var fan är alla ?
69 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
HGJ skrev:Alien skrev:Jag är i den svala källaren där ingen dator finns. Först nu kan man läsa och skriva här uppe.
Och jag sitter ett tjugotal meter ovan marken i 31-gradig värme. Jag har inte så mycket att välja mellan. Det är inte heller så stor skillnad mellan dag och natt vad temperaturen här inne beträffar.
Dags att investera i en fläkt kanske? De går åt som smör i solsken, man måste vara där före lunch för att få tag i en:
http://www.unt.se/startsidan/poppis-med-glass-och-flaktar-996125-default.aspxAtt värmen påverkar handeln märks runt om i butikerna. På Clas Ohlson har folk köat under morgonen för att få tag i fläktar. Nils Tynelius köper en av deras sista fläktarna på onsdagen.
– Det är svårt att sova när det är trettio grader så sammanlagt har jag köpt tre stycken till sovrummen, säger Nils Tynelius.
Fläktar av alla sorter går åt. Vid lunchtid brukar de ta slut trots att nya leveranser kommer dagligen och butiken säljer runt 300 fläktar varje dag.
Har altandörren öppen men när solen ligger på känns det som man bara släpper in mera värme. På kvällen blir det svalare, så då blir det svalare inne också. Hunden ska ju ut flera gånger än vanligt när det är så här varmt (hon dricker mer än vanligt), så ibland måste man ut i hettan.
Alien skrev:HGJ skrev:Alien skrev:Jag är i den svala källaren där ingen dator finns. Först nu kan man läsa och skriva här uppe.
Och jag sitter ett tjugotal meter ovan marken i 31-gradig värme. Jag har inte så mycket att välja mellan. Det är inte heller så stor skillnad mellan dag och natt vad temperaturen här inne beträffar.
Dags att investera i en fläkt kanske? De går åt som smör i solsken, man måste vara där före lunch för att få tag i en:http://www.unt.se/startsidan/poppis-med-glass-och-flaktar-996125-default.aspxAtt värmen påverkar handeln märks runt om i butikerna. På Clas Ohlson har folk köat under morgonen för att få tag i fläktar. Nils Tynelius köper en av deras sista fläktarna på onsdagen.
– Det är svårt att sova när det är trettio grader så sammanlagt har jag köpt tre stycken till sovrummen, säger Nils Tynelius.
Fläktar av alla sorter går åt. Vid lunchtid brukar de ta slut trots att nya leveranser kommer dagligen och butiken säljer runt 300 fläktar varje dag.
En bordsfläkt har jag redan. Den hjälper en del, men den blåser iväg lättare föremål, och så måste jag flytta på den när jag byter plats mellan sängen och skrivbordet.
Jag har varit i Berlin under veckan där topptemperaturen var 39 grader i skuggan. Samtidigt så måste man ju tvinga sig ut när man ändå är där, men det var en pärs. Mina kläder är numera konserverade i salt.
Jag undrade vad det var för pölar som bildades kring fötterna när man satt ner och märkte att det var svett som runnit ned för benen och ner för fötterna ut på marken.
För en person som hellre är psykotisk än svettig så är det naturligtvis en mardröm.
Jag undrade vad det var för pölar som bildades kring fötterna när man satt ner och märkte att det var svett som runnit ned för benen och ner för fötterna ut på marken.
För en person som hellre är psykotisk än svettig så är det naturligtvis en mardröm.
ragnevi skrev:Jag har varit i Berlin under veckan där topptemperaturen var 39 grader i skuggan. Samtidigt så måste man ju tvinga sig ut när man ändå är där, men det var en pärs. Mina kläder är numera konserverade i salt.
Tur att man inte var där!
Jag har varit med om 35 i New York,det räckte.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Somrarna har länge inneburit enorma värmetoppar i mellan- och syd-europa. 10 000-tals människor dör om somrarna av värmebetingade sjukdomar.
Pratade med en franskman som sa att franskmännen hade order att varje dag kolla upp grannar som var gamla och/eller sjuka, för att se om de levde.
När jag ibland har pengar och vill resa blir det svårt med somrarna, eftersom mitt hjärta inte orkar 35 grader, ihållande. AC:n är ofta bristfällig på billigare hotell.
En förändrat klimat är vad jag ser. Och jag tror jag ser rätt.
Pratade med en franskman som sa att franskmännen hade order att varje dag kolla upp grannar som var gamla och/eller sjuka, för att se om de levde.
När jag ibland har pengar och vill resa blir det svårt med somrarna, eftersom mitt hjärta inte orkar 35 grader, ihållande. AC:n är ofta bristfällig på billigare hotell.
En förändrat klimat är vad jag ser. Och jag tror jag ser rätt.
tyskamama skrev:Micke_B skrev:Jadu nu i den här helvetesvärmen så är jag inne i min svala sköna lägenhet och läser ett monster till bok på över 1000 sidor som jag gett mig fanken på att jag ska läsa ..
vilket bok är det ? har inte tilräkligt lugn och ro för att läsa just nu
En bok jag lånat av en kompis den heter ciaphas cain hero of the imperium
Återgå till Övriga Aspergerfrågor