Problem med kontakt med killar - tacksam för hjälp!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav zalmina » 2010-05-02 0:40:35

Nu eller aldrig det är att det typ kan bli för sent att göra något. Jag vet inte riktigt jag svamlar en massa

Hmm det verkar som att vi är lite lika endå. Att inte vara som alla andra lite pojkflicka skratta åt grabbskämt. Ha en vilja att inte vara en i mängden av alla korkade tjejer det finns. Ursäkta språket. NU bor ju jag inte hos mina föräldrar längre , har sambo och barn.. Sambon tjatar ganska bra med han har tagit över mammas jobb tror jag :P

Av erfarenhet vet jag att killar gillar tjejer som ser en framtid dvs framtidsplaner att de kan vara spontana och säga vad de tycker, vilket kan medföra att andra tjejer har svårt för en ist.

Jag tror inte att du ska behöva att vara rädd eftersom det verkar som att du fått han intresserad igenom din egenhet.

Jag har med dragits till lite badboys älskar tatueringar och piercingar det är nog därför. Men huvudsaken är ju att killen är schysst emot dig!

Åter till råd, försök att vara avslappnad och bara säga till honom att du gillar han, inte typ kasta dig runt hans hals och grovhångla utan bara att du gillar honom typ "Fan, jag gillar dig skarpt.." och vänta några sekunder, svarar han inte efter typ låt oss säga 2-3 sek säg typ "ja som kompis" så blir det inte pinsamt. eller ngt annat bra inlägg där.

då har han ju endå chansen att säga "ja, jag gillar dig med", eller bli tyst och då har du ju en backup.
zalmina
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2010-05-01
Ort: Kristinehamn

Inläggav piglet » 2010-05-02 0:54:47

jo alltså jag missar massa chanser helatiden... jag vill bara vara säker på att jag känner något för killen ocksåXD Självklart kan man attraheras av många men man vill inte mer än så :P Jag har svårt att veta vad som blir nästa steget... vid nästa steget tror jag att jag känner mig obekväm. Jag vill inte kyssa en kille jag inte gillar skarpt... Men en kille jag gillade skarpt skulle jag itne våga gå fram tillXD Jag skulle göra fel känns det som... eftersom jag är så oerfaren XD

Haha grabbskämt is the shiet! Det skulle kännas så nedlåtande mot sig själv att spela korkad tjej... XD åh men om du har sambo och barn, då har du lyckats hitta någon i alla fall :)!

Haha tatueringar och piercingar e inte riktigt min grej men däremot typ vältränade och väldigt självsäkra killar :P Eller det finns ett visst utseende, en viss röst, ett visst sätt o.s.v. som man gillar XD

hm då ska jag slappna av! åh tack så mycket för att du svarade mint råd! nu e jag pepp på att träffa killar! :D
piglet
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2010-05-01

Inläggav nano » 2010-05-02 16:25:26

Efter att ha funderat en del på mina egna erfarenheter och hur jag gjort i olika situationer så har jag kommit fram till att jag vill berätta något egentligen självklart, dvs att det är fullt tillåtet att ensidigt tycka om någon.
Och likaså att berätta det för denne.
Den andre är inte tvungen att tycka om en tillbaka men det är ju mycket roligare då :)

Tyvärr har jag inte berättat själv.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav outzaidur » 2010-05-02 18:34:37

Du överanalyserar det hela.

1. hitta söt kille som är intressant
2. prata med killen
3. är han intressant fortfarande fortsätter du att ha kontakt
4. om killen är lika intresserad av dig så inleds ett förhållande automatiskt

För killar är det annorlunda, vi måste stånga oss blodiga mot andra killar som är ute efter samma tjej. Sen måste vi anlägga en väl utformad plan och försiktigt snärja tjejen i vår "fälla".

För er tjejer räcker det mer eller mindre med att ni säger: "Hej!" :lol:

Å andra sidan kan man blanda in alkohol i bilden och då gäller helt plötsligt inga sociala regler.
outzaidur
 
Inlägg: 288
Anslöt: 2010-04-30
Ort: Stockholm Tyresö

Inläggav lajnus92 » 2010-05-05 19:43:31

Har ungefär samma problem, har missat en del chanser. Pga att jag har uttryckt mig helt fel, betett mig "negativt" och får den andra att tro att man är helt ointresserad. Det är lättare via internet msn osv. Men inte vågat tagit någon chans eftersom jag har svårt vid beröring men har ändå behov av det. Antar det bästa man kan göra är att hitta en annan partner med asperger..
lajnus92
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2010-04-27
Ort: Dalarna

Inläggav nano » 2010-05-05 22:17:04

outzaidur skrev:För er tjejer räcker det mer eller mindre med att ni säger: "Hej!" :lol:
Kan intyga att det fungerar utmärkt även på tjejer.
De är mycket vettiga nämligen :)
Är iaf min erfarenhet :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav outzaidur » 2010-05-05 23:36:39

nano skrev:Kan intyga att det fungerar utmärkt även på tjejer.


Min erfarenhet är att tjejer blir livrädda och sprejar pepparsprej så fort jag kommer i närheten av att hälsa på dom... :cry: Måste ha träffat helt fel tjejer i mitt liv :?
outzaidur
 
Inlägg: 288
Anslöt: 2010-04-30
Ort: Stockholm Tyresö

Inläggav nano » 2010-05-05 23:39:23

Skulle vara intressant o se hur du gör egentligen.
Eller kommer du med tomahawkrobotar på axeln? ;)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav carl » 2010-05-05 23:43:52

outzaidur skrev:
nano skrev:Kan intyga att det fungerar utmärkt även på tjejer.

Min erfarenhet är att tjejer blir livrädda och sprejar pepparsprej så fort jag kommer i närheten av att hälsa på dom... :cry: Måste ha träffat helt fel tjejer i mitt liv :?


Seriöst?
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav fjutt » 2010-07-31 21:23:28

Jag känner precis samma sak som du beskrivit och har exakt samma problem med killar,.. fast det är inget som folk har sagts märkts på mig så det är ju bra iaf! :)
fjutt
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-05-23
Ort: Stockholm

Inläggav Shadow » 2010-08-01 15:33:46

Jo, där känner jag ju igen mig men hm...
Prata och släpp loss är mitt tips. Prata och visa att du har en god konservation med killen genom att skratta, ett varmt leende det är ett sätt att visa att man är intresserad av killen.
Shadow
 
Inlägg: 117
Anslöt: 2010-02-22

Inläggav nano » 2010-08-01 17:48:59

Fast bara ett leende innebär ju inte att man uppfattar en tjej som om hon är intresserad, ok en del killar kanske gör det.
Tror man får mer eller mindre berätta att man är intresserad på ett eller annat sätt.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in