Sluta skyll på asperger!!! (säger de)
26 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag upplever samma sak i min kontakt med AF. Jag upplever att de tar reda på ens svagheter och sedan använde det emot mig för att utförsäkra mig. När jag väl var utförsäkrad så hjälpte de mig faktiskt en del. Men jag har ännu inte börjat på min praktik så jag kan inte säga något i förväg. De säger att jag har sociala brister och intrycket jag får av AF är att de inte tolererar att man har sociala brister. Dvs det måste man jobba på och kompensera på något sätt. Men det kanske är jag som inbillar mig. Jag får se hur det går. Hoppas börja jobba på måndag om allt går som det är planerat. Ska bli skönt att få gå till ett jobb. Var länge sedan.
Som Micke sa angående folk/familj tycker man blivit mer aspig sedan diagnos, så har det delvis också vari för mig.
Dock har den främsta orsaken varit den att det känns skönare nu att inte behöva anstränga sig att anpassa eller konstant maskera allt det som inte pssar samhället elelr gruppen man står vid.
Jag är nu hellre mer aspig men aningen mer mig själv och fri än, mer "Normal" och driver min hälsa till förbannelse som pris för det.
Att vara aspie ska inte vara en dödsdom, jag ser det tacksamt såsom en gåva och som bevis att jag FÅR LOV att vara mig själv.
Jag är inte annorlunda, jag är bara inte som du.
Dock har den främsta orsaken varit den att det känns skönare nu att inte behöva anstränga sig att anpassa eller konstant maskera allt det som inte pssar samhället elelr gruppen man står vid.
Jag är nu hellre mer aspig men aningen mer mig själv och fri än, mer "Normal" och driver min hälsa till förbannelse som pris för det.
Att vara aspie ska inte vara en dödsdom, jag ser det tacksamt såsom en gåva och som bevis att jag FÅR LOV att vara mig själv.
Jag är inte annorlunda, jag är bara inte som du.
Återgå till Att leva som Aspergare