webbcam är billigt 179 kr.??
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Men frågan är, håller den god kvalitet?. Alla skall kunna se ringmuskeln i detalj när man gör sin goatse!
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugrövmanövern skrev:Men frågan är, håller den god kvalitet?. Alla skall kunna se ringmuskeln i detalj när man gör sin goatse!
Eller filma sin hund eller katt och lägga på tuben och så.
värkar förövrigt dumt att filma sig själv som någon låsas kändis.
likt blondinbella jäveln eller likt någon anan tönt kändis brat.
Men jag skaffade den i huvudsak för att kunna filma min hund har dock inte blivit av ännu.då huden brukar leva högt 10 år och den är redan 8 nu.
Vill man ha en billig webkamera så finns denna:
Linsen sitter i nosen, kameran kostar 59:- hos Xcore, butiken ligger centralt i Uppsala.
Samma företag har även en 3D-webkamera som genererar 3D enligt standard röd-gröna glasögon:
Den kostar dock mer, 639:- inklusive 5 par glasögon.
Butikspriserna ligger några kronor högre, men då slipper man frakten.
För övrigt tycker inte jag att en webkamera är speciellt idealiskt för att filma hunden, dels är man beroende av kabeln, dels brukar antalet bilder per sekund inte vara speciellt bra (oftast under 25 bilder/sekund) och den ger låg upplösning (sällan ens 640x480) och ger inga njutbara filmer.
Ett mycket bättre alternativ är att köpa en relativt billig digitalkamera (utgående modeller är ofta prisdumpade eller prutbara) med ett antal megapixel samt 25 bilder/sekund (eller kanske t.o.m. högre) och de flesta spelar även in ljud.
Linsen sitter i nosen, kameran kostar 59:- hos Xcore, butiken ligger centralt i Uppsala.
Samma företag har även en 3D-webkamera som genererar 3D enligt standard röd-gröna glasögon:
Den kostar dock mer, 639:- inklusive 5 par glasögon.
Butikspriserna ligger några kronor högre, men då slipper man frakten.
För övrigt tycker inte jag att en webkamera är speciellt idealiskt för att filma hunden, dels är man beroende av kabeln, dels brukar antalet bilder per sekund inte vara speciellt bra (oftast under 25 bilder/sekund) och den ger låg upplösning (sällan ens 640x480) och ger inga njutbara filmer.
Ett mycket bättre alternativ är att köpa en relativt billig digitalkamera (utgående modeller är ofta prisdumpade eller prutbara) med ett antal megapixel samt 25 bilder/sekund (eller kanske t.o.m. högre) och de flesta spelar även in ljud.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Parvlon skrev:Inte min. Eller menar du att man måste köpa ny? De flesta borde vara äldre dock.Savanten Svante skrev:Eller filma med mobilen! De flesta mobiler filmar nog acceptabelt numera!
Jättebra länk den längs nere. särsklt artikeln om hur man skyddar sig mot utomjordingar, kanske funkar mot religiösat fundamentalister oxså.
Man slutar aldrig förvånas över alla knäppgökar.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Jasså, har jag missat. Ska ändå kolla om dåren har uppdaterat.lasseivägen skrev:Parvlon skrev:Inte min. Eller menar du att man måste köpa ny? De flesta borde vara äldre dock.Savanten Svante skrev:Eller filma med mobilen! De flesta mobiler filmar nog acceptabelt numera!
Jättebra länk den längs nere. särsklt artikeln om hur man skyddar sig mot utomjordingar, kanske funkar mot religiösat fundamentalister oxså.
Man slutar aldrig förvånas över alla knäppgökar.