Om att "komma tillbaka" efter en olycka (film)
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Om att "komma tillbaka" efter en olycka (film)
Vackert gjord film på youtube, efter en "parkour-olycka". Den stillsamma pianomusiken tycker jag är fint vald, också.
Miche skrev:En otrolig dumhet han gjorde i filmen var när han klättrade upp i stolpen vid spårvägen (inte så kul om man får strömmen igenom kroppen...)
Vill du fortfarande börja med parkour, och vad säger frugan?
Hej Miche!
Nej precis, och skulle det dessutom komma en spårvagn just när han är på spåret... en spårvagn väger ju säkert tio, femton ton...
Ja, jag kommer en dag att börja, lite försiktigt först. Med tre ryggskott "i bagaget", och lätt förstörd rörelseapparat efter tre och ett halvt år med ensidigt belastande rörelser vill jag vara försiktigt. Muskulär grundstyrka har jag, i ben, mage och axlar i alla fall. Armstyrkan kommer jag att behöva öka på något sätt. Jag ska bara "cykla bort" den lilla kaggen jag har , med början i slutet av augusti då jag gör en långcykling på 50-talet kilometer. En vända här i västra Dalarna och ett stycke in i Värmland.
Frugan har inte sagt så mycket ännu. Bäst jag väntar med de allra häftigaste hoppen och så ett tag ...