Någon som får pengar utan o göra nåt här?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Någon som får pengar utan o göra nåt här?
Skrev meningen lite klumpigt för ni ska förstå frågan utan att öppna tråden..
Är det någon här som är stagivarande hemma med barn med diag Asp?
Hur mår ni och hur har ni förklarat för FK etc??
/Skrutt
Är det någon här som är stagivarande hemma med barn med diag Asp?
Hur mår ni och hur har ni förklarat för FK etc??
/Skrutt
- Skruttibangbang
- Anslöt: 2010-07-30
Nej, jag är inte stadigvarande hemma med barn. Jag arbetar. Men jag skulle behöva vara hemma, ivarje fall deltid.
Fast jag vet inte hur jag ska ta upp det och vem som ska kunna sjukskriva mig. Jag menar, är det värt att bråka med Försäkringskassan? Det blir bara ytterligare en oavslutad sak att lägga till alla andra saker man aldrig avslutat (i tankarna) pga. att man aldrig får tydliga svar.
Fast jag vet inte hur jag ska ta upp det och vem som ska kunna sjukskriva mig. Jag menar, är det värt att bråka med Försäkringskassan? Det blir bara ytterligare en oavslutad sak att lägga till alla andra saker man aldrig avslutat (i tankarna) pga. att man aldrig får tydliga svar.
Jag är hemma med barn, men väntar på ett möte med FK. Väldigt oroad, men har gjort en funktionsutredning som kanske blir till hjälp för att få vara stadigvarande hemma. Är i behov av stöd.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Jag är så känslig för stress. Då jag gick på funktionsutredningen, var det första jag gjorde när jag kom att vila mig! Min arbetsterapeut säger att man måste göra något så jag inte utsätts för stress och att jobba skulle sänka mig totalt, det bara är så.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Har permanent sjukersättning och är hemma och gör vad jag vill, utan att ha några hemmavarande barn... tyvärr, ska jag väl säga, jag hade gärna träffat någon att få några med medan jag kände mig ung och stark nog att orka med att fostra barn... (vilket jag inte jag tycker jag gör längre - något som gick fort, jag kände mig redo så sent som 2008)
Re: Någon som får pengar utan o göra nåt här?
Skruttibangbang skrev:Hur mår ni och hur har ni förklarat för FK etc??
/Skrutt
Jag VILL jobba, men får inte.
Jag VILL rehabas, men får inte.
vad JAG säger skiter väl FK i, däremot lyssnar de alldeles för mycket på inkompetenta idioter som har för mycket betalt och för lite kunskap som har försökt rehaba mig.
Jävlar vad jag är besvärlig, enligt somliga.
Och jävlar vad trevlig jag är enligt andra!
/S
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Pemer skrev:Har permanent sjukersättning och är hemma och gör vad jag vill, utan att ha några hemmavarande barn... tyvärr, ska jag väl säga, jag hade gärna träffat någon att få några med medan jag kände mig ung och stark nog att orka med att fostra barn... (vilket jag inte jag tycker jag gör längre - något som gick fort, jag kände mig redo så sent som 2008)
enbart baserat på antalet inlägg du gjort här på forumet (snart 12 tusen) så anser jag att du har ork att fostra ett barn. du skulle bli en bra pappa och det håller säkert majoriteten av "pemer-folket" med om.
vi är många som har storartade förväntningar på dig Pemer
Återgå till Att leva som Aspergare