Roligt spam

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Roligt spam

Inläggav Kvasir » 2010-03-08 18:35:42

Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med oss av roliga eller på annat sätt intressanta spammail.

Jag fick ett idag som förvisso är väl skrivet, men de tar inte i måttligt, utan kryddar med "House of Lords" och FN. Notera också avsändaradressen, som är avsedd att kunna misstolkas som gov, för government.

YOUR PAYMENT VIA WESTERN UNION DEBIT MASTERCARD
MR.Alistair Darling [info@gove.co.uk]
Skickat: den 8 mars 2010 04:03

WESTERN UNION MONEY GROUP.
35 CROSS STREET Sale,
CHESHIRE M33 7FT UNITED KINGDOM
TEL: +447035954193
Ref: NCB/CMB/324/2010

Dear Beneficiary,

REF: YOUR PAYMENT VIA WESTERN UNION DEBIT MASTERCARD

This to acknowledge you that your e-mail address is found among those that have been scammed in the name of UK government/UK as a country, and also other forms of scamms, due to this you have been compensated, and the Compensation have been approved from the House of Lords here in London and we are asked to contact you by the UK government in collaboration with UNITED NATIONS ORGANISATION on how to send you the (GBP6.4M) via WESTERN UNION MASTER CARD.

Due to the numerous fraudulent activities, we have resolved to implement the use of WESTERN UNION MASTER CARD for the release of your payment which will be issued by our UK BRANCH.

In this proposed payment scheme, your funds will be credited into a WESTERN UNION ACCOUNT/MASTER CARD which will enable you PICK UP AS MUCH AS GBP10,000 at any ATM point or WESTERN UNION LOCATION close to you.

This is a WESTERN UNION new working initiative with the UK government and in conjuction with the United Nations Organization which was put in place to curb the constant fraud activities associated with payments such as this.

However for the purpose of official verification among other relevant details, it is imperative that you supply us with the following requirements:

1. YOUR FULL NAME(S) AS WOULD REFLECT ON YOUR CARD.
2. FULL ADDRESS (SAFE FOR THE DELIVERY OF YOUR CARD)
3. TELEPHONE AND FAX NUMBERS
4. ANY FORM OF IDENTIFICATION.

Your WESTERN UNION ATM MASTER CARD will come with an already programmed pin. You will be required to change this pin to any four digit of your choice at any WESTERN UNION LOCATION close to you.

All legal documentation including the anti money laundering your favor is intact. On receipt of your response, further directives shall be made available to you.

Yours Faithfully,
MR.Alistair Darling.
Chancellor of the Exchequer
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-05 0:59:55, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Inläggav svempus » 2010-03-09 0:32:10

deta har jag fått på mailen...
citat:

Är inte så säker på att Hr Gates har med detta att göra, men jag har fått mailet från en mycket pålitlig källa som testar så jag gör det också. Kostar ju inte ens ett porto.

Kära Vänner!
Detta är inget skämt.

Bill Gates (ägare av Microsoft) delar ut av sin förmögenhet. Om ni inte
tar detta mail på allvar, kommer ni att ångra er! Windows är fortsatt det
mest använda programmet. Microsoft och AOL gör ett försök med utskick av
detta elektroniska besked (e-mail beta-test). När du sänder detta mail
vidare till dina vänner, kan Microsoft spåra när vi använder programmet
under 2
veckor.

Till varje person, som skickar detta mail, betalar Microsoft 245 EURO.

För varje person, som tar emot detta mail och sänder det vidare till
andra, betalar Microsoft 243 EURO.

För varje tredje person, som tar emot mailet, betalar Microsoft 241 EURO.

Under de närmaste 2 veckorna kontaktar Microsoft dig för att bekräfta din
adress och för att sända dig en check.

Med vänlig hälsning
Charles Bailey
General Manager, Field Opérations.
1-800-842-2332 1-800-842-2332 Ext. 1085 or
904/245-1085 904/245-1085 or RNX 292-1085'

Tänkte att detta var svindel, men 2 veckor efter att ha mottagit och
vidaresänt detta mail, tog Microsoft kontakt med mig för att få min adress
och jag mottog en check på 24.800 EURO.

Du ska sända detta mail innan testet löper ut. Sänd det till så många som
möjligt.Om någon har möjlighet att göra detta så är det Bill Gates. För honom
räknas det som en reklamutgift.

Du bör kunna motta minst 10.000 EURO.

Intel och AOL förhandlar om att fusionera, varvid bolaget blir det största
i världen. För att vara säkra på att även i fortsättningen vara det mest
använda, har Intel och AOL gjort ett försök som detta.

Tog bort personuppgifter på den som säkerligen fått sin mailadress kapad och felaktigt är angiven som avsändare till detta.
Senast redigerad av svempus 2011-05-05 0:59:55, redigerad totalt 1 gång.
svempus

Anslöt: 2009-11-15

Inläggav Inger » 2010-06-12 10:04:42

Har just fått ärva 9 miljoner pund av John Paul Getty III. :roll:

Tänk vad duktiga advokaterna är nuförtiden, de behövde inte ens mitt namn, bara min mejladress. :wink:
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 0:59:55, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Pemer » 2010-06-12 12:02:05

Det är extra roligt de gånger de inte ens har programmerat skiten så att man får ett mail med sin egen mailadress som tydligt angiven mottagaradress, utan ofta till "undisclosed recipients" eller allra oftast till en annan liknande adress och alla andra som dolda kopior... jag kan t ex få något som är till anders @ något helt annan domännamn. Det gör saken verkligen extra trovärdig... :roll:

Undrar om det finns någon enda internet- och mailanvändare kvar som inte vet mer och bättre än att han/hon skulle gå på något om något fånigt arv längre...

Men men. Det finns definitivt fortfarande folk som går på att Bill Gates skulle dela ut pengar, Ericsson mobiltelefoner eller som på Facebook skickar vidare brev om att Facebook går så långsamt och segt på grund av för många inaktiva skräpkonton att nu vill Facebook kolla vilka konton som verkligen är aktiva och ber alla skicka detta brev vidare till alla sina kontakter..... :?

...och de som skickar alla sorters humor-mail vidare i e-posten, genom att klicka in hela adressboken som mottagare så att vi alla får varandras mailadresser outade i varenda dator, som kan tänkas bli infekterad av någon trojan som kommer att snappa upp dem... :roll:
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Återgå till IT-forum

Logga in