Hjälp (får inte hyra lägenhet eftersom jag inte har jobb)
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Hjälp (får inte hyra lägenhet eftersom jag inte har jobb)
Nu är det såhär att pågrund av olika omständigheter så har jag planerat att flytta och har satt upp mig i bostadskö hos ett hyresbolag i samma stad som min syster och hennes man och barn bor , dom bor förövrigt inom samma bolag .
Jag fick för ett tag sen ett erbjudande på en lägeneht och var och titta på den och den var i jättefint skick , nya tapeter och skåpsluckor och nykaklat badrum och han som bott där har verkligen varit aktsamm så det var i stort sett inget slitage ...
så igår ringde damen som hade hand om lägenehterna och undrade vad jag har för jobb och jag sa det att jag har rehabliteringspenning och skulle den nu ta slut har jag ett års outnyttjad a-kassa ...
då sa damen att jag var tvungen att ha fast jobb lr fast inkommst
och jag sa att jag ahr inkommst i form av rehabliteringspenning och ahr idag en lägeneht i samma prisklass som den jag ska flytta till
jag har inga betalningsanmärkningar och hyran har alltid kommit in i tid och jag har inga klagomål mot mig från andra boende ...
jag har bott i det här bolaget jag ahr nu i 8 år och varit en exemplarisk hyresgäst
jag sa det att min far kan stå som borgensman men det gick itne sa dom fast min syster när hon flytta till det här bolaget fick lov att ha borgensman eftersom hon itne hade fast jobb vid den tiden ....
utan då krävde hon att jag skulle ha ett skriftligt intyg från min handläggare på fk att jag får pengar från dom och jag kontakta min handläggare som då sa att dom kan inte lämna några sånna garantier för framtdien utan det e behovsprovat varje månad och avhängigt av läkares uttlåtande och om jag uppfyller kraven i handlingsplanen osv
jag sa då till uthyrningsdamen att ni hyr ju ut till socialfall och det är behovsprovat varje månad om dom får pengar så varför kan ni inte hyra ut till mig
sen att ha jobb e ingen garanti för en tryggad ekonomi för man kan få sparken vilken dag som helst i dessa tider
vet även att dom tex har prövotids kontrakt sånt har jag själv haft innan i det bolaget jag bor nu så förstår itne varför dom itne kan erbjuda mig ett prövokontrakt på 3 månader eller nått så dom ser att jag e skötsamm
är det nån annan som vart i samma sits och hur löste ni det ?
Moderator: kompletterade väl vag rubrik
Jag fick för ett tag sen ett erbjudande på en lägeneht och var och titta på den och den var i jättefint skick , nya tapeter och skåpsluckor och nykaklat badrum och han som bott där har verkligen varit aktsamm så det var i stort sett inget slitage ...
så igår ringde damen som hade hand om lägenehterna och undrade vad jag har för jobb och jag sa det att jag har rehabliteringspenning och skulle den nu ta slut har jag ett års outnyttjad a-kassa ...
då sa damen att jag var tvungen att ha fast jobb lr fast inkommst
och jag sa att jag ahr inkommst i form av rehabliteringspenning och ahr idag en lägeneht i samma prisklass som den jag ska flytta till
jag har inga betalningsanmärkningar och hyran har alltid kommit in i tid och jag har inga klagomål mot mig från andra boende ...
jag har bott i det här bolaget jag ahr nu i 8 år och varit en exemplarisk hyresgäst
jag sa det att min far kan stå som borgensman men det gick itne sa dom fast min syster när hon flytta till det här bolaget fick lov att ha borgensman eftersom hon itne hade fast jobb vid den tiden ....
utan då krävde hon att jag skulle ha ett skriftligt intyg från min handläggare på fk att jag får pengar från dom och jag kontakta min handläggare som då sa att dom kan inte lämna några sånna garantier för framtdien utan det e behovsprovat varje månad och avhängigt av läkares uttlåtande och om jag uppfyller kraven i handlingsplanen osv
jag sa då till uthyrningsdamen att ni hyr ju ut till socialfall och det är behovsprovat varje månad om dom får pengar så varför kan ni inte hyra ut till mig
sen att ha jobb e ingen garanti för en tryggad ekonomi för man kan få sparken vilken dag som helst i dessa tider
vet även att dom tex har prövotids kontrakt sånt har jag själv haft innan i det bolaget jag bor nu så förstår itne varför dom itne kan erbjuda mig ett prövokontrakt på 3 månader eller nått så dom ser att jag e skötsamm
är det nån annan som vart i samma sits och hur löste ni det ?
Moderator: kompletterade väl vag rubrik
Ja j**la piss situation, erbjud hyra i förskott det kanske funkar. Men jag bor på en liten ort med mycket lediga lägenheter.
Det konstiga är alla normala personer jag känner som är utan fast inkomst inte har några problem att få hyra. Kanske gör man ett konstigt intryck när man ringer?
Det konstiga är alla normala personer jag känner som är utan fast inkomst inte har några problem att få hyra. Kanske gör man ett konstigt intryck när man ringer?
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Det kan vara så! Först ringer jag och allt är hopplöst, sen ringer någon åt mig och det ordnar sig. Jädrans jobbigt! Hoppas det fixar sig.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
nu löste det sig för det visade sig att på det företaget min far jobbar så finns det även en skola ansluten till företaget som utbildar eleverna för att jobba inom den industrin och kivnnan som hyrde ut lägenehternas son gick i skolan där och dom kännde massa gemensamma vänner så min far prata mer eller mindre omkull henne
ibland är det bra med svågerpolitik
ibland är det bra med svågerpolitik
[OT]
Hr. Darwin lär å andra sidan inte ha välkomnat socialdarwinismen, glunkas det.
[/OT]
Lakrits skrev:KrigarSjäl skrev:Ptja, de svagaste går ju under så du får skylla dig själv för att du inte tillhör de starkaste...
Socialdarwinistiskt dravel och arbetarklassmässig okunnighet! De bäst anpassade överlever om man får tro en korrekt översättning av hr. Darwin.
Hr. Darwin lär å andra sidan inte ha välkomnat socialdarwinismen, glunkas det.
[/OT]
opteron skrev:Micke_B skrev:Som jag skrev tidigare i tråden så har det löst sig
Jag fick aldrig några svar, blev du lite ego nu?
nix men eftersom du undrade om jag bodde i gbg så antog jag att du gör det och eftersom jag inte gör det och inte hyr genom ett hyresbolag i gbg så är det sålunda ointressant eftersom jag inte kan hjälpa dig med vilket bolag jag hyrt igenom om du bor i gbg
Återgå till Att leva som Aspergare