hur smiter jag lättast?
32 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag har precis fått diagnos asp
och har depp sen innan..
Ångest har jag också massvis så fort jag bara ens lyckats ta mig utanför dörren. Till på allt elände så har jag JÄTTE enorma bröst som drar allas ögon till sig men har som "specialgrej" att lyckats lura alla jag är normal.. men egentligen är ja bara precis så som den ja umgås med för stunden vill ha mig.. (typ alla vill träffa o umgås me en men ja har bara valt bort fler o fler folk för jag inte får något själv ut av de förutom stress o press
vad kan man få för avlasting som aspis?
Kan man få göra saker som INTE är jobb fast med någon så man blir lite gladare???
Nu gör ja INGENTING mer än mina barn
Ska lsuta skriva nu så nån kanske orkar läsa...
(Jo har överdrivet mkt empati också)... typ sjukligt..... ((
Ångest har jag också massvis så fort jag bara ens lyckats ta mig utanför dörren. Till på allt elände så har jag JÄTTE enorma bröst som drar allas ögon till sig men har som "specialgrej" att lyckats lura alla jag är normal.. men egentligen är ja bara precis så som den ja umgås med för stunden vill ha mig.. (typ alla vill träffa o umgås me en men ja har bara valt bort fler o fler folk för jag inte får något själv ut av de förutom stress o press
vad kan man få för avlasting som aspis?
Kan man få göra saker som INTE är jobb fast med någon så man blir lite gladare???
Nu gör ja INGENTING mer än mina barn
Ska lsuta skriva nu så nån kanske orkar läsa...
(Jo har överdrivet mkt empati också)... typ sjukligt..... ((
- Skruttibangbang
- Anslöt: 2010-07-30
Att lyckas lura andra att man är normal är ganska vanligt, speciellt hos kvinnor med AS.
Sjukligt mycket empati är också ett "kvinnligt" (förekommer såklart även hos män) AS-drag.
Jag fortsätter rekommendera Boendestöd.
De har inte fasta ramar för vad de ska hjälpa till med, utan anpassar det efter vars och ens behov.
Sjukligt mycket empati är också ett "kvinnligt" (förekommer såklart även hos män) AS-drag.
Jag fortsätter rekommendera Boendestöd.
De har inte fasta ramar för vad de ska hjälpa till med, utan anpassar det efter vars och ens behov.
Du är alltid garanterad att ha mat och husrum, socialtjänsten kan inte säga nej till att hjälpa oavsett vad orsaken är enligt min kusin som är socialsekreterare, men hon försöker alltid komma med förslag på att lösa det hela utan att socialtjänsten blir inblandad.
När socialtjänsten vet att du inte har mat eller husrum så måste de hjälpa till, de kan inte säga nej, de kan däremot ge dig jobb att göra som tar 8 timmar om dagen men aldrig säga nej till att hjälpa.
Det finns en paragraf i socialtjänstlagen som säger att socialtjänsten har det yttersta ansvaret för alla som vistas i komunen så du ska inte kunna svälta efter att socialtjänsten vet om att du inte har mat.
Och min psykolog försökte länge under vintern få mig att göra utredning för AS och lite annat, hon lockade mig med LSS och så sade hon att om man någon gång skulle behöva komunens hjälp så gäller goda levnadsvillkor istället för "skälig" nånting.
Det tyckte inte jag var någon bra motivering men jag gjorde utredning till slut.
Jag var ju om inte annat nyfiken på om jag skulle få diagnos o vetskapen att den kunde stängas inne i journalsystemet inom psyk o inte nå den vanliga vården gjorde att jag till slut gjorde utredning ändå.
När socialtjänsten vet att du inte har mat eller husrum så måste de hjälpa till, de kan inte säga nej, de kan däremot ge dig jobb att göra som tar 8 timmar om dagen men aldrig säga nej till att hjälpa.
Det finns en paragraf i socialtjänstlagen som säger att socialtjänsten har det yttersta ansvaret för alla som vistas i komunen så du ska inte kunna svälta efter att socialtjänsten vet om att du inte har mat.
Och min psykolog försökte länge under vintern få mig att göra utredning för AS och lite annat, hon lockade mig med LSS och så sade hon att om man någon gång skulle behöva komunens hjälp så gäller goda levnadsvillkor istället för "skälig" nånting.
Det tyckte inte jag var någon bra motivering men jag gjorde utredning till slut.
Jag var ju om inte annat nyfiken på om jag skulle få diagnos o vetskapen att den kunde stängas inne i journalsystemet inom psyk o inte nå den vanliga vården gjorde att jag till slut gjorde utredning ändå.
Tror hon vet själv rätt bra, en del gillar o ha dem, andra inte.
Själv tycker jag visseligen att bröst är ett tjejattibut men det är inget som jag är direkt intresserad av, jag har försökt förstå det intressanta, och jag trodde länge att man inte är någon riktig kille om man inte gillar tjejers bröst.
Helskönt när jag insåg att jag kunde ge blanka fan i det
Tycker däremot att det är kul o se tjejer i ögonen
Jag brukar studera deras iris och pupiller bara jag törs hålla kvar blicken länge nog, det modet varierar för mig.
Själv tycker jag visseligen att bröst är ett tjejattibut men det är inget som jag är direkt intresserad av, jag har försökt förstå det intressanta, och jag trodde länge att man inte är någon riktig kille om man inte gillar tjejers bröst.
Jag brukar studera deras iris och pupiller bara jag törs hålla kvar blicken länge nog, det modet varierar för mig.
Jag ifrågasatte inte om om hon visste något, jag påpekade att enormt för henne inte måste vara enormt för andra. Misstänker att det i grund och botten är en normalitetsfråga och därför så behövs det nog bildbevis när det är en sådan ytlig sak som storlek av ett objekt.nano skrev:Tror hon vet själv rätt bra, en del gillar o ha dem, andra inte.
Jo, det är sant att man tänder på olika saker, för jävla tur det imo. Jag tycker inte heller att bröst är särskilt upphetsande egentligen, iaf inte när/om jag råkar se dem helt apropå. Jag såg min syrras senast igår när hon ammade sin unge och blev inte det minsta kåt. Däremot tycker jag det är dumt att man uppfostras i att tro att de är heliga. Jag tror att det skulle vara en mycket bättre värld att leva i om alla kvinnor gick utan bröstbehållare. Nu är det nästan kriminellt för dem att gå utan och jag tycker inte att jag är en snuskgubbe för att jag inte ger blanka fan i det.
Parvlon skrev:Har du bildbevis för det påståendet? Enorma behöver inte betyda mer än att andra i din omgivning har extremt små och du har normalstorlek.Skruttibangbang skrev:Till på allt elände så har jag JÄTTE enorma bröst
Ovanligt omoget skrivet Parvlon. Om Skruttibang tycker att hennes bröst är för stora, så är det för stora, även om de skulle vara pyttesmå, det är endast hennes egna ord som räknas i detta sammanhang!
Återgå till Att leva som Aspergare