Min funktionsutredning är klar!

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Min funktionsutredning är klar!

Inläggav vallesmamma » 2010-08-11 12:06:57

Äntligen är jag befriad från den oron! Funktionsutredningen gjorde jag på Arbetsterapin på Närpsyk. Reultatet blev att jag är i behov av hjälp och stöd.

Jag har ingen arbetsförmåga, ej heller studier kommer jag att klara av när vardagen tar alla mina krafter. Jag måste ju också ha energi till att brodera, hon sa att det är viktigt att man får göra något roligt också.

Det jag behöver hjälp med är att lära mig ändra tonläge på rösten för att visa om jag är arg, ledsen eller bestämd. Jag behöver låta bestämd då sonen trotsar, det kommer inte automatiskt och det beror på AS. Det var så mycket annat också som jag knappt kommer ihåg nu. Det var mycket att läsa, nästan inget att ändra på.
vallesmamma

Anslöt: 2010-01-05

Re: Min funktionsutredning är klar!

Inläggav barracuber » 2010-08-11 12:23:38

vallesmamma skrev:Äntligen är jag befriad från den oron! Funktionsutredningen gjorde jag på Arbetsterapin på Närpsyk. Reultatet blev att jag är i behov av hjälp och stöd.

Skönt att du blev av med viss oro åtminstone!

vallesmamma skrev:Jag har ingen arbetsförmåga, ej heller studier kommer jag att klara av när vardagen tar alla mina krafter.

Sa dom det på utredningen? Håller du med?

Har du diagnos? * minns inte just nu *

vallesmamma skrev:Jag måste ju också ha energi till att brodera, hon sa att det är viktigt att man får göra något roligt också.

Ja, det ligger nog mycket sanning i det.

vallesmamma skrev:Det jag behöver hjälp med är att lära mig ändra tonläge på rösten för att visa om jag är arg, ledsen eller bestämd. Jag behöver låta bestämd då sonen trotsar, det kommer inte automatiskt och det beror på AS.

Det där känner jag igen, både vad gäller tonläge allmänt och att inte kunna låta tillräckligt bestämd.

vallesmamma skrev:Det var så mycket annat också som jag knappt kommer ihåg nu. Det var mycket att läsa, nästan inget att ändra på.

Med det sista, menar du, eller dom, att det är saker som man inte kan göra något åt? Bara gilla läget liksom?
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Re: Min funktionsutredning är klar!

Inläggav vallesmamma » 2010-08-11 12:30:58

barracuber skrev:
vallesmamma skrev:Äntligen är jag befriad från den oron! Funktionsutredningen gjorde jag på Arbetsterapin på Närpsyk. Reultatet blev att jag är i behov av hjälp och stöd.

Skönt att du blev av med viss oro åtminstone!

vallesmamma skrev:Jag har ingen arbetsförmåga, ej heller studier kommer jag att klara av när vardagen tar alla mina krafter.

Sa dom det på utredningen? Håller du med?

Har du diagnos? * minns inte just nu *

vallesmamma skrev:Jag måste ju också ha energi till att brodera, hon sa att det är viktigt att man får göra något roligt också.

Ja, det ligger nog mycket sanning i det.

vallesmamma skrev:Det jag behöver hjälp med är att lära mig ändra tonläge på rösten för att visa om jag är arg, ledsen eller bestämd. Jag behöver låta bestämd då sonen trotsar, det kommer inte automatiskt och det beror på AS.

Det där känner jag igen, både vad gäller tonläge allmänt och att inte kunna låta tillräckligt bestämd.

vallesmamma skrev:Det var så mycket annat också som jag knappt kommer ihåg nu. Det var mycket att läsa, nästan inget att ändra på.

Med det sista, menar du, eller dom, att det är saker som man inte kan göra något åt? Bara gilla läget liksom?

Ja, hon sa det på utredningen och att jag är väldigt stresskänslig. Har svårt att passa tider, så ja jag håller med. Jag har AS.

Inget att ändra på skrev jag för att jag fick lov att ändra om något uppfattats fel. Mycket går att ändra på, det sa min arbetsterapeut, att jag kan bli bättre.
vallesmamma

Anslöt: 2010-01-05

Återgå till Aspergare och vården

Logga in