Leftisright i TV8
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Leftisright i TV8
Ikväll i TV8 sänds ett inslag i programmet Finansnytt om Leftisright kl. 20.30. Jag fick veta det först idag så ursäkta för den sena varningen men programmet ligger ute på deras arkiv som nås via <a href="http://www.tv8.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=955&Itemid=127">den här</a> sidan. Länken finns längre ner men programmet syns nog först i morgon. Klicka på finansnytt från idag.
Jag har inte sett inslaget innan så jag vet inte vad som kommer tas upp men jag vet att de filmade oss i lunchrummet under fikat och några blev intervjuade. Så där jättekul är det inte att försöka prata naturligt med en kamera i ansiktet så vi får se om de tar med det.
Det är ok att granska inslaget noga. Det kommer iaf jag att göra.
Jag har inte sett inslaget innan så jag vet inte vad som kommer tas upp men jag vet att de filmade oss i lunchrummet under fikat och några blev intervjuade. Så där jättekul är det inte att försöka prata naturligt med en kamera i ansiktet så vi får se om de tar med det.
Det är ok att granska inslaget noga. Det kommer iaf jag att göra.
Senast redigerad av Eyesonly 2011-05-04 10:48:42, redigerad totalt 1 gång.
Bra tips!
Jag ser det just nu live på nätet i IE7 (FF funkar inte för mig) fast med en hel del "hangups" i mottagningen. De pratar just nu om Ericssons resultat.
Tänker spela in det från webben i efterhand och lägga ut det på bloggen.
Har själv inte TV8 i TV-utbudet men har ändå slutat att spela in den vägen för åratal sedan..Äger ingen DVD recorder. Det allra mesta utbudet går ändå att hitta på nätet.
/Barracuber
Jag ser det just nu live på nätet i IE7 (FF funkar inte för mig) fast med en hel del "hangups" i mottagningen. De pratar just nu om Ericssons resultat.
Tänker spela in det från webben i efterhand och lägga ut det på bloggen.
Har själv inte TV8 i TV-utbudet men har ändå slutat att spela in den vägen för åratal sedan..Äger ingen DVD recorder. Det allra mesta utbudet går ändå att hitta på nätet.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:48:42, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Ähh! Det e ju den 18:e idag! Jag såg gårdagens avsnitt (17:e) och där var ju såklart inget inslag om LiR!!
En får tåle sej till i mörra' helt enkelt!
/Barracuber
En får tåle sej till i mörra' helt enkelt!
/Barracuber
- barracuber
Inslaget är nästan omöjligt att rippa från deras webb-tv, jag lyckas iaf inte.
Dessutom blir jag inte klok på rättigheterna. Å ena sidan skriver de att de använder Microsoft DRM (Digital Rights), å andra sida står det att Finansnytt är gratis.
I vilket fall som helst så funkar inte deras webbtv på samma sätt som svt:s eller tv4:s, de har mycket mer "dolda" länkar och man kan inte spela inslagen i extern spelare. På SVT och TV4 kan man alltid hitta en wmv eller asx-länk nånstans om man gräver lite men det går inte hos tv8.
Jag har mailat tv8 och bett om att få en länk.
/Barracuber
Dessutom blir jag inte klok på rättigheterna. Å ena sidan skriver de att de använder Microsoft DRM (Digital Rights), å andra sida står det att Finansnytt är gratis.
I vilket fall som helst så funkar inte deras webbtv på samma sätt som svt:s eller tv4:s, de har mycket mer "dolda" länkar och man kan inte spela inslagen i extern spelare. På SVT och TV4 kan man alltid hitta en wmv eller asx-länk nånstans om man gräver lite men det går inte hos tv8.
Jag har mailat tv8 och bett om att få en länk.
/Barracuber
- barracuber
barracuber skrev:Jag har mailat tv8 och bett om att få en länk.
Det gick bra, så här blev svaret:
TV8 skrev:..Det är ok, men materialet får inte redigeras eller användas för ngn typ av reklam. Dessutom måste källen TV8 Finansnytt tydligt anges...
<a href="http://www.tant.se/~barracuber/finansnytt-e24-leftisright-2007-10-18.wmv">TV8 Finansnytt 2007-10-18 - Ladda hem</a> (wmv 4 minuter 38 MB)
/Barracuber
- barracuber
Här är en något komprimerad film för de som tyckte den förra var onödigt stor...iofs skiljer det bara 12 mb.
<a href="http://www.tant.se/~barracuber/finansnytt-e24-leftisright-2007-10-18-encoded.wmv">TV8 Finansnytt 2007-10-18 - Ladda hem</a> (version 2 - wmv 4 minuter 26 MB)
/Barracuber
<a href="http://www.tant.se/~barracuber/finansnytt-e24-leftisright-2007-10-18-encoded.wmv">TV8 Finansnytt 2007-10-18 - Ladda hem</a> (version 2 - wmv 4 minuter 26 MB)
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:48:43, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber