i en specifik grupp. Det låter inte särskilt aspie-vänligt, mer som en högstadieklick.
- Angelic Fruitcake
Angelic Fruitcake skrev:Jag skulle åtminstone vilja få veta på vilken grund jag bedömdes att "inte passa in".
Det här tycker jag inte är för mycket begärt: att ge någonting som kan kallas besked (privat givetvis) när det direkt efterfrågas.
Angelic Fruitcake skrev:Med tanke på min diagnos är det väl knappast förvånande att jag ogillar det vaga i en sådan formulering.
- Därför, och också av skäl som inte har med AS att göra.
Bara för min del tror jag inte Privata kommer att bli lika intressant eller kapabelt att hjälpa folk som det skulle ha varit med Frukttårtan.
En mycket märklig historia. Man måste ju få veta varför. Jag har hittills upplevt din närvaro som mycket positiv.
- junkandshit
- Anslöt: 2007-09-05
Titti skrev:Admin
Men det här är ju helt absurt! Jag kan inte komma på en enda orsak till att TS inte skulle släppas in i Privata. Hon skulle snarare vara en tillgång.
Om ni inte vill redovisa det för oss andra så tycker jag inte det är för mycket begärt att hon själv får en förklaring via PM. Om det är relationen med den bannade medlemmen som spökar så borde ni vara ärliga och tala om det.
Även jag tycker att det verkar märkligt att den änglalika fruktkakan inte får bli medlem i privata, jag har inte sett något i det som hen skrivit som skulle vara sämre än det jag själv hade producerat då jag sökte medlemskap i privata och jag fick det beviljat direkt...
Om det skulle vara så att hen nekats pga sin relation till djuret (som i sin tagline offentliggör något som jag inte visste om) är det väldigt orättvist. Var och en måste bedömas efter sina texter, inte relationer med andra människor!
Om det skulle vara så att hen nekats pga sin relation till djuret (som i sin tagline offentliggör något som jag inte visste om) är det väldigt orättvist. Var och en måste bedömas efter sina texter, inte relationer med andra människor!
Jag håller med de andra. Även om inte vi andra får en förklaring till varför så tycker jag åtminstone att den berörda borde kunna få nån rimlig förklaring, om inte i detalj så iaf åt det håll som skälet ligger. Och själv har jag aldrig sett nåt otillbörligt från Angelic fruitcake.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Re: Om Privata avdelningen
Angelic Fruitcake skrev:Jag skulle vilja veta på vilken grund medlemmar nekas tillträde till den privata avdelningen. Att man blivit varnad eller avstängd känns som en fullgod anledning. Jag blev dock nekad utan att ha blivit vare sig det ena eller det andra, eller ens fått en tillsägelse i en tråd. Det får mig att misstänka ett visst godtycke.
Jag skriver mitt svar i PM istället, då innehållet i det ej angår er andra just nu.
Re: Om Privata avdelningen
Det verkar inte bättre än att det är så. Eftersom ingen kan krysta ur sig en bättre anledning så är det helt enkelt pga det.Angelic Fruitcake skrev:Jag hoppas man inte blir bedömd efter sina relationer när det gäller tillträde till den privata delen av forumet.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter