Båttur i skärgården/Utflykt till slott/herrgård vid bad
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Båttur i skärgården/Utflykt till slott/herrgård vid bad
Hej!
Är det ngn som vill arrangera en båttur i skärgården (helst inte Grinda, har vart där några gånger)? Orkar själv inte kolla upp båttider och sånt!
Eller om några har bil kan man åka till nåt skönt slott eller herrgård, runt om Stockholm, även i Södermanland och i Uppland finns det fina utflyktsplatser..?!
Är det ngn som vill arrangera en båttur i skärgården (helst inte Grinda, har vart där några gånger)? Orkar själv inte kolla upp båttider och sånt!
Eller om några har bil kan man åka till nåt skönt slott eller herrgård, runt om Stockholm, även i Södermanland och i Uppland finns det fina utflyktsplatser..?!
Gamla slott och herrgårdar brukar vara rätt trista. (OK, Gripholm var rätt trevligt för att det är så gammalt och så svalt inuti.)
Men jag vill gärna åka båt. Hade tänkt en tur till Fjäderholmarna, men det är ganska nära så själva båtresan varar inte så länge. Skulle inte ha något emot en längre tur i skärgården. Någon av de här kanske:
http://www.blidosundsbolaget.se/index.p ... utflykter/
Men jag vill gärna åka båt. Hade tänkt en tur till Fjäderholmarna, men det är ganska nära så själva båtresan varar inte så länge. Skulle inte ha något emot en längre tur i skärgården. Någon av de här kanske:
http://www.blidosundsbolaget.se/index.p ... utflykter/
Roligare att åka ngn längre tur då man kan vara ute hela dagen och sen åka hem på kvällen där man kan bada.
Finns jättefina slott med fina parker i hela området omkring och en del cafeer, så kan man kanske hitta ngn badplats i närheten t.ex. Finns så många slott i sörmland som jag inte upptäckt t.ex och Och hela Uppland är ouforskat för mig.
Finns jättefina slott med fina parker i hela området omkring och en del cafeer, så kan man kanske hitta ngn badplats i närheten t.ex. Finns så många slott i sörmland som jag inte upptäckt t.ex och Och hela Uppland är ouforskat för mig.
TAXINGE SLOTTSCAFÈ
"Upplev norra Europas största kakbord med ca 50 sorters hembakat bröd. Allt från smörgåsar till delikata tårtor. Du avnjuter Ditt kaffe i biblioteket, eller om vädret tillåter, i slottsparken som ligger på en udde i Mälaren."
BÅTTRAFIK
Ångfartyget Mariefred
Stockholm - Taxinge.
Lördagar och söndagar
20 maj - 5 september.
10.00 från Stockholm
13.30 Mariefred
13.50 till Taxinge "kakturen"
14.15 Anländer Taxinge
15.55 Från Taxinge
20.00 Åter Stockholm
"Upplev norra Europas största kakbord med ca 50 sorters hembakat bröd. Allt från smörgåsar till delikata tårtor. Du avnjuter Ditt kaffe i biblioteket, eller om vädret tillåter, i slottsparken som ligger på en udde i Mälaren."
BÅTTRAFIK
Ångfartyget Mariefred
Stockholm - Taxinge.
Lördagar och söndagar
20 maj - 5 september.
10.00 från Stockholm
13.30 Mariefred
13.50 till Taxinge "kakturen"
14.15 Anländer Taxinge
15.55 Från Taxinge
20.00 Åter Stockholm
- mondo beyondo