Känner aspergare igen andra aspergare?
101 inlägg
• Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
weasley skrev:Jag märker när det finns någon jag kan PRATA med. Någon som inte tycker jag verkar LÄSKIG eller KONSTIG eller så.
Jag har också kommit i kontakt med de där människorna som jag kan prata med som bara är sig själva och jag kan prata lugnt och allt möjligt och det blir inte den där konstiga stämningen. Jag håller också med om uttrycket att jag verkar läskig eller konstig. Det är precis så många NT nog uppfattar mig. De inbillar sig vissa också att de kan ändra på mig. Sen ibland träffar man de där som är mer som jag och som jag kan prata med. De visar sig också vara icke utåtriktade.
När jag träffar en asperger så blir det en kontakt. De vet att jag är annorlunda. De kan se det. När jag träffar en autistisk så uppstår lätt tycke.
Senast redigerad av matterik 2011-05-04 14:05:38, redigerad totalt 1 gång.
geocache skrev:Hej Fenren och tack för förklaring! Nordisk mytologi är väldigt intressant tycker jag.
En liten spännande berättelse om Fenrisulven: http://www.ginnungagap.info/gg_sagner_ff.asp
hihi, ja den sidan var det ett tag sedan man läste på... tack för att du ledde mig dit återigen!
Senast redigerad av Fenren 2011-05-04 14:05:38, redigerad totalt 1 gång.
matterik skrev:weasley skrev:Jag märker när det finns någon jag kan PRATA med. Någon som inte tycker jag verkar LÄSKIG eller KONSTIG eller så.
När jag träffar en asperger så blir det en kontakt. De vet att jag är annorlunda. De kan se det. När jag träffar en autistisk så uppstår lätt tycke.
Jag tror det är när vi träffar människor som inte dömer andra människor som det går att bara vara. De är intresserade och lyssnar och samtalar på lika villkor. De ger inte skam eller känslor av otillräcklighet.
Vet faktiskt inte om jag anser att det har specifikt med AS att göra? Möjligtvis är det större sannolikhet om två ASD:are möts än vid andra konstellationer.
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 14:05:38, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Jag märker när det finns någon jag kan PRATA med. Någon som inte tycker jag verkar LÄSKIG eller KONSTIG eller så.
Värst är när någon förväxlar ens Asperger med någon form av HBT beteende. Svårt att respektera människor som inte respekterar folk som inte avviker på deras sätt.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Återgå till Att leva som Aspergare