Dagbok: NT-ragg, utvärdering och förbättringspunkter
Loggbok; NT-ragg
Datum: 8 juni 2010.
Tid: Kl. 19
Plats: Någonstans på Kungsholmen.
Händelseförlopp:
Jag stötte på en NT-tjej som jag träffat på tu man hand för ett par månader sedan, i en grupp med andra NT-människor, under ett par timmar. Hon läser till jurist och är grovt sett jämngammal med mig. Efter vår första träff så avböjde hon fler träffar medan jag la svansen mellan benen och hoppades att jag inte skämt ut mig för mycket.
Efter att ha stött på henne igen så blev jag omåttligt nyfiken på att få återkoppling på hur jag skött mig socialt under vår träff (som "kompisar"/oromantiskt). Jag tror egentligen att hon ser sig själv som den "relativa undermänniskan" oss emellan och att hon besvärades lite över att jag inte gav några antydningar till att vilja stöta eller imponera på henne fast jag är både straight, fertil och i lämplig ålder.
Sagt och gjort - jag har precis skickat ett utvärderingsmail till henne och bett henne specifiera mina fem starkaste sidor socialt och mina fem viktigaste "förbättringspunkter" socialt! Det skall bli jättespännande att se om jag lyckas få någon feedback av betydelse och vad den isåfall består i! Jag kan knappt bärga mig!
Förbättringspunkter: Nej.
Aktualiserade frågor: Nej.
Slutsats: Våga skicka utvärderingsmail regelbundet till mindre betydande människor, även om < 5 % svarar instruktionsenligt!
Datum: 8 juni 2010.
Tid: Kl. 19
Plats: Någonstans på Kungsholmen.
Händelseförlopp:
Jag stötte på en NT-tjej som jag träffat på tu man hand för ett par månader sedan, i en grupp med andra NT-människor, under ett par timmar. Hon läser till jurist och är grovt sett jämngammal med mig. Efter vår första träff så avböjde hon fler träffar medan jag la svansen mellan benen och hoppades att jag inte skämt ut mig för mycket.
Efter att ha stött på henne igen så blev jag omåttligt nyfiken på att få återkoppling på hur jag skött mig socialt under vår träff (som "kompisar"/oromantiskt). Jag tror egentligen att hon ser sig själv som den "relativa undermänniskan" oss emellan och att hon besvärades lite över att jag inte gav några antydningar till att vilja stöta eller imponera på henne fast jag är både straight, fertil och i lämplig ålder.
Sagt och gjort - jag har precis skickat ett utvärderingsmail till henne och bett henne specifiera mina fem starkaste sidor socialt och mina fem viktigaste "förbättringspunkter" socialt! Det skall bli jättespännande att se om jag lyckas få någon feedback av betydelse och vad den isåfall består i! Jag kan knappt bärga mig!
Förbättringspunkter: Nej.
Aktualiserade frågor: Nej.
Slutsats: Våga skicka utvärderingsmail regelbundet till mindre betydande människor, även om < 5 % svarar instruktionsenligt!
Loggbok; NT-ragg
Datum: 9 juni 2010.
Tid: Kl. 18
Plats: Internet
Händelseförlopp:
Jag tänkte följa upp föregående inlägg med responsen som jag faktiskt fick tillbaka från NT-tjejen ifråga. Jag exkluderade ju såväl förbättringspunkter som aktualiserade frågor från förra inlägget.
I ärlighetens namn så tänkte jag först att det kändes lite för privat och personligt för att dryfta här. Sedan kom jag att tänka på något som Angelic Fruitcake skrev i "Normal kukstorlek?"-tråden och insåg snabbt att om jag orkar ta att ni vet saker om min förkrympta penis, så orkar jag definitivt ta att ni vet hur någon anonym NT-tjej upplever mig.
Förbättringspunkter, enligt NT-tjejen:
Aktualiserade frågor:
Slutsats: NT-människor är rädda för att kritisera andra öppet. Jag är helt säker på att NT-tjejen skulle ha en hel hög med negativa speglingar att bjuda på om det var hennes tjejkompis som frågade i ett förtroligt sammanhang. Det hör lite till sakens natur att man får den tillrättalagda versionen som "emotionellt utomstående".
Om hon hade frågat mig samma sak så hade jag levererat en betydligt mer ärlig feedback. Fast det hade säkert krävts dubbla utrymmet. Jag berättar gärna vad jag anser är fel hos människor om det kan hjälpa dem. Hela tabuet mot "personlig kritik" tycks basera sig på någon vidskepelse om att uppmärksamma dåliga/klandervärda drag är entydigt med avståndstagande och "motsatsen-till-acceptans-och-kärlek".
Jag har inga som helst problem med att älska en människa som jag ser 100 skönhets- och karaktärsfel hos, så länge de 10 positiva dragen väger tyngre.
Datum: 9 juni 2010.
Tid: Kl. 18
Plats: Internet
Händelseförlopp:
Jag tänkte följa upp föregående inlägg med responsen som jag faktiskt fick tillbaka från NT-tjejen ifråga. Jag exkluderade ju såväl förbättringspunkter som aktualiserade frågor från förra inlägget.
I ärlighetens namn så tänkte jag först att det kändes lite för privat och personligt för att dryfta här. Sedan kom jag att tänka på något som Angelic Fruitcake skrev i "Normal kukstorlek?"-tråden och insåg snabbt att om jag orkar ta att ni vet saker om min förkrympta penis, så orkar jag definitivt ta att ni vet hur någon anonym NT-tjej upplever mig.
Förbättringspunkter, enligt NT-tjejen:
NT-tjejen skrev:Hej!
Vilket ovanligt mail, men kul att du är så ärlig och rakt på sak. Det känns lite obekvämt att göra en utvärdering av en männsika (dig) eftersom jag inte känner dig så väl, som [NT-tjejens kompis] sa igår så gör man ju bara det med människor man känner oerhört väl och även då är det sällsynt, men eftersom jag tror att du verkligen vill så ska jag göra mitt bästa för att "hjälpa" dig. Men ha i åtanke att jag inte har så mycket material att basera min studie på
Dina fem starkaste punkter:
1. bra på att hålla en konversation levande
2. visar intresse för motparten
3. öppen om dig själv
4. positiv (du verkade glad på något trevligt sätt)
Det är svårt att krysta fram exakt fem punkter men de här tre grejerna är saker som jag särskilt minns att jag tyckte du var bra på, jag har för mig att jag även nämnde det när vi sågs. Jag vill poängtera att jag tycker att du är lika vanlig socialt, i ordets positiva bemärkelse, som vem som helst. Det enda som sticker ut är att du frågar om du är normal. Din osäkerhet är med andra ord onödig men jag förstår att den inte försvinner bara för att jag säger det.
Angående eventuella svaga punkter så kan jag inte komma på något och jag lovar att jag är helt ärlig, kanske skulle det i så fall vara din osäkerhet över dig själv. Jag tror människor känner sig bekväma tillsammans med andra människor som är trygga i sig själva och situationen de befinner sig i, t ex kan man märka hur nervositet ibland smittar av sig i olika sammanhang. Jag har själv problem med att inte känna mig säker och trygg i många sociala situationer.
Svagaste punkter:
1. osäkerhet över situationen
Jag skulle vilja ge dig 10 poäng på artighet och socialt hyfs; åsikter och värderingar; utseende, mimik och kroppsspråk. Det enda där du kanske skulle få lägre var hygienen då jag har för mig att du inte hade klippt dina naglar eller att de var smutsiga. Det ser man ju emellanåt att folk har lite för långa naglar eller så, det kan jag själv också ha, så det är inte så ovanligt egentligen och det är väl lite individuellt vad man tycker är för långt. Det känns lite konstigt att skriva det här till dig eftersom det går utanför de sociala ramarna och jag hoppas att du inte tar illa upp.
Avslutande kommentarer på det stora hela:
Mitt sammanlagda intryck av dig är att du är en trevlig person. Det sociala samspelet tycker jag är oerhört svårt. Mitt eget problem beror nog mest på att jag blir nervös och då flyter det inte på när man börjar fokusera på sig själv istället för den andra personen. Detta upplever jag inte att du har problem med. Om jag har förstått det rätt så har folk med asperger svårare att känna vad som är "normalt". För det mesta så går det nog bra att du kör på din känsla, ofta går det bättre om man tror på sig själv, så länge man själv spelar med i att det är normalt så kan andra tänka att det är det också. Jag skulle så gärna vilja ge dig något användbart tips men känner inte att jag har så mycket att komma med. Det bästa är kanske att försöka se det utifrån mötande människors perspektiv. Vad känner de sig trygga med? Tycker de det känns konstigt om jag går fram till dem på stan? Vad är det för människor som brukar gå fram till andra på stan? I vilken sinnesstämning befinner sig den här människan? osv.
Hoppas du blir någorlunda nöjd med mitt svar,
ha det fint,
[NT-tjejen]
Aktualiserade frågor:
- Hur får man en "vanlig människa" att tala ocensurerat från hjärtat? Man kan säkert ur henne en del genom att vara direkt provocerande och åsidosätta de sociala spelreglerna gentemot henne. Resten får man nog bugga henne för att tillgodogöra sig. Båda strategierna är dock djupt antisociala och det är ju inte min "cup of tea".
Slutsats: NT-människor är rädda för att kritisera andra öppet. Jag är helt säker på att NT-tjejen skulle ha en hel hög med negativa speglingar att bjuda på om det var hennes tjejkompis som frågade i ett förtroligt sammanhang. Det hör lite till sakens natur att man får den tillrättalagda versionen som "emotionellt utomstående".
Om hon hade frågat mig samma sak så hade jag levererat en betydligt mer ärlig feedback. Fast det hade säkert krävts dubbla utrymmet. Jag berättar gärna vad jag anser är fel hos människor om det kan hjälpa dem. Hela tabuet mot "personlig kritik" tycks basera sig på någon vidskepelse om att uppmärksamma dåliga/klandervärda drag är entydigt med avståndstagande och "motsatsen-till-acceptans-och-kärlek".
Jag har inga som helst problem med att älska en människa som jag ser 100 skönhets- och karaktärsfel hos, så länge de 10 positiva dragen väger tyngre.
Men kärlek är kärlek.
Till slut (om det vill sig) hittar man nån som får det att "TÄNDA FYR I HJÄRTAT".
Alltså att vara ytlig är bara DUMT. Det leder till SMÄRTA!
Kärlek är att känna igen sig i en annan människa.
Jag kan "ragga" på NT kvinnor bättre än Asperger/ADHD kvinnor. Man kan då "spela spel" men jag avskyr det. Man mår skit innerst inne.
När du blir äldre kommer du nog lära dig att hitta "ragg" och kärlek på ett mer moget sätt.
"söt liten adopterad östasiatisk tjej, hon var förmodligen någonstans mellan 6-9 år. Definitivt inte könsmogen iallafall"???????
Skärp dej!!
Till slut (om det vill sig) hittar man nån som får det att "TÄNDA FYR I HJÄRTAT".
Jag kan "ragga" på NT kvinnor bättre än Asperger/ADHD kvinnor. Man kan då "spela spel" men jag avskyr det. Man mår skit innerst inne.
När du blir äldre kommer du nog lära dig att hitta "ragg" och kärlek på ett mer moget sätt.
"söt liten adopterad östasiatisk tjej, hon var förmodligen någonstans mellan 6-9 år. Definitivt inte könsmogen iallafall"???????
Skärp dej!!
treeman skrev:Men kärlek är kärlek.
Skärp dej!!
Du verkar arg? Och jag hade lite svårt att förstå vad du ville säga med ditt inlägg, förtydliga dig gärna på Asperger-manér. Jag känner spontant att jag lyckats ganska bra med min förestats att bli ännu mildare.
Jag har redan funnit kärlek; jag älskar min tjej ohämmat. Det jag söker är socialt umgänge och vänskap.
Angelic Fruitcake skrev:Jag blir lite fundersam över dig animal, dvs, hur mycket speglar du den syn du upplever att det cyniska samhället har med den rasism, kvinnoförakt, utseende - och sexfixering och känslokyla som finns omkring oss och hur mycket definierar du själv människor därefter? När du ser människor, tänker du då på dem som "n*grer, f*ttor, feta, värdelösa och rankade enbart efter fysiska attribut eller är det så du uppfattar att samhället bedömer dem? Hur stor del har du i samhällets sammantagna cynism och hur mycket är du offer för den? Och även om du inte värderar människor på detta sätt, kommer du inte i längden bli lika cynisk som det samhälle du föraktar om du konstant ger uttryck för sagda samhälles värderingar? Ord är mäktiga och om du upprepar vissa fraser tillräckligt offra för dig själv blir de till sist dina sanningar.
Jag hade tänkt låta bli den här tråden - av i hög grad de här skälen. Men nu lyckades ju Angelic Fruitcake sätta ord på dem, så jag instämmer och tycker du ska fundera betydligt mer över saken än vad du gör i ditt svar till henne.
Uppriktigt sagt, jag tror på din vilja att vara en bra människa, men jag litar inte på att dina värderingar motsvarar det. Jag tror du sätter krokben för dig själv där. (Och nej, det handlar inte om att bemöta folk hyggligt i praktiken och inte hålla någon ansvarig för "brister" ~ kalladetvadduvill den inte kan rå för, utan jag talar om ens egen personliga värde- och varseblivningsgrund.)
Loggbok; NT-ragg
Datum: 16 juni 2010.
Tid: Kl. 11.
Plats: Södra Södermalm.
Händelseförlopp:
I kölvattnet efter mitt match-makingprojekt (Matchmakingtest! Hur väl lämpad är du för tvåsamhet?!) så har jag idag haft min första dejt med en NT-tjej från MatchAffinity. Jag hade ingen aning om hur hon såg ut utöver att hon presenterat sig som kort, 20 år och "idrottskvinna" till yrket på MatchAffinity.
Hon var mycket riktigt kort, 20 år och tränade/tävlade i landslaget inom en av de stora sporterna (jag vill inte lämna ut henne hur mycket som helst).
Vi tog en lunch och pratade i en timme om allt möjligt mellan himmel och jord, förutom besvärliga saker som mina mentala handikapp och många terapisessioner.
Sammanfattningsvis kan man nog säga att hon var en snygg, vältränad och ovanligt ordentlig/målinriktad NT-kvinna med ett tillfredställande liv. Det kändes inte som att hon hade haft många traumatiska upplevelser i sitt liv.
Vilket intryck jag gav kan jag bara spekulera i - omanlig och väldigt "grå", men samtidigt spretig och udda/konstig, det är vad som ligger närmast till hands intuitivt.
Förbättringspunkter:
Slutsats: Jag vågar inte skicka ett utvärderingsmail till tjejen ifråga! I alla andra avseenden; toppen! Jag känner mig så modig idag. Nu slipper jag närma mig några lodisar på det lokala alkishaket för ikväll.
Datum: 16 juni 2010.
Tid: Kl. 11.
Plats: Södra Södermalm.
Händelseförlopp:
I kölvattnet efter mitt match-makingprojekt (Matchmakingtest! Hur väl lämpad är du för tvåsamhet?!) så har jag idag haft min första dejt med en NT-tjej från MatchAffinity. Jag hade ingen aning om hur hon såg ut utöver att hon presenterat sig som kort, 20 år och "idrottskvinna" till yrket på MatchAffinity.
Hon var mycket riktigt kort, 20 år och tränade/tävlade i landslaget inom en av de stora sporterna (jag vill inte lämna ut henne hur mycket som helst).
Vi tog en lunch och pratade i en timme om allt möjligt mellan himmel och jord, förutom besvärliga saker som mina mentala handikapp och många terapisessioner.
Sammanfattningsvis kan man nog säga att hon var en snygg, vältränad och ovanligt ordentlig/målinriktad NT-kvinna med ett tillfredställande liv. Det kändes inte som att hon hade haft många traumatiska upplevelser i sitt liv.
Vilket intryck jag gav kan jag bara spekulera i - omanlig och väldigt "grå", men samtidigt spretig och udda/konstig, det är vad som ligger närmast till hands intuitivt.
Förbättringspunkter:
- Jag tror att jag behöver bli mer manlig och mer "naturlig" med NT-mått mätt.
- Det kan spontant tyckas motsägelsefullt med avseende på föregående punkt, men jag tror att jag skulle behöva förmedla en enklare och mer slätstruken bild av mig själv, som är lättare att "köpa" inom ramen för ett 60-minutersmöte.
- Som tur är, är det killarna som skall stå för de sexuella initiativen. Det låter långsökt, men jag har ändå tänkt en del på vad jag skall säga om någon av NT-tjejerna från just dejtingsajten skulle gå över gränsen genom att försöka pussa mig. Förmodligen så finns det nog inte så mycket annat jag kan göra än att rygga tillbaka och säga "du får ursäkta, men jag är ingen pussande/knullande människa" eller "förlåt, ta inte illa vid, det känns inte rätt för mig" och låta bli att träffa personen igen.
- Hur avrundar man en dejt med någon 100 % ny människa på ett snyggt sätt? Tar de illa vid sig om man nöjer sig med att säga "det var trevligt att ses! nu måste jag bege mig vidare. tack för mig! *ta i hand*" och gå?
Slutsats: Jag vågar inte skicka ett utvärderingsmail till tjejen ifråga! I alla andra avseenden; toppen! Jag känner mig så modig idag. Nu slipper jag närma mig några lodisar på det lokala alkishaket för ikväll.
Första rekomendation är att inte skicka några utvärderingsmail, det blir nämligen väldigt konstigt, som om det vore en arbetsintervju typ.
Det ni haft är trevligt, det betyder inte nödvändigt vis något om sex.
Jag gissar att hon letar trevliga killar fast jag är ju inget orakel som vet allt.
Orkar inte skriva mer nu, har inte med dig att göra, blev bara trött.
Jag gissar att hon letar trevliga killar fast jag är ju inget orakel som vet allt.
Jag tror att jag behöver bli mer manlig och mer "naturlig" med NT-mått mätt.
Tyvärr lär det nog göra dig "tråkigare" åtminstone i vissas ögon
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
nano skrev:Första rekomendation är att inte skicka några utvärderingsmail, det blir nämligen väldigt konstigt, som om det vore en arbetsintervju typ.
nano, det är en form av arbetsintervju. Däremot kan jag ge dig rätt i att många ogillar att få det skrivet på näsan.
nano skrev:Sorry, jag kan inte se det som något som ens liknas vid en arbetsintervju på minsta vis.
Jag ser eventuella kompisrelationer eller kärleksrelationer som trevligheter som växer fram över tid.
Det kanske är det som är problemet. Upp till bevis; hur går det för dig med kärleken?
Jag har knappt varit singel sedan jag blev "ett lagligt byte".
(Dina egna bidrag till tråden lyser med sin frånvaro.)
Jag har aldrig varit ihop med någon, någonsin, dvs jag har varit singel hela tiden och inget annat, ännu.
Men jag längtar efter kärleken, men jag vill vara kär då jag hoppar i säng med någon.
Men jag längtar efter kärleken, men jag vill vara kär då jag hoppar i säng med någon.
Senast redigerad av nano 2010-06-16 23:40:47, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Jag har aldrig varit ihop med någon.
Är det allmän brist på intresse eller en mer specifik brist på lämpliga kandidater? Intressenter måste det iaf ha funnits
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Jadå, intressenter har det funnits men jag har inte varit lika snabb som tjejerna.Angelic Fruitcake skrev:nano skrev:Jag har aldrig varit ihop med någon.
Är det allmän brist på intresse eller en mer specifik brist på lämpliga kandidater? Intressenter måste det iaf ha funnits
Det finns många storys bakom det hela och många fina pratstunder.
Pratstunderna tycker jag mycket om även om jag faktiskt skulle vilja mer.
Men jag vill inte mer bara för att möjligheten finns.
Går nog att utveckla mycket mer vid rätt tillfälle
Jag vill gärna hitta kärleken till slut
nano skrev:Nej, dejtat har jag provat en gång, det funkar itne för min del.animal skrev:Ska du inte testa att göra dejtningsförfarandet till mer av en anställningsintervju?
Jag hittar lättare bekantskaper i verkligheten och absolut inte på krogen.
En gång är ingen gång. Jag dejtar inte heller på krogen.
Vad säger du om speed dating då?
Tror det blir för intensivt för mig, jag tar utan vidare minst 3 månader av observationer av personer innan jag känner personen tillräkligt väl.
Däremot har jag lätt att ha med människor att göra, kan få justera hur jag är för jag kan lätt diskutera precis vad som helst med vem som helst oftast och det kan få folk att rygga tillbaka, verkar iofs inte vara några direkta bekymmer i samtal med aspisar
Jag försöker göra saker som jag gillar och som inte skadar någon
Däremot har jag lätt att ha med människor att göra, kan få justera hur jag är för jag kan lätt diskutera precis vad som helst med vem som helst oftast och det kan få folk att rygga tillbaka, verkar iofs inte vara några direkta bekymmer i samtal med aspisar
Jag försöker göra saker som jag gillar och som inte skadar någon
Det här med att möta någon att få kunna tycka om är inte något som funkar exakt lika för alla, och är det något det måste bygga på så är det att man trivs med de metoder man försöker sig på. Andra varianter kan inte gärna bli något annat än som att förställa sig och försöka vara något man inte är. Om man kan tänka sig krogen, speeddating eller annat från första början och är redo att testa sådant ska man göra det. Den som känner att "nej, herregud, det är inget för mig" har inget att vinna på att testa ändå bara för att någon annan insisterar.
Kvarteret Skatans lustmord på fenomenet speeddejting:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UtnleKuGzfQ[/youtube]
Fast det kanske var ledaren som var kass...
(det är alltså jag.)
Kvarteret Skatans lustmord på fenomenet speeddejting:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UtnleKuGzfQ[/youtube]
Fast det kanske var ledaren som var kass...
(det är alltså jag.)
Loggbok; NT-ragg
Datum: 17 juni 2010.
Tid: Kl. 16:30.
Plats: Södermalm.
Händelseförlopp:
Idag så har jag haft ytterligare en dejt med en NT-tjej från MatchAffinity (se mitt match-makingprojekt: Match-makingtest! Hur väl lämpad är du för tvåsamhet?!). Även i detta fall hade jag ingen aning om hur hon skulle se ut.
När jag såg henne stå och vänta på överenskommen plats så var det första jag låg märke till att hon var fet, hade ett par hundar med sig och inte såg ut att vara den skarpaste kniven i lådan. Jag var väldigt utmattad sedan tidigare, så jag blev mycket glad över att kunna konstatera att min dejt inte skulle få mig att se, jämförelsevis, dålig ut i alla avseenden.
Vi, eller framförallt jag, pratade både flitigt och flytande i 1,5 timmar varpå jag följde henne en bit med tunnelbanan innan vi tvingades skiljas åt. Jag tror att jag lämnade ett sympatiskt avtryck på henne.
Förbättringspunkter:
Slutsats: Jag känner att jag kommunicerat framgångsrikt med dagens NT-tjej, jag tror även att jag lyckades relativt bra med att reducera bilden jag projicerade av mig till ett mer lättgripligt format.
Datum: 17 juni 2010.
Tid: Kl. 16:30.
Plats: Södermalm.
Händelseförlopp:
Idag så har jag haft ytterligare en dejt med en NT-tjej från MatchAffinity (se mitt match-makingprojekt: Match-makingtest! Hur väl lämpad är du för tvåsamhet?!). Även i detta fall hade jag ingen aning om hur hon skulle se ut.
När jag såg henne stå och vänta på överenskommen plats så var det första jag låg märke till att hon var fet, hade ett par hundar med sig och inte såg ut att vara den skarpaste kniven i lådan. Jag var väldigt utmattad sedan tidigare, så jag blev mycket glad över att kunna konstatera att min dejt inte skulle få mig att se, jämförelsevis, dålig ut i alla avseenden.
Vi, eller framförallt jag, pratade både flitigt och flytande i 1,5 timmar varpå jag följde henne en bit med tunnelbanan innan vi tvingades skiljas åt. Jag tror att jag lämnade ett sympatiskt avtryck på henne.
Förbättringspunkter:
- Jag behöver fortfarande bli mer manlig och mer "naturlig" med NT-mått mätt.
- Jag tror dock inte att jag är sugen på att träffa NT-tjejen fler gånger, undrar vad jag skall säga om hon ringer eller skriver igen?
- Vad svarar man när NT-människor talar ner sig själva? D.v.s. antyder att de är feta, slappa, ambitionslösa och/eller utan framtid. Hittills har jag nöjt mig med att titta frågande på dem när de fällt sådana kommentarer, men jag kanske borde gå steget längre och säga "nej, inte är du fet/slapp!"?
Slutsats: Jag känner att jag kommunicerat framgångsrikt med dagens NT-tjej, jag tror även att jag lyckades relativt bra med att reducera bilden jag projicerade av mig till ett mer lättgripligt format.
Återgå till Att leva som Aspergare