Kan man ändra säkerhetsnivån i Hotmail?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Kan man ändra säkerhetsnivån i Hotmail?

Inläggav Lilla Gumman » 2010-07-18 22:36:49

Hej!

I Hotmail är alla länkar "spärrade". Man kan välja att se allting i just det här mejlet, eller att lita på avsändaren. Om man glömmer det och klickar på en länk, får man en fråga om man vill tillåta att det går att klicka på länkar och först när man svarat ja så póppar det upp ett fönster med den länk man ville ha.

Jag tycker att detta är oerhört irriterande. Det kan omöjligt gå att få virus bara genom att klicka på en länk. Däremot kan man ju råka ladda hem spyware och annat otäckt om man inte ser upp. Går det att ändra aäkerhetsnivån så att man alltid tillåter länkar att vara klickbara direkt?

Jag brukar per automaitk alltid välja att avsändaren är säker, så att jag slipper klicka och godkänna igen ifall jag skulle få något mer mejl från samma avsändare. Jag gör samma med allt, från privatmejl till nyhetsbrev och reklam. Då förlorar ju detta med att spärra länkar sitt syfte i alla fall.

Gmail har det inte så ännu vad jag har märkt, mycket skönt. Men den mesta posten kommer ännu till Hotmail, även de som fått min Gmailadress använder Hotmail av ren vana eftersom jag har kvar bägge.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Inläggav barracuber » 2010-07-19 9:44:06

barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav Lilla Gumman » 2010-07-19 15:25:25

Hej!

Supertack för länken, barracuber! Jag har letat runt massor på Hotmails sida utan att hitta nåt. Nu ser det inte riktigt likadant ut längre, det heter Windows Live Hotmail, så det är nog ett gammalt tips. Men jag ska ändå prova, det borde gå fast länkarna/menyerna ser lite annorlunda ut och sitter på annorlunda ställen.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Återgå till IT-forum

Logga in