Datorn startar inte!
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Datorn startar inte!
Jag har ett smärre problem just nu, nämligen att min dator inte vill starta. När jag trycker på on/off-knappen händer helt enkelt ingenting. Jag har dubbeltrippelkollat att alla sladdar sitter i ordentligt, men den är ändå totalt död.
Någon som råkat ut för något liknande?
Kan även tillägga att jag nyligen kommit hem från London efter en två veckors-resa och har därför inte använt datorn sedan dess.
Någon som råkat ut för något liknande?
Kan även tillägga att jag nyligen kommit hem från London efter en två veckors-resa och har därför inte använt datorn sedan dess.
Nej, den är verkligen helt stendöd. Det finns inget som varken börjar surra eller lysa och skärmen reagerar inte.
Jag har heller inte fått några rapporter hemifrån om att det skulle ha varit åska under tiden jag var borta. Har mer mer börjat fundera på om det kanske är on/off-knappen som har gett med sig...
Jag har heller inte fått några rapporter hemifrån om att det skulle ha varit åska under tiden jag var borta. Har mer mer börjat fundera på om det kanske är on/off-knappen som har gett med sig...
Moggy skrev:Har det varit åska under tiden du varit borta?
Vi brukar vara 3 veckor på sommarstället varje sommar och då drar jag alltid ur alla sladdar till TVn och datorerna (fast numera har vi enbart bärbara... ) just pga åskan.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Kolla så att sladden(arna) från nätaggregatet sitter i moderkortet, också! Det kan även vara så att sladden mellan datorlådans On/Off-knapp inte sitter i ordentligt i moderkortet. Kolla allt!
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
andypandy skrev:Om ingenting händer och allt är korrekt kopplat, så är det typ 99% sannolikhet att nätverksaggregatet har gått sönder. Kostar typ 500kr.
Ungefär så. Så har det varit för mig nyligen.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13