Grillfest/träff dagtid i södertälje-trakten lördag 3/7
49 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Optek, jag tror du klarar dig på SL kortet.
Jag råkar veta att det är SL ända ned till något som heter Tullgarn.
Mina föräldrar bor i Vagnhärad och på vägen dit passerar man platsen där jag har för mig Trémula sagt att hon bor.
Om det är på Länstrafikens (som det heter i Södermanland) område så måste man endera köpa i förväg eller ha kontokort tyvärr.
Dessutom är det gigantiskt trassel med biljetterna så ibland får man åka gratis för att grejorna inte funkar.
Jag råkar veta att det är SL ända ned till något som heter Tullgarn.
Mina föräldrar bor i Vagnhärad och på vägen dit passerar man platsen där jag har för mig Trémula sagt att hon bor.
Om det är på Länstrafikens (som det heter i Södermanland) område så måste man endera köpa i förväg eller ha kontokort tyvärr.
Dessutom är det gigantiskt trassel med biljetterna så ibland får man åka gratis för att grejorna inte funkar.
Optek och Mats är välkommna också!
Och nu säger jag stopp! Inga fler får komma, för jag misstänker att det blir trångt då ifall det skulle vara dåligt väder.
Nu är vi alltså 16.
Jag skickar beskrivning på hur man åker i PM sen (jag hinner inte just nu).
Men det är ganska enkelt att åka och man åker på SL hela vägen, det enda jobbiga är att det är ganska långt. Men jag tycker att pendeltåget är tusen gånger jobbigare än bussen iaf.
Jag vill att ni inte skriver vägbeskrivningar i tråden för jag vill gärna förbli lite anonym här. Som sagt, jag skickar PM sen när jag hinner, troligtvis imorgon.
Och nu säger jag stopp! Inga fler får komma, för jag misstänker att det blir trångt då ifall det skulle vara dåligt väder.
Nu är vi alltså 16.
Jag skickar beskrivning på hur man åker i PM sen (jag hinner inte just nu).
Men det är ganska enkelt att åka och man åker på SL hela vägen, det enda jobbiga är att det är ganska långt. Men jag tycker att pendeltåget är tusen gånger jobbigare än bussen iaf.
Jag vill att ni inte skriver vägbeskrivningar i tråden för jag vill gärna förbli lite anonym här. Som sagt, jag skickar PM sen när jag hinner, troligtvis imorgon.
Nej det är inte bindande.
Men nu tar jag tyvärr inte emot fler anmälningar som sagt. Skulle gärna ta en till om jag vet att det bara är en till som vill komma. Men det går ju inte att veta.
Om det funkar bra den här gången och om det finns intresse för det så finns nog chans att jag har fler träffar.
Men nu tar jag tyvärr inte emot fler anmälningar som sagt. Skulle gärna ta en till om jag vet att det bara är en till som vill komma. Men det går ju inte att veta.
Om det funkar bra den här gången och om det finns intresse för det så finns nog chans att jag har fler träffar.
Re: Jag kommer
Heliora skrev:Jag ställer mig gärna på en reservlista om det blir några avhopp...
Ok, då är du tvåa på den listan.
Blä.... Kan inte ta mig ut... Visste inte att bussarna gick SÅ sällan och jag försov mig först. Sen ta sig från Hovsjö och vidare var jättesvårt. Buss först 13.01 och sen nästa 15.01 om jag förstår tabellen rätt och det är väl kanske lite väl sent ute? Jag missade 13.01bussen för att ingen buss från Hovsjö timade in i rätt tid. Jag kom till centrum men hann tyvärr inte med 13.01bussen. Buggers, buggers, buggers... Och vänta två timmar till nästa... och då man är osäker på hur länge det håller på...
Det här är så aspergers/adhd... man glömmer att titta innan hur sällan bussarna går och iom ofantliga sömnproblem försover man sig.
Jag hade verkligen velat komma ut, men får nog försöka med en annan träff vid annat tillfälle. Beklagar verkligen... mvh Jenny
Det här är så aspergers/adhd... man glömmer att titta innan hur sällan bussarna går och iom ofantliga sömnproblem försover man sig.
Jag hade verkligen velat komma ut, men får nog försöka med en annan träff vid annat tillfälle. Beklagar verkligen... mvh Jenny
Jenny jag kom fram strax innan 16, vi var två forumister som också hade hamnat på efterkälken, det blir ofta så när det är många som åker till ett ställe.
Just hemkommen, tackar för en trevlig tillställning och den var inte utav mig som jag o en till diskuterade bakom huset för en kort stund.
Däremot fick jag äran att vara värdinna
Det ni, det har jag aldrig varit förut, värd men aldrig värdinna förut.
Just hemkommen, tackar för en trevlig tillställning och den var inte utav mig som jag o en till diskuterade bakom huset för en kort stund.
Däremot fick jag äran att vara värdinna
Det ni, det har jag aldrig varit förut, värd men aldrig värdinna förut.