Habiliteringscenter

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Habiliteringscenter

Inläggav KvalsterfriTönt » 2010-08-25 0:54:04

Hej, jag är ny här på forumet och jag har fått diagnosen adhd och asperger.

Nu är det så att jag funderar på att gå till ett habiliteringscenter för folk med asperger o dyl. Men för det första är jag väldigt skeptisk till min aspergerdiagnos, jag tycker att jag är jätteduktig på att förstå ironi och skämt tex, ibland har jag dock svårt för jargonger och hatar att bete mig på ett visst sätt för att passa in, dom ansåg att mitt skateboardåkande när jag var liten var utöver det normala och likaså när jag byggde lego, sen tycker jag att jag är väldigt duktig på att se hur andra människor mår genom att kolla på deras ansiktsutryck, har gjort 2 internet tester där jag fick höga poäng på att se hur folk anses må, nåja man kanske ska ta dessa test med en nypa salt o istället tro på vad utredaren säger, hon ansåg att jag hade dålig mentaliseringsförmåga vilket jag också tycker är konstigt för jag anser själv att jag blir illa berörd av tex hemska saker som händer människor på nyheterna etc. Men nu är jag i alla fall diagnosticerad med asperger och tänkte gå på detta habiliteringscenter men jag känner mig en aning fejk om jag ska va ärlig.

Det jag efterlyser är om någon annan vart på ett sånt här center där man får visst stöd o insattser, hur går det till, vad kännde ni när ni var där? känner man sig som ett slags offer, hur kännde ni som är tveksamma till er aspergerdiagnos?
KvalsterfriTönt
Ny medlem

Anslöt: 2010-08-19

Inläggav clivia » 2010-08-25 4:02:38

finns flera trådar om ämnet, använd gärna sökfunktionen.
clivia

Anslöt: 2009-03-05

Återgå till Aspergare och vården

Logga in