Hatat meddelande: ''Inget postningsval specificerat''
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Hatat meddelande: ''Inget postningsval specificerat''
Jag skriver ett mellanlångt inlägg och klickar på "Skicka". Ringen snurrar. Sedan kommer det försmädliga meddelandet:
Jag fattar inte vad det betyder, att det gått för lång tid?
Att backa hjälper inte, jag kommer till en tom meddelanderuta.
Är detta något som bara drabbar mig (och alltså beror på min dator/anslutning) el är det något som gäller generellt för forumet?
Det enda jag kan göra är att skriva in alla mina meddelanden i Works först, men det orkar jag inte heller.
Inget postningsval specificerat
Jag fattar inte vad det betyder, att det gått för lång tid?
Att backa hjälper inte, jag kommer till en tom meddelanderuta.
Är detta något som bara drabbar mig (och alltså beror på min dator/anslutning) el är det något som gäller generellt för forumet?
Det enda jag kan göra är att skriva in alla mina meddelanden i Works först, men det orkar jag inte heller.
Innan du postar, högerklicka och kopiera utan att klistra in någonstans. Om meddelandet försvinner, DÅ kan du klistra in det i ny ruta eller någon annan stans.
Vet inte vad meddelandet betyder och brukar inte få det. Kanske att du inte fyllt i rubrik, specificerat vilket underforum det ska postas i eller nåt sånt?
Vet inte vad meddelandet betyder och brukar inte få det. Kanske att du inte fyllt i rubrik, specificerat vilket underforum det ska postas i eller nåt sånt?
Vilken browser använder du? Själv kör jag Google Chrome och när jag backar finns inlägget kvar vilket är väldigt praktiskt när det händer, inte minst eftersom min dator är så fruktansvärt långsam så att jag ofta har flera trådar under bearbetning samtidigt (då är det lite försmädligt med kopiera för det kan vara en helt annan tråd som jag kopierat efteråt som jag har i bufferten...)
För att markera och kopiera, tryck Ctrl-A sen Ctrl-C, betydligt mycket enklare och snabbare än med musen!
För att markera och kopiera, tryck Ctrl-A sen Ctrl-C, betydligt mycket enklare och snabbare än med musen!
Om jag ska skriva ett någotsånär långt inlägg som jag kanske vill redigera och fundera lite på, då gör jag det i en ordbehandlare också klipper och klistrar. Ordbehandlarna ar oftast en bättre stavningskontroll för en dyslektiker som mig.
Det fins flera fallgropar där man kan förlora text man skrivit.
Det fins flera fallgropar där man kan förlora text man skrivit.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Firefox har stavningskontroll som stryker under felstavade ord med en röd "våg".
Jätteskönt när jag stavar som en kratta ibland. Särskilt när jag är trött eller stressad.
Explorer var det länge sedan jag övergav. Enda stället Explorer ska vara är i flaska
Kopiera inlägg man skrivit är bra för man blir alltid lika irriterad när de försvinner vid tex postningsfel.
Det som Alien beskriver kan vara att server inte svarar och när den väl gör det får man mysko svar eller att det är stor aktivitet webhotellet.
Vissa webhotell begränsar trafiken och när man överstiger kvoten blir det otroligt segt.
En bugg kan också finnas i phpBB (inte helt ovanligt), så kolla om senaste uppdateringen/versionen är gjord.
Jätteskönt när jag stavar som en kratta ibland. Särskilt när jag är trött eller stressad.
Explorer var det länge sedan jag övergav. Enda stället Explorer ska vara är i flaska
Kopiera inlägg man skrivit är bra för man blir alltid lika irriterad när de försvinner vid tex postningsfel.
Det som Alien beskriver kan vara att server inte svarar och när den väl gör det får man mysko svar eller att det är stor aktivitet webhotellet.
Vissa webhotell begränsar trafiken och när man överstiger kvoten blir det otroligt segt.
En bugg kan också finnas i phpBB (inte helt ovanligt), så kolla om senaste uppdateringen/versionen är gjord.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter