Internetbeställningar
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Internetbeställningar
Nyligen fyllda 18 år har Meppe hittat en bok som hon vill beställa över internet (svårhittad i sverige, antagligen helt hopplöst att hitta den i finland). Men det här ger vissa problem.
Hur vet man vilka sidor som är att lita på? Den enda sidan jag hittat boken på är http://www.antikvariat.net. Jag har lokaliserat bokens pris, men misslyckas med att hitta fraktkostnader. Hjälp uppskattas.
Hur vet man vilka sidor som är att lita på? Den enda sidan jag hittat boken på är http://www.antikvariat.net. Jag har lokaliserat bokens pris, men misslyckas med att hitta fraktkostnader. Hjälp uppskattas.
antikvariat.net är en samlingssida för olika antikvariat, så det kan nog vara lite olika! Klicka på boken och se vilket antikvariat det är på!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Just den sidan känner jag inte till men den verkar schysst. Känner man inte till sidan får man gå på sin "gut feeling". Googla på namnet är aldrig fel.
Själva beställningsprocessen på den sidan följer inte riktigt standard. Standard är "lägg i kundvagn" och "gå till kassan". Här heter det "beställ" och "verkställ beställningen". Det är antagligen en ganska gammal sida.
Frakten får du inte veta förrän du fyllt i din kundinformation.
Själva beställningsprocessen på den sidan följer inte riktigt standard. Standard är "lägg i kundvagn" och "gå till kassan". Här heter det "beställ" och "verkställ beställningen". Det är antagligen en ganska gammal sida.
Frakten får du inte veta förrän du fyllt i din kundinformation.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:Frakten får du inte veta förrän du fyllt i din kundinformation.
Har för mig att de har hela norden, både som kunder och leverantörer, vilket förklarar varför de inte kan ge nån frakt förrän man berättat allt!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Här är infon om antikvariatet:
antikvariat.net skrev:Lorenz B. Hatt SVAF: Svenska Antikvariatföreningen ILAB: International League of Antiquarian Booksellers
Odengatan 23 (4 tr), Stockholm
Tlf.: +46 70 814 08 88 (+46 8 744 42 40)
Öppettider: Onsdagar 16.30-18.30 (Odengatan 23, 4 tr. OBS: portkod). Övriga tider efter överenskommelse.
Specialiteter: Äldre & sällsynta böcker. Vitterhet och skönlitteratur, humaniora. Proveniens- och dedikationsexemplar, handskrifter och autografer. Teckningar.
Meppe skrev:Här är infon om antikvariatet:antikvariat.net skrev:Lorenz B. Hatt SVAF: Svenska Antikvariatföreningen ILAB: International League of Antiquarian Booksellers
Odengatan 23 (4 tr), Stockholm
Tlf.: +46 70 814 08 88 (+46 8 744 42 40)
Öppettider: Onsdagar 16.30-18.30 (Odengatan 23, 4 tr. OBS: portkod). Övriga tider efter överenskommelse.
Specialiteter: Äldre & sällsynta böcker. Vitterhet och skönlitteratur, humaniora. Proveniens- och dedikationsexemplar, handskrifter och autografer. Teckningar.
Man kan ställa frågor till antivariatet innan man gör beställningen. Klickar man på ordet "Fråga" som alltid finns i anslutning till informationen om en viss bok får man fram e-postadressen till antikvariatet.
Lakrits skrev:Jag handlar ofta via Antikvariat.net och har endast goda saker att säga om dem. Anslutna antikvariat förbinder sig att följa god köpmannased och alla har dessutom sina kontaktuppgifter tillgängliga.
Håller med. Fick tag i såväl ordlistor såsom skolböcker som var svåra att få tag i utan problem. Frakten verkade vara postens taxor men någon enskild skickade med schenker.