Träffar i Uppsala? (5 september)
Re: Fika i Uppsala på söndag den 25/4
Eller ska vi ta Dragon Palace igen kanske ?
Det var ju bara jag som var lite kinkig efteråt, men nu vet jag ju vad jag inte kan äta där.
Det var ju bara jag som var lite kinkig efteråt, men nu vet jag ju vad jag inte kan äta där.
Senast redigerad av Flia 2011-05-05 2:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Jag har väntat med att anmäla mig eftersom jag har känt mig så trött den sista tiden. Men jag får ju lördagen på mig att vila så jag hoppas att jag orkar.
Anmäler alltså att jag kommer.
Någon som vill ha skjuts från Stockholm? Pemer?
Anmäler alltså att jag kommer.
Någon som vill ha skjuts från Stockholm? Pemer?
Senast redigerad av Mats 2011-05-05 2:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Jag kommer också. Jag skall förresten paddla kajak med någon/några från citypolarna tidigare på söndagen. Några som vill haka på det också? 13.00 vid Sunnerstastugan isåfall. Går att hyra kanot också om man inte vill pröva kajak.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 2:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Jag skulle föredra Åkanten, Dragon palace som vi var på sist tycker jag faktiskt inte hade någon bra mat av det jag smakade.
Det fanns ju varierade priser på Åkanten, allt kostade inte mycket.
Skulle tro att de klarar att göra godare mat också
Det fanns ju varierade priser på Åkanten, allt kostade inte mycket.
Skulle tro att de klarar att göra godare mat också
Senast redigerad av nano 2011-05-05 2:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Om folk vill gå till Åkanten hoppas jag att man kan sitta med utan att beställa något, för jag betalar inte 140 kr för en enkel hamburgare. Av principskäl äter jag inte på lyxrestauranger, jag lägger hellre pengarna på något annat.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 2:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Heliora skrev:Om folk vill gå till Åkanten hoppas jag att man kan sitta med utan att beställa något, för jag betalar inte 140 kr för en enkel hamburgare. Av principskäl äter jag inte på lyxrestauranger, jag lägger hellre pengarna på något annat.
Jag tycker det verkar som vi är ganska överens om Kinesiskt igen.
Delusion skrev:För asiatisk mat/buffé finns det ju då t ex Java (http://www.uppsalatourism.se/DynPage.aspx?id=9585&fmid=2044) men det kan vara lite för långt borta, på Svartbäcksgatan nära Fyrishov, för dom som bor utanför Uppsala. Dock i närheten stannar stadsbussarna 1 (Ö Gottsunda-Tuna Backar), 13 (Fyrislund-Librobäck), 111 (Bälinge) och 115 (Storvreta).
I samma fastigheten där Bill och Bull en gång fanns (heter väl Biztron eller ngt sånt numera?), är numera restaurang kallad Thai Village (~mellan Forumtorget och Dragarbrunnsgatan). Åtm lunchbuffé har dom där när jag nästan dagligen går förbi, har dock aldrig testat.
Enligt mig är Amazing Thai högst medelmåttig men då har jag bara lunchat där ett antal gånger och då var det i Kvarnen. Brukar vara proppfullt där, åtm under lunchtimmarna.
En liten bit till söder (bort från stan alltså) från stationen har öppnats ett thaiställe vars namn jag dock inte kommer ihåg, tyvärr. Skulle dom ha en buffé? Kanske är detta ställe f d Sukhothai?
Edit: Ah, Samaritergränd 5 var adressen. Raan Goo verkar det heta numera (http://raangoo.kvartersmenyn.se).
Kommer du också?
Java är värt att testa, men jag tycker vi ska beta av de mer närliggande (nära stationen alltså) först.
Och eftersom vi inte vet om Thai Village är bättre kan vi lika väl ta Amazing Thai. Men om folk hellre vill ha middagsbuffé kan vi ta den i Kvarnen i stället.
http://amazingthai.se/middags-buffe-kavarnen.htmlBuffé 139 kr
Buffén består av förrätter, huvudrätter och efterrätter tot ca 16-17 rätter
Senast redigerad av Alien 2011-05-05 2:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Flia skrev:Eller ska vi ta Dragon Palace igen kanske ?
Men jag tycker vi ska pröva något nytt, och inte fastna på den.
Har jag ADHD-drag, som gillar omväxling (ibland)?
Flia skrev:Jag föredrar absolut buffé framför á la carte.
Då föreslår jag Amazing Thai i Kvarnen. Visserligen längre från stationen än den i Bredgränd, men inte längre än den vi var på förra gången.
Man går då åt andra sidan, öster om järnvägen. Storgatan till vänster, sedan och i korsningen till höger med S:t Persgatan ligger det.
Närmsta p-plats vet jag inte, men Österplan är iaf rätt nära.
Alien skrev:Flia skrev:Eller ska vi ta Dragon Palace igen kanske ?
Men jag tycker vi ska pröva något nytt, och inte fastna på den.
Har jag ADHD-drag, som gillar omväxling (ibland)?
Tja, jag har ju ADD och håller med...
Java, det där stället borta vid Fyrishov, hade väldigt intressant mongoliskt, koreanskt och jag vet inte vad på menyn när vi var där, och det verkade inte helt väst-utslätat heller.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-05 2:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Inger skrev:Jag skulle föredra kinarestaurang, det fanns väl flera?
Men thai är rätt likt (iaf här i Sverige), så det borde gå lika bra.
Det är inte alls min erfarenhet. Thaimat är ofta konstigare och kladdigare.
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 2:31:12, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Flia skrev:Jag föredrar absolut buffé framför á la carte.
Då föreslår jag Amazing Thai i Kvarnen. Visserligen längre från stationen än den i Bredgränd, men inte längre än den vi var på förra gången.
Man går då åt andra sidan, öster om järnvägen. Storgatan till vänster, sedan och i korsningen till höger med S:t Persgatan ligger det.
Min buss har en hållplats strax före om Vaksala Torg, och en under viadukten. Är nån av dem lämplig då kanske (kan inte Uppsala sådär jättebra).
Flia skrev:Alien skrev:Flia skrev:Jag föredrar absolut buffé framför á la carte.
Min buss har en hållplats strax före om Vaksala Torg, och en under viadukten. Är nån av dem lämplig då kanske (kan inte Uppsala sådär jättebra).
Vilken buss kommer du mer? Vaksala torg är nära Kvarnen (Kvarnen ligger på ena sidan Vaksalagatan, Vaksala torg på den andra). Köpcentret Kvarnen finns i kvarteret omslutet av Vaksalagatan, Väderkvarnsgatan, S:t Persgatan coh Storgatan.
Det finns p-hus i Kvarnen också för bilburna, men det blir nog dyrare än att parkera på Österplan.
Alien skrev:Flia skrev:Alien skrev:[quote="Flia"]Jag föredrar absolut buffé framför á la carte.
Vilken buss kommer du mer? Vaksala torg är nära Kvarnen (Kvarnen ligger på ena sidan Vaksalagatan, Vaksala torg på den andra). Köpcentret Kvarnen finns i kvarteret omslutet av Vaksalagatan, Väderkvarnsgatan, S:t Persgatan coh Storgatan.
Det finns p-hus i Kvarnen också för bilburna, men det blir nog dyrare än att parkera på Österplan.[/quote]
Jag kommer med 811:an.
Men då är det ju supernära från hållplatsen Vaksala Torg.
Hållplatsen för hemresa ligger vid Nofa, så det är ju ett toppenalternativ för mig.
Inger skrev:Alien skrev:Inger skrev:Jag skulle föredra kinarestaurang, det fanns väl flera?
Men thai är rätt likt (iaf här i Sverige), så det borde gå lika bra.
Det är inte alls min erfarenhet. Thaimat är ofta konstigare och kladdigare.
Det är ofta kokos i maten. Men är det inget av det här som du tror att du kan äta? http://amazingthai.se/ala-carte-kvarnen.html
En hel del av dessa återkommer säkerligen i middagsbuffén.
Vad var det du inte kan äta (förutom mat med socker i)?
Senast redigerad av Alien 2011-05-05 2:31:13, redigerad totalt 1 gång.