Jag behöver svar! + blivit feldiagnostiserad?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav jonsch » 2010-08-24 15:38:36

Timbaktu skrev:Generellt sett är generaliseringar praktiska, men generellt sett felaktiga

Fast låt mig pröva: Kan man säga att det generellt sett är olämpligt att sätta sociala barn i skola tillsammans med en kraftig andel asociala?
jonsch

Anslöt: 2006-10-12

Inläggav laladada » 2010-08-24 18:53:11

jonsch skrev:
Timbaktu skrev:Generellt sett är generaliseringar praktiska, men generellt sett felaktiga

Fast låt mig pröva: Kan man säga att det generellt sett är olämpligt att sätta sociala barn i skola tillsammans med en kraftig andel asociala?

Ööh...jag tror inte någon behöver tänka efter på den frågan.
laladada

Anslöt: 2010-08-18

Inläggav laladada » 2010-08-24 18:57:13

matterik skrev:Vissa människor är inte skapta för att ha diagnos helt enkelt. De bryts ner av det.

Nej. Det är jag inte. Jag kommer gå under om jag inte slutar snart i min skola. Och om inte jag snart får bort diagnosen..
laladada

Inläggav matterik » 2010-08-24 19:05:49

Finns det något papper som du har skrivit på i samband med att du fick din diagnos. Något papper som du kan annullera. Annars kanske det är bäst att försöka ha vänner utanför skolan och helt enkelt svara undvikande och försöka genomlida den sista tiden innan skolan är slut.

Jag har själv haft en liknande tid i mitt liv med enorm vantrivsel på en skola, ja två skolor faktiskt.
matterik
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-01-17

Inläggav laladada » 2010-08-25 16:28:05

matterik skrev:Finns det något papper som du har skrivit på i samband med att du fick din diagnos. Något papper som du kan annullera. Annars kanske det är bäst att försöka ha vänner utanför skolan och helt enkelt svara undvikande och försöka genomlida den sista tiden innan skolan är slut.

Jag har själv haft en liknande tid i mitt liv med enorm vantrivsel på en skola, ja två skolor faktiskt.

Nej jag tror inte jag skrev på något... men pratade med min pappa nyss och han sa att han inte tror jag har någon diagnos, bara att allt blev så fel.

Det är jobbigt med såna här tider. Jobbigt för dig.
laladada

Inläggav nano » 2010-08-25 21:22:34

Kan ju vara så att du fick diagnos för att någon läkare sett att du troligen skulle ha nytta av diagnosen för o lättare få hjälp hos div myndigheter eller skolnånting.
Inte för att du specifikt har det diagnosen säger.
Oftast har man väl det diagnosen säger men som jag förstått så blir det inte alltid helt rätt, speciellt om man måste gå på det föräldrarna säger o man sedan kan se hos barnet stämmer just när man är på plats.
Men den korta stund man är hos doktorn är inte alltid representativ för hur det är den mesta tiden elelr det kan vara något övergående som man inte vet vad det är o då blev det något bara.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav laladada » 2010-08-28 8:10:06

nano skrev:Kan ju vara så att du fick diagnos för att någon läkare sett att du troligen skulle ha nytta av diagnosen för o lättare få hjälp hos div myndigheter eller skolnånting.
Inte för att du specifikt har det diagnosen säger.
Oftast har man väl det diagnosen säger men som jag förstått så blir det inte alltid helt rätt, speciellt om man måste gå på det föräldrarna säger o man sedan kan se hos barnet stämmer just när man är på plats.
Men den korta stund man är hos doktorn är inte alltid representativ för hur det är den mesta tiden elelr det kan vara något övergående som man inte vet vad det är o då blev det något bara.

Jag vet att jag aldrig skulle få diagnosen nu. När jag gjorde utredningen mådde jag så dåligt...
laladada

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in