Träff i Siljanstrakten första veckan i juli
18 inlägg
• Sida 1 av 1
Träff i Siljanstrakten första veckan i juli
Träffen i Östergötland blev en flopp, men det kanske är lättare i Dalarna? Alltså, vi kommer att vara i Leksand, Rättvik och/eller Mora mellan ca 3 juli och 11 juli. Skulle vara kul att träffa några dalmasar/dalkullor under den veckan om någon är sugen?
Om någon är intresserad, skriv förslag på tider & platser i tråden.
Om någon är intresserad, skriv förslag på tider & platser i tråden.
Den 11 kan jag komma till vilken som helst av de föreslagna platserna (är i Östergötland till och med den 9).
Direktlänk till Dalatrafiks hemsida med sökfunktion för orter för resans start och mål:
http://www.dalatrafik.se/templates/Unit ... anguage=SV
Direktlänk till Dalatrafiks hemsida med sökfunktion för orter för resans start och mål:
http://www.dalatrafik.se/templates/Unit ... anguage=SV
Hej!
Är det ingen mer som är intresserad av en träff?
När du åker upp mot Leksand rdos, bör du passera Ludvika. Vad sägs om att stanna till där för en enkel fika eller liknande? Den 3 juli bör gå bra.
Hälsningar
Lilla Gumman
Är det ingen mer som är intresserad av en träff?
När du åker upp mot Leksand rdos, bör du passera Ludvika. Vad sägs om att stanna till där för en enkel fika eller liknande? Den 3 juli bör gå bra.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Ludvika låter helt ok, eftersom vi ändå ska dit och träffa geocache. Verkar inte finnas så många som är intresserade av träffar i Dalarna heller. Tydligen är det mest i Stockholmstrakten som folk vill träffas (eller så beror det på att det bildats grupper som känner varandra där).
Jag tror att kring den 11 är bättre än den 3:e (vi har mera tid då). Vi lär inte komma iväg förrän på fredag eftermiddag (2:e).
Jag tror att kring den 11 är bättre än den 3:e (vi har mera tid då). Vi lär inte komma iväg förrän på fredag eftermiddag (2:e).
Som jag skrev i Pemers tråd så har vi blivit kallade till muntlig förhandling den 13 juli i Kammarrätten i Göteborg. För att planeringen ska kunna hålla så måste vi därför forcera tidplanen lite. Vi måste åka ifrån Tyrislöt den 13. Vi måste åka ifrån Uppsala senast den 12:e. För att vi ska hinna vara i Uppsala lite måste vi alltså åka ifrån Dalarna innan den 11:e. Återstår då att träffa geocache någon vardag i veckan som kommer under dagtid. Onsdagen går bort eftersom det är Bingsjöstämman, kanske tisdagen oxå (tisdagskul i Rättvik). Hur fungerar måndag den 5:e?
OK. Det är ca 10 mil till Ludvika där vi har vår "bas" (Änderåsen). Det tar då drygt en timma att åka dit. Jag såg ett par intressanta tygaffärer på vägen mellan Borlänge och Rättvik (en med fabriksförsäljning i Insjön och en i Leksand). Vi kollar nog in dem på vägen då. Vi skulle kunna bestämma träff antingen på stan (t.ex. vid station, som jag tyckte jag såg) eller vid tygaffären i Ludvika.
Hihi, det är ingen fara, bara jag inte behöver ge mig iväg ut före klockan 9 så går det bra! Men om vi bestämmer att vi ses vid järnvägsstationen vid klockan 10:30 på måndag den 5, fungerar det för er?
Jag har på mig militärgrön kortärmad skjorta med utlandsstyrkans märke på vänstra ärmen, och sandfärgade långbyxor.
Välkommna !
Jag har på mig militärgrön kortärmad skjorta med utlandsstyrkans märke på vänstra ärmen, och sandfärgade långbyxor.
Välkommna !
Hej!
Jag kommer till stationen klädd i shorts och T-shirt. Som sig bör på sommaren.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag kommer till stationen klädd i shorts och T-shirt. Som sig bör på sommaren.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Jag var nog lite väl optimistisk kring hur dags vi skulle kunna komma iväg.
Imorse var vi inte klara förrän drygt 10. Jag tror att kl 12 vid stationen nog är ett säkrare alternativ.
Jag PMar geocache och Lilla Gumman mitt telefonnummer + en länk till hur vi ser ut så att det blir lättare att hitta oss.
Imorse var vi inte klara förrän drygt 10. Jag tror att kl 12 vid stationen nog är ett säkrare alternativ.
Jag PMar geocache och Lilla Gumman mitt telefonnummer + en länk till hur vi ser ut så att det blir lättare att hitta oss.
Ja, det var verkligen trevligt sällskap till måltiden på "Kina-restaurang" och därpå följande besök på gruvmuseet på Gammelgården !
Men du rdos: vad spelar egentligen det lilla dröjsmålet för roll... "fint folk kommer ju alltid försent" !
Vad föreställer din avatarbild förresten? Någon sorts mineral? Jag kan i så fall rekommendera ett besök på "vårat" mineralmuseum på Gammelgården.
Men du rdos: vad spelar egentligen det lilla dröjsmålet för roll... "fint folk kommer ju alltid försent" !
Vad föreställer din avatarbild förresten? Någon sorts mineral? Jag kan i så fall rekommendera ett besök på "vårat" mineralmuseum på Gammelgården.
Det är en stenyxa med sylvass spets tillverkad av en neandertalare.
Kanske att ni har rätt typ av sten på mineralmuseumet, men de har nog inte blivit bearbetade av neandertal.
Men nu när du nämner det så borde vi nog gått igenom mineralmuseumet oxå. Det får väl bli nästa gång?
Häftiga saker man kunde göra förr iaf utan modern teknik.
Kanske att ni har rätt typ av sten på mineralmuseumet, men de har nog inte blivit bearbetade av neandertal.
Men nu när du nämner det så borde vi nog gått igenom mineralmuseumet oxå. Det får väl bli nästa gång?
Häftiga saker man kunde göra förr iaf utan modern teknik.
Fin stenyxa! Hur stor är den? Känner du neanderthalaren som tillverkade den?
Kanske ni hinner med ett besök i mineralmuseet http://www.geonord.org/shows/vgfmus.html på fredag när ni far hem?
Vi har förresten hittat flera små bitar av slaggsten när vi grävt på våran odlingslott. Sådana där "stenar" i sina olika gröna eller blå kulörer är vackra, tycker jag.
Kanske ni hinner med ett besök i mineralmuseet http://www.geonord.org/shows/vgfmus.html på fredag när ni far hem?
Vi har förresten hittat flera små bitar av slaggsten när vi grävt på våran odlingslott. Sådana där "stenar" i sina olika gröna eller blå kulörer är vackra, tycker jag.