Jag dejtar bara NT's!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav DIProgan » 2010-06-29 22:52:53

S.P.O.C.K
DIProgan

Anslöt: 2008-10-14

Inläggav treeman » 2010-06-29 23:40:56

DIProgan skrev:S.P.O.C.K

Hey that rimes with c...

:-)050
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav Smokescreen » 2010-06-29 23:44:06

:lol:

*Barnslig man är då*
Smokescreen
Inaktiv

Anslöt: 2010-05-04

Inläggav Pemer » 2010-06-29 23:55:06

:lol:
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav treeman » 2010-06-30 3:32:59

Vill gå om lekis och lära mig det jag "missade" i utbildningen där.

Tror jag fick IG. Vill ha MVG.

Moderaterna sabbar ju ALLT... man kan inte få CSN för det.
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav Micke_B » 2010-07-18 11:33:43

Har bara dejtat och haft förhållande med NT,s om man bortser från 2 tjejer som vart bipolära och har inte dejtat nån med asperger så kan bara jämnföra med mig själv .. men att Nt,s skulle ha bättre empati förmåga eller vara mindre egoistiska e skitsnack ...

mitt senaste förhållande hade jag med en NT och det var snarare hon som var egocentrisk och oförmogen att visa kännslor och jämka och jag som försökte mötas halvvägs och jämnka och vara lyhörd

tex så ville jag att hon skulle följa med till min bästa vän och hans flickvän när han fyllde år och hon satte sig på tvären och kunnde inte se det ur mitt perspektiv att mina vänner skulle tycka det var roligt att träffa henne och att det var viktigt för mig och att jag såg det som en viktig del i vårt förhållande att hon kunnde visa intresse för mig och mitt liv utan hon sa rent ut att hon var viktigast och satte sig främmst först och gjorde som hon ville

har även ett exempel när jag fick följa med henne på fest till hennes vänner och blev lämnad i en soffa en hel kväll och satt där och drack för att fördriva tiden eftersom jag tyckte det var rätt tråkigt att sitta själv bland främmande människor och jag hör till dom som när jag dricker blir kramgo och kelsjuk och sökte då kontakt med min flickvän och ville pussas och kramas varpå hon blir jättearg och knuffar omkull mig på golvet och skäller ut mig för att jag kommer och avbryter och förstör när hon har roligt med sinna vänner

så där var det totall avsaknad av empati och förmåga att mötas halvvägs utan allt skulle vara på hennes sätt

var nästan så att jag tänkte be henne följa med på min utredning så hon oxå kunnde få en utredning haha :wink:
Micke_B

Anslöt: 2010-07-17

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in