Flera android-ägare här?
56 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
barracuber skrev:EDIT: Kollade inte så noga. Ser att den övre bilden visar ett danskt tangentbord (eller vad det nu är).
Norskt faktiskt (danskarna har annan ordning på Å, Æ och Ø (kommer inte ihåg hur, men jag har installerat norskt tangentbord i datorn för att slippa den "felaktiga" ordningen...)
Noterade att båda har en 123-knapp för numerisk inmatning!
Senast redigerad av Miche 2011-05-05 1:21:32, redigerad totalt 1 gång.
Eftersom jag babblar om synkproblem, så vill jag berätta att jag hittade "google calender sync" från Google, som synkar Outlook och google helt perfekt. Det ger ju helt nya möjligheter för att skaffa Android, i alla fall vad gäller kalender. Man ställer in den så den synkar automatiskt och 2-ways eller 1-way.
Den fick till å ä ö ok också.
Lite otrevligt att ha uppgifter ute på nätet kanske, men bra om man har sin kalender lika på telefon, nätet (var som helst man är uppkopplad) och nedladdad på sin vanliga dator.
Tyvärr verkar det vara problem om man kör 64-bitars win, och det är det på den dator jag har funderat på att köpa.
Ska fortsätta leta lösning för kontakter.
Den fick till å ä ö ok också.
Lite otrevligt att ha uppgifter ute på nätet kanske, men bra om man har sin kalender lika på telefon, nätet (var som helst man är uppkopplad) och nedladdad på sin vanliga dator.
Tyvärr verkar det vara problem om man kör 64-bitars win, och det är det på den dator jag har funderat på att köpa.
Ska fortsätta leta lösning för kontakter.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-05 1:21:32, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Du lät lite tveksam till Android i den andra tråden. (Inte alls konstigt i den djungel som marknaden är.)
Den LG som jag rekommenderade på El-Giganten kostar/kostade (om den är kvar) 1890 spänn och då fick man Android 2.1. Det jag tänkte var att, om mobilen är såpass billig, då har du ju nästan råd att senare skaffa en riktigt bra kamera (eftersom LG:n bara har en 2 megapixel-kamera).
Men jag vill inte påverka dig. Jag tyckte bara den hade ett bra pris om verkade ge mycket för pengarna om man inte ställer väldigt höga krav på kameran.
Synkning av Google Kalender, Gmail och tasks (åtgärder på svenska egentligen en todolista) funkar superbra i Android. Outlook kör jag inte. Mina Kontakter är i en enda stor röra så de synkar jag inte just nu.
Den LG som jag rekommenderade på El-Giganten kostar/kostade (om den är kvar) 1890 spänn och då fick man Android 2.1. Det jag tänkte var att, om mobilen är såpass billig, då har du ju nästan råd att senare skaffa en riktigt bra kamera (eftersom LG:n bara har en 2 megapixel-kamera).
Men jag vill inte påverka dig. Jag tyckte bara den hade ett bra pris om verkade ge mycket för pengarna om man inte ställer väldigt höga krav på kameran.
Synkning av Google Kalender, Gmail och tasks (åtgärder på svenska egentligen en todolista) funkar superbra i Android. Outlook kör jag inte. Mina Kontakter är i en enda stor röra så de synkar jag inte just nu.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 1:21:32, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Jag var och tittade igen idag. Jag kommer att snart få chansen att leka och utforska en galaxy 5. Det blir lite intressant. Kanske jag vet bättre sedan vad jag är ute efter mer exakt.
Jag har inte hittat någon lösning för att synka kontakter, men kalendern fungerar perfekt, google<->Outlook nu.
Har också letat addons till Thunderbird för att synka kontakter och kalender, men det fungerar inte alls. Det står att de är installerade och aktiva, men det händer inget och jag hittar inga startknappar. Och så gillar jag inte alls upplägget på kontakterna i Thunderbird.
Det hade ju varit skönt att slippa dyra Outlook.
Tyvärr kan jag ju inte testa android-sync eftersom den synkar direkt med telefonen, men jag ska testa med galaxy 5-an (som jag inte har tillgång till förrän tidigast 27/10). Den kostar förresten också 1890 och har 2 megapixelkamera.
EDIT: Kollade den andra tråden igen, du menade inte LG väl, utan just galaxy 5? Det har alltså fallit sig så att jag kommer att få testa en ordentligt.
Jag har inte hittat någon lösning för att synka kontakter, men kalendern fungerar perfekt, google<->Outlook nu.
Har också letat addons till Thunderbird för att synka kontakter och kalender, men det fungerar inte alls. Det står att de är installerade och aktiva, men det händer inget och jag hittar inga startknappar. Och så gillar jag inte alls upplägget på kontakterna i Thunderbird.
Det hade ju varit skönt att slippa dyra Outlook.
Tyvärr kan jag ju inte testa android-sync eftersom den synkar direkt med telefonen, men jag ska testa med galaxy 5-an (som jag inte har tillgång till förrän tidigast 27/10). Den kostar förresten också 1890 och har 2 megapixelkamera.
EDIT: Kollade den andra tråden igen, du menade inte LG väl, utan just galaxy 5? Det har alltså fallit sig så att jag kommer att få testa en ordentligt.
- Bror Duktig
Ok. Jag blandade ihop Samsung med LG.
Kul att du får testa en ordentligt!
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 1:21:32, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:Ok. Jag blandade ihop Samsung med LG.
Hittade denna LG: http://lg.com/se/mobiltelefoner/mobilte ... -GT540.jsp
Verkar ju lika intressant den.
- Bror Duktig
Ny Samsung på gång.
Verkar riktigt intressant för mina behov och min plånbok.
Android 2.2 froyo, processor 1000 MHz. Hittar inget om batteritid.
http://www.pocket-lint.com/review/4993/ ... e#comments
Finns att förhandsboka på mobilgiganten för under 3000 kr. Säket utan åäö då... eller brukar Samsung göra åäö på sina fysiska tangentbord?
Verkar riktigt intressant för mina behov och min plånbok.
Android 2.2 froyo, processor 1000 MHz. Hittar inget om batteritid.
http://www.pocket-lint.com/review/4993/ ... e#comments
Finns att förhandsboka på mobilgiganten för under 3000 kr. Säket utan åäö då... eller brukar Samsung göra åäö på sina fysiska tangentbord?
- Bror Duktig
http://www.mobil.se/android/Samsung-med ... 70099.html Lite mer om Galaxy 4 på mobil.se.
Pris verkar ligga på 2 500 enligt mobilgiganten, och mobil.se säger 2 000 kr så det låter lovande. Gäller att tåla sig någon månad och säkert lite drygt det.
Pris verkar ligga på 2 500 enligt mobilgiganten, och mobil.se säger 2 000 kr så det låter lovande. Gäller att tåla sig någon månad och säkert lite drygt det.
- Bror Duktig