Idag var jag med i Metro på Pling-sidan
15 inlägg
• Sida 1 av 1
Idag var jag med i Metro på Pling-sidan
Är väldigt nöjd med artikeln och bilden och att jag fick med en länk till Attentions webbsida och Hjärnkolls dito.
Kul att de faktiskt på Pling-sidan "vågar" publicera kritik gentemot betalsystemet, Pling-sidan är annars Västtrafiks reklam (läs propaganda)-plats i Metro.
Länk till artikeln finns på min blogg: http://ragnevi.blogspot.com/2010/06/nar-viljan-finns-men-hjarnan-sviker.html
Kul att de faktiskt på Pling-sidan "vågar" publicera kritik gentemot betalsystemet, Pling-sidan är annars Västtrafiks reklam (läs propaganda)-plats i Metro.
Länk till artikeln finns på min blogg: http://ragnevi.blogspot.com/2010/06/nar-viljan-finns-men-hjarnan-sviker.html
Kul och intressant, ragnevi!
Det känns så bra när saker blir "rätt" - faktan kändes balanserad och bra och intervjun låg på en respektfull nivå.
Det känns så bra när saker blir "rätt" - faktan kändes balanserad och bra och intervjun låg på en respektfull nivå.
- Liljencroowna
- Inlägg: 4412
- Anslöt: 2009-02-28
När bilden togs så var jag helt slut (sovit illa), var orakad, hade bränt skalpen då jag varit ute hela helgen och hade dragit på mig ADHD-tröjan i brist på annat.
Naturligtvis så ringer fotografen och vill ta bilden just den dagen.
Därför var jag förvånad då bilderna faktiskt blev bra, men hon som tog dem verkade väldigt duktig.
Naturligtvis så ringer fotografen och vill ta bilden just den dagen.
Därför var jag förvånad då bilderna faktiskt blev bra, men hon som tog dem verkade väldigt duktig.
Bra att du fick ryta till lite! Mitt skräckexempel på as/adhd och värsttrafik...
Skulle till ljungskile och glömde stämla ut fastän jag hade satt mobillarm 5min innan beräknad ankomst så han jag glömma och bara hoppade av tåget. "kundservice" har sagt att "glömmer du så visa kortet på ett annat fordon, inget att oroa sig för!" Problemet är bara att i ljungskile är det mellan 1-2 timmar mellan fordonen och har man tid att passa finns inte (i detta fall var det 2 timmar) den tiden. Fick betala till STRÖMSTAD tror jag det var och höll på att inte komma hem, tur var räckte det PRECIS. Tror den slukade panten.
Säger till på "kundservice" och påpekar att det ju går att se att jag bara några timmar senare gick på i ljungskile igen. Då kläcker tjejen ur sig..."jamen du kanske fick skjuts från strömstad dit sen!"
Isf skulle jag behövt fått skjuts direkt efter tågets ankomst och sen gasen i botten tillbaka typ. Men vad vet jag, så kanske hennes resvanor var, jag brukar inte åka nånstans bara för att vända direkt!
ps när jag åkte i skåne var det alltid "stoppa i kortet" om du bara åkte i stan, och skulle du utanför sa du till föraren, eller så fick du gå till automaten och hämta en pappersbiljett med kortet. Mycket lättare än värsttrafik! Där kan du t.o.m automatladda månadskortet och få en månad GRATIS!
Skulle till ljungskile och glömde stämla ut fastän jag hade satt mobillarm 5min innan beräknad ankomst så han jag glömma och bara hoppade av tåget. "kundservice" har sagt att "glömmer du så visa kortet på ett annat fordon, inget att oroa sig för!" Problemet är bara att i ljungskile är det mellan 1-2 timmar mellan fordonen och har man tid att passa finns inte (i detta fall var det 2 timmar) den tiden. Fick betala till STRÖMSTAD tror jag det var och höll på att inte komma hem, tur var räckte det PRECIS. Tror den slukade panten.
Säger till på "kundservice" och påpekar att det ju går att se att jag bara några timmar senare gick på i ljungskile igen. Då kläcker tjejen ur sig..."jamen du kanske fick skjuts från strömstad dit sen!"
Isf skulle jag behövt fått skjuts direkt efter tågets ankomst och sen gasen i botten tillbaka typ. Men vad vet jag, så kanske hennes resvanor var, jag brukar inte åka nånstans bara för att vända direkt!
ps när jag åkte i skåne var det alltid "stoppa i kortet" om du bara åkte i stan, och skulle du utanför sa du till föraren, eller så fick du gå till automaten och hämta en pappersbiljett med kortet. Mycket lättare än värsttrafik! Där kan du t.o.m automatladda månadskortet och få en månad GRATIS!
- aspiemelly
- Inlägg: 1813
- Anslöt: 2008-12-03
Du kommer i alla fall ihåg att höra av dig till Västtrafik och begära pengarna tillbaks. Själv tänker jag varje gång, visst ja, det skulle jag gjort, sedan är det som bortblåst...
Dock har de turer jag åkt med sällan åkt så mycket längre, att det inte är några stora summor som det handlar om.
Men de borde ha automater som man bara kunde stämpla ut på vid alla stationer.
Visst, det hade blivit dyrt, men har de lagt ned en halv miljard på ett system som är så illa anpassat till människors resvanor, ja, då får de skylla sig själva och betala detta med.
Dock har de turer jag åkt med sällan åkt så mycket längre, att det inte är några stora summor som det handlar om.
Men de borde ha automater som man bara kunde stämpla ut på vid alla stationer.
Visst, det hade blivit dyrt, men har de lagt ned en halv miljard på ett system som är så illa anpassat till människors resvanor, ja, då får de skylla sig själva och betala detta med.
Har nog gjort "fel" 100ggr och kommit ihåg att gå till värsttrafik 2-3, fick pengar tillbaka 1 gång, och då för lite. Funderar på att bara köra med "5-korts" kortet och låta "kontokortet" vara tomt tills jag måste utanför gbg. Borde minska mina "fel" en del men som med allt annat ska man komma sig för att göra så också...
- aspiemelly
- Inlägg: 1813
- Anslöt: 2008-12-03
Attention i Göteborg tycker att frågan om kollektivtrafik är viktig.
Vi har dock ett problem med att få folk mer aktiva i vår arbetsgrupp, känner du att du har lust att bli mer engagerad får du gärna höra av dig till oss. Vi var en grupp på fyra personer som drog igång arbetet, vi hade ett möte med Eva Flyborg från Folkpartiet som gav oss en del råd och tips.
Det resulterade i en debattartikel, som ledde till att Västtrafiks pressansvarige hörde av sig till mig. Vi talade i telefon en timme och vi hade väldigt liknande synpunkter, det var hans förslag att jag skulle få vara med i Metro i deras serie om personer med funktionsnedsättning och deras erfarenheter av att resa kollektivt.
Men representanten från Autism- och Aspergerföreningen och OCD-föreningen Ananke hoppade av. Kvar är idag jag och en man från Attention i Gbg.
Är det någon som känner för att bli mer aktiv i föreningen, skicka i så fall ett mail till:
attention@vgl.se
Vi kan också stå för utbildning i intressepolitiskt påverkansarbete.
Vi kommer att få en förfrågan under höst om att sitta med som representanter i ett par av Västtrafiks arbetsgrupper, där vi kan påverka just sådana här saker.
Men jag behöver också ha medlemmar som kan representera föreningen utåt och som är intresserade och insatta i frågan.
Vi har dock ett problem med att få folk mer aktiva i vår arbetsgrupp, känner du att du har lust att bli mer engagerad får du gärna höra av dig till oss. Vi var en grupp på fyra personer som drog igång arbetet, vi hade ett möte med Eva Flyborg från Folkpartiet som gav oss en del råd och tips.
Det resulterade i en debattartikel, som ledde till att Västtrafiks pressansvarige hörde av sig till mig. Vi talade i telefon en timme och vi hade väldigt liknande synpunkter, det var hans förslag att jag skulle få vara med i Metro i deras serie om personer med funktionsnedsättning och deras erfarenheter av att resa kollektivt.
Men representanten från Autism- och Aspergerföreningen och OCD-föreningen Ananke hoppade av. Kvar är idag jag och en man från Attention i Gbg.
Är det någon som känner för att bli mer aktiv i föreningen, skicka i så fall ett mail till:
attention@vgl.se
Vi kan också stå för utbildning i intressepolitiskt påverkansarbete.
Vi kommer att få en förfrågan under höst om att sitta med som representanter i ett par av Västtrafiks arbetsgrupper, där vi kan påverka just sådana här saker.
Men jag behöver också ha medlemmar som kan representera föreningen utåt och som är intresserade och insatta i frågan.