Aspie-spotting (ganska oseriöst)
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Aspie-spotting (ganska oseriöst)
Häromdagen läste jag Grattis-sidan i DN (jag gillar den), dvs en intervju med nån som grattas för att den fyller jämnt eller har tagit examen eller nåt annat.
Nu handlade det om Mats Lindblom, som är skådespelare. Ju mer jag läste desto mer tänkte jag att Shit, han bara måste ha AS! Undrar om han vet det??
Och så i slutet på artikeln så stod det nåt om att han mått dåligt när han jobbat på ett visst jobb, och att i samband med det så fick han diagnosen Asperger. Jag andades ut, min aspiespotting-förmåga fick rätt...
Hittar tyvärr ingen länk, DN kanske inte har den sidan i nätversion..?
Nu handlade det om Mats Lindblom, som är skådespelare. Ju mer jag läste desto mer tänkte jag att Shit, han bara måste ha AS! Undrar om han vet det??
Och så i slutet på artikeln så stod det nåt om att han mått dåligt när han jobbat på ett visst jobb, och att i samband med det så fick han diagnosen Asperger. Jag andades ut, min aspiespotting-förmåga fick rätt...
Hittar tyvärr ingen länk, DN kanske inte har den sidan i nätversion..?
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 22:18:19, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Hm, om jag inte tar fel på namn låter det som statistkollegan jag pratade massor med en lång inspelningsdag för något år sedan, och härom kvällen kände igen i en scen när jag för första gången såg säsong 2 av Kvarteret Skatan på DVD. Har för mig att han hade gjort jobb i Indien och Bollywood. Kan det vara samme man?
Honom fick jag ganska klara aspergervibbar av, i vilket fall!
Honom fick jag ganska klara aspergervibbar av, i vilket fall!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 22:18:20, redigerad totalt 1 gång.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 22:18:20, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
Nä det ser inte ut som att Grattis ligger ute på webben. Även om det finns en hel del på dn.se.
Den där Mats Lindblom, har han spelat i något som man kanske känner till?
Den där Mats Lindblom, har han spelat i något som man kanske känner till?
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 22:18:20, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Ah... visst är det han! Vad festligt, jag får skicka en hälsning på filmcafe.nu... kanske en OA-värvning...
Vi sågs på inspelning av restaurangscener på Berns till filmen "Gangster" med Persbrandt och Kjell Bergquist.
Vi sågs på inspelning av restaurangscener på Berns till filmen "Gangster" med Persbrandt och Kjell Bergquist.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 22:18:20, redigerad totalt 1 gång.
Kanske OT när jag tar upp en fiktiv person - måhända finns det en annan tråd som passar detta inlägg bättre - men i alla fall:
Melvin Udall i "Livet från den ljusa sidan" (As Good As It Gets) måste väl förutom sitt tvångssyndrom ha AS?
Melvin Udall i "Livet från den ljusa sidan" (As Good As It Gets) måste väl förutom sitt tvångssyndrom ha AS?
Senast redigerad av Windfarne 2011-05-04 22:18:20, redigerad totalt 1 gång.
Leif GW
Det är ju naturligtvis rena spekulationer, men ju mer jag tänker på det, desto mer undrar jag om inte vår käre Leif GW Persson har AS? Visst, jag tar till lite klichéer, men det är ju inte menat som ett seriöst diagnosförsök heller
Kolla gärna in denna video.
And the evidence: han är supernischad, doktorerade när han var 28, säger obekväma saker, dålig på ögonkontakt (kolla videon!) rör sig stelt, har tics, ingen superkoll på kläder ... vad säger ni?
And the evidence: han är supernischad, doktorerade när han var 28, säger obekväma saker, dålig på ögonkontakt (kolla videon!) rör sig stelt, har tics, ingen superkoll på kläder ... vad säger ni?
Senast redigerad av Lavender_Blue 2011-05-04 22:18:20, redigerad totalt 1 gång.
- Lavender_Blue
- Anslöt: 2010-05-20
Re: Leif GW
Lavender_Blue skrev:
Jag tror iofs att han är outad av nån som visste det, men är inte hundra. Dvs, jag tror att det är så, och känt att det är så, även om han inte kommit ut ur neurogarderoben.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 22:18:20, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
[quote="Lavender_Blue"]Det är ju naturligtvis rena spekulationer, men ju mer jag tänker på det, desto mer undrar jag om inte vår käre Leif GW Persson har AS? Visst, jag tar till lite klichéer, men det är ju inte menat som ett seriöst diagnosförsök heller
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C1_scjrB3zo[/youtube]
And the evidence: han är supernischad, doktorerade när han var 28, säger obekväma saker, dålig på ögonkontakt (kolla videon!) rör sig stelt, har tics, ingen superkoll på kläder ... vad säger ni?[/quote]
Oj, han har ju nästan ingen ögonkontakt alls, tics förekommer i videon och han verkar ganska formell. Ser inte ut som han trivs riktigt i denna intervjusituation...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C1_scjrB3zo[/youtube]
And the evidence: han är supernischad, doktorerade när han var 28, säger obekväma saker, dålig på ögonkontakt (kolla videon!) rör sig stelt, har tics, ingen superkoll på kläder ... vad säger ni?[/quote]
Oj, han har ju nästan ingen ögonkontakt alls, tics förekommer i videon och han verkar ganska formell. Ser inte ut som han trivs riktigt i denna intervjusituation...
Senast redigerad av Elizabeth 2011-05-04 22:18:20, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma skrev:Lavender_Blue skrev:
Jag tror iofs att han är outad av nån som visste det, men är inte hundra. Dvs, jag tror att det är så, och känt att det är så, även om han inte kommit ut ur neurogarderoben.
Jag tycker att deras utläggning om ost visade på en långt gången förmåga att ironisera över en av den tidens känsligare fråga; Statsrådet som gick till prostituerade samtidigt som han ville lagstifta mot prostitutionen.
Återgå till Att leva som Aspergare