Skålar av LP-Skivor =)
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Skålar av LP-Skivor =)
http://mariannespusselbitar.blogspot.co ... skiva.html
Man får nog använda handskar också, så man inte bränner sig.
Man får nog använda handskar också, så man inte bränner sig.
Hemskt! Jag klarar inte av att se såntdär. Jag föredrar att spela skivorna. Nåja - kanske inte just den där, men ändå!
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Jag gjorde en sådan skål, men det lyckades inget vidare. Hålet i mitten blev större och större och STÖRRE. Det som blev botten liksom sträcktes ut och jag kunde inte för mitt liv komma på hur jag skulle göra för att det inte skulle bli så.
Jag tryckte ned en het LP-skiva i en annan skål när jag testade detta.
Jag tryckte ned en het LP-skiva i en annan skål när jag testade detta.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Det skär i mej när man förstör skivor på det där sättet. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att använda en skål som var gjord av en förstörd skiva.
Jag menar, skivor är skivor och skålar är skålar. Man kan inte blanda ihop de sakerna. Det stör mig!
Jag menar, skivor är skivor och skålar är skålar. Man kan inte blanda ihop de sakerna. Det stör mig!
- Bjäbbmonstret
Bjäbbmonstret skrev:Det skär i mej när man förstör skivor på det där sättet. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att använda en skål som var gjord av en förstörd skiva.
Ja, men det här (som jag använde) var en usel och trasig skiva. Sönderrepad totalt, och helt kass musik.
Skulle kastas. Måste ju testa om det gick att göra en skål, men det gick ju inget vidare.
Jag har inget emot att man förstör skivor, om det är sådant det finns gott om och inte är superbra klenoder till skivor. Vad ska man göra med alla skivor som finns i världen? Mycket kastas.
Jag har en stor samling stenkakor, och det är samma där trots att de är ännu äldre. Mycket skräp, mycket som har nagg eller sprickor. Man kan göra vad man vill med dem, om det inte är något mycket speciellt på (vilket det oftast ej är).
- Bror Duktig
Man kan inte sälja den skivan ag testade med. Omöjligt att sälja helrepiga skivor som det finns "miljoner" av och som ingen gillar.
- Bror Duktig
Jag förstår givetvis ditt pragmatiska sätt att resonera Bror Duktig men jag tycker i alla fall att det känns "störande" att göra om en skiva till en skål
- Bjäbbmonstret