Krigarn i Stan
69 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Det finns desvärre en stor chans att jag inte dyker upp imorgon. Jag har fått superinfluensa och spenderar dagarna med att hosta, snora och sova, så jag får nog snällt stanna i sängen. Om något mirakel inträffar och jag är frisk igen till imorgon så kanske jag dyker upp ändå, men ifall jag inte gör det så vet ni varför.
- guilliotine
- Anslöt: 2009-10-15
Danne skrev:Jossan skrev:rdos skrev:Krigarn är ingen riktigt redig Skåning som åker till 08-land så där.
Krigarn är väl från Tumba från början, och har väl därmed aldrig kunnat betraktats som någon riktig skånepåg.
Fast samtidigt så brukar inte landsförrädare och desertörer vara välkomna tillbaka om inte det gäller för att sona sina brott genom fängelse eller arkebusering.
Den inställningen brukar inte gälla för Stockholmare... Jag tycker i alla fall det ska bli intressant att träffa Krigis, så känn dig välkommen hem! (Hur fan kan man överge Stockholm??? Men som jag förstått det så var det ju inte frivilligt för din del...)
Åh, vilken osis, jag märkte att batteriet tog slut men tänkte att jag lika gärna kunde ladda efter att jag ätit, och så glömde jag det efter en kort stund o den var avslagen i flera timmar.
Aja, jag fick skjuts till slut vid 23 tiden, trodde de skulle åka tidigare men jag kom fram till Pemers lägenhet strax innan midnatt och fick träffa vår långväga forumist som verkade tycka om att vara tillbaka i Stockholm
Tack för tanken Inger
Och tack Pemer och KS för en trevlig avslutning på dagen.
Aja, jag fick skjuts till slut vid 23 tiden, trodde de skulle åka tidigare men jag kom fram till Pemers lägenhet strax innan midnatt och fick träffa vår långväga forumist som verkade tycka om att vara tillbaka i Stockholm
Tack för tanken Inger
Och tack Pemer och KS för en trevlig avslutning på dagen.
+1 i det. Hade också tyckt det varit intressant att träffa Krigarn, men jag hade tyvärr ingen möjlighet.Kimmelie skrev:.................................................
.......... Jag tycker i alla fall det ska bli intressant att träffa Krigis, så känn dig välkommen hem!
+1 där också. Me love S-holm.Kimmelie skrev:(Hur fan kan man överge Stockholm??? Men som jag förstått det så var det ju inte frivilligt för din del...)
Mycket lyckad träff, tyckte samtliga närvarande var trevliga och hade intressanta saker att säga. Tiden gick alldeles för fort.
Tack till Pemern som var värd!
Otroligt skönt att få snacka med folk som har samma modersmål förresten. Stockholmare är mer rappa i käften och man slipper vänta på att 20 diftonger ska gurglas fram...
Otroligt skönt att få snacka med folk som har samma modersmål förresten. Stockholmare är mer rappa i käften och man slipper vänta på att 20 diftonger ska gurglas fram...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Mycket lyckad träff, tyckte samtliga närvarande var trevliga och hade intressanta saker att säga. Tiden gick alldeles för fort.
LOL
Det är bättre än Skånska i alla fall... men Stockholmare kan vara lite sega i käften ibland, jämfört med oss i gnällbältet.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Liljencroowna skrev:KrigarSjäl skrev:Mycket lyckad träff, tyckte samtliga närvarande var trevliga och hade intressanta saker att säga. Tiden gick alldeles för fort.
LOL
Det är bättre än Skånska i alla fall... men Stockholmare kan vara lite sega i käften ibland, jämfört med oss i gnällbältet.
Ni borde åka till Kalix på studiebesök.
Liljencroowna skrev:KrigarSjäl skrev:Mycket lyckad träff, tyckte samtliga närvarande var trevliga och hade intressanta saker att säga. Tiden gick alldeles för fort.
LOL
Va, vad säger du? Skulle ni gnällisar prata snabbare än oss Stockholmare??? Jag slår vad om att jag pratar dubbelt så snabbt som du! (I alla fall om jag skippar Concertan...)
Kanske ska tillägga att det var lika kul som vanligt på träffen, och kul att träffa Krigis också! (Men du får nog öva upp snabbheten lite mer, om du vill slippa bli avbruten innan du pratat färdigt...)