Vill intervjua någon med asperger!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav vallesmamma » 2010-06-09 15:08:46

Jag har svarat i ett PM.
vallesmamma

Anslöt: 2010-01-05

Re: Vill intervjua någon med asperger!

Inläggav Myyh » 2010-06-10 23:41:15

Tack så mycket allesammans för att ni har tagit er tid att svara! :D
Myyh
Ny medlem

Anslöt: 2010-06-07

Inläggav nano » 2010-06-11 0:11:08

Ingen orsak, varsågod :)
nano

Anslöt: 2008-06-20

Nano

Inläggav Glimma » 2010-06-13 13:22:37

Nano!

Vem som helst kan nog känna sig feltolkad på fester. Särskilt om det finns alkohol/droger med i bilden & ju senare kvällen blir. Som gjort för feltolkningar :)! Men du kanske var ironisk.
Glimma
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2008-08-31

Inläggav KandiShaker » 2010-06-17 16:04:45

1. När fick du din diagnos?

När jag var 12 år. Gjorde dock en utredning när jag var sex men då visade det ingenting.

2. När började du märka av att du hade aspergers syndrom?

Har faktiskt inte märkt något speciellt med min AS. Eller, jag är väldigt morgontrött. Haha.

3. Känner du dig ofta feltolkad?

Ibland, men då får man förklara utförligt en gång till.

4. Vad kände du när du fick reda på att du har aspergers syndrom?

Jag tänkte "Jaha? Är jag misslyckad nu, eller?" Tiden gick och jag läste mer om diagnosen, kände att det här stämmer inte alls in på mig.
För hallå, jag är ingen enstöring som sitter och pillar på modelltåg hela dagarna?
Efter många samtal med min psykolog så kom vi överens om att jag skulle leva ett s.k "aspie-liv", och om det fortfarande kändes fel så skulle jag göra ännu en utredning lite senare. Tror att många har svårt att acceptera sin diagnos, och det är vad jag försöker göra nu!

5. Tycker du att du har fått den hjälp i skolan som du behöver/behövt?

Absolut. Går i en skola anpassad för ungdomar med As. Känner dock att jag behöver lite mer utmaningar och liknande så jag känner att jag faktiskt arbetar. Är för smart för min skola.

6. Har dina klasskamrater haft förståelse för ditt sätt att vara?

Mina vänner hemma älskar mig för den jag är :D

7. Har du något special intresse?

Inte vad jag kan komma på. Detta ska ju vara nästintill obligatoriskt för en as-person. Eller, det är kul att festa och träffa nya spännande människor... Räknas det? :)
Resa är också kul! Ska backpacka i mitten av nästa år, vi får se vart jag hamnar.

8. Om du har hållit på med någon aktivitet på fritiden, har det fungerat bra?

Jag provade gå på några kurser (bild, sång, karate) men jag tröttnar så fort.

9. Har du fått något stöd för att du ska komma in i den sociala gemenskapen?

Egentligen har jag aldrig fått något stöd. Jag hade en kontaktperson förut men det var mest för att jag skulle få någon vuxen förebild. Har inte haft den bästa uppväxten om man säger så.

Nu känns det dom här svaren inte alls som något du behöver! Men jag hoppas de duger till nånting :P
KandiShaker

Anslöt: 2010-06-15

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in