Matchmakingtest! Hur väl lämpad är du för tvåsamhet?!
37 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Har flera gånger träffat NT-tjejer på kontaktsajter. Ett ömsesidigt intresse har uppstått. Vi har chattat, mejlat, SMS:at och i något fall även talat i telefon med varandra, detta under en längre tid, så att de har haft god chans att få klart för sig vem jag är innan vi träffats. De har även fått se foton på mig. Allt har känts mycket lovande men så när vi har träffats har deras intresse försvunnit direkt. När man pressar dem på att försöka förklara varför får man höra något i stil med att de söker efter "en mer självsäker kille". (Hur blir man självsäker när man får höra det där hela tiden?)
Jag är lite besviken på uppslutningen i den här tråden. Jag tycker att det är mycket roligt och intressant att diskutera socialt samspel och interpersonella relationer, men jag är inte någon "professionell trådskapare".
Det verkar vara några som gjort testet ifråga, men det är hittills bara en användare - imperativ - som har postat delar av relationsprofilen som testet utmynnar i.
Jag är tacksam för återkoppling om varför det är så. Känns det alltför utelämnande och personligt att dela med sig av profilen här på forumet? Eller klämmer skon vid de tekniska färdigheterna som krävs för att överföra text, layout och bildinnehåll från webbsidan ifråga till ett distribuerbart format på forumet? Jag har inte så god uppfattning om den tekniska nivån här, men jag har en fördom om att Aspergare i gemen är bra på datorer. Tacksam för svar, som sagt!
Hur som helst tänkte jag dra en kort instruktion utifrån vad jag tycker är smidigast i Linux- respektive Windows XP-miljö:
- På tangentbordet har du långt uppe i högra hörnet en knapp med etiketten "prt sc"/"prt scr"/"print screen". Om du trycker på den i Linux-miljö så kommer en dialogruta upp som frågar vart du vill spara skärmbilden du hade uppe vid knapptryckningen. I Windows XP så lägger sig skärmbilden som en kopia i minnet och du behöver ett bildredigeringsprogram som GIMP (gratis) eller Photoshop för att klistra in bilden i från minnet och spara som en fil på hårddisken.
- Genom att sätta webbläsaren i helskärmsläge (tryck på F11) så kan du snabbt klicka dig igenom flik för flik och bläddra ner sida för sida och spara en skärmbild för varje med ett pedagogiskt namn, exempelvis "DinPersonlighet_[1-5].png". Om du har begränsat med tid eller ork så kan du nöja dig efter det här steget. I Linux-miljö tar det cirka 5 minuter från att man går in på utvärderingssidan till att bilderna är bifogade i foruminlägget du pular med. I Windows XP-miljö tar det något längre tid eftersom du måste ta omvägen via GIMP/Photoshop för varje bild. Dessutom så blir det lite fler bilder (och lite mer tid) om du har en liten och liggande skärm med låg upplösning.
- Om du som jag är lite perfektionistisk och behöver hålla presentationsmaterial snyggt och avskalat, så klipper du helt enkelt ihop bilderna i GIMP/Photoshop. Det tog mig ytterligare 5-6 minuter i Linux-miljö. Vissa gör det snabbare, andra långsammare. Det är mycket en fråga om vana.
Jag använder sällan OS X, Windows Vista eller Windows 7, så jag tänker inte gå in på det här. Men principen är densamma. Den som känner sig manad får gärna komplettera min instruktion.
Det verkar vara några som gjort testet ifråga, men det är hittills bara en användare - imperativ - som har postat delar av relationsprofilen som testet utmynnar i.
Jag är tacksam för återkoppling om varför det är så. Känns det alltför utelämnande och personligt att dela med sig av profilen här på forumet? Eller klämmer skon vid de tekniska färdigheterna som krävs för att överföra text, layout och bildinnehåll från webbsidan ifråga till ett distribuerbart format på forumet? Jag har inte så god uppfattning om den tekniska nivån här, men jag har en fördom om att Aspergare i gemen är bra på datorer. Tacksam för svar, som sagt!
Hur som helst tänkte jag dra en kort instruktion utifrån vad jag tycker är smidigast i Linux- respektive Windows XP-miljö:
- På tangentbordet har du långt uppe i högra hörnet en knapp med etiketten "prt sc"/"prt scr"/"print screen". Om du trycker på den i Linux-miljö så kommer en dialogruta upp som frågar vart du vill spara skärmbilden du hade uppe vid knapptryckningen. I Windows XP så lägger sig skärmbilden som en kopia i minnet och du behöver ett bildredigeringsprogram som GIMP (gratis) eller Photoshop för att klistra in bilden i från minnet och spara som en fil på hårddisken.
- Genom att sätta webbläsaren i helskärmsläge (tryck på F11) så kan du snabbt klicka dig igenom flik för flik och bläddra ner sida för sida och spara en skärmbild för varje med ett pedagogiskt namn, exempelvis "DinPersonlighet_[1-5].png". Om du har begränsat med tid eller ork så kan du nöja dig efter det här steget. I Linux-miljö tar det cirka 5 minuter från att man går in på utvärderingssidan till att bilderna är bifogade i foruminlägget du pular med. I Windows XP-miljö tar det något längre tid eftersom du måste ta omvägen via GIMP/Photoshop för varje bild. Dessutom så blir det lite fler bilder (och lite mer tid) om du har en liten och liggande skärm med låg upplösning.
- Om du som jag är lite perfektionistisk och behöver hålla presentationsmaterial snyggt och avskalat, så klipper du helt enkelt ihop bilderna i GIMP/Photoshop. Det tog mig ytterligare 5-6 minuter i Linux-miljö. Vissa gör det snabbare, andra långsammare. Det är mycket en fråga om vana.
Jag använder sällan OS X, Windows Vista eller Windows 7, så jag tänker inte gå in på det här. Men principen är densamma. Den som känner sig manad får gärna komplettera min instruktion.
Jag testade, dock använde jag ett skräpmailkonto, vilket var tur för registreringen medförde en massa spammande.
Jag tyckte att svaren var för intetsägande, som ett horoskop där allt ska låta positivt för vem som än läser. Dessutom var vissa svar pinsamt tydligt sammanhängande med frågor som man svarat på.
Det kändes verkligen som att man skulle uppmuntras ta del av ett dejtande, om man då inte är intresserad av det så kanske det bidrar till att man inte kände sig så engagerad.
Jag tror att största anledningen till dålig uppföljning är för att testet var lite för omfattande och krävde för mycket engagemang.
Jag tyckte att svaren var för intetsägande, som ett horoskop där allt ska låta positivt för vem som än läser. Dessutom var vissa svar pinsamt tydligt sammanhängande med frågor som man svarat på.
Det kändes verkligen som att man skulle uppmuntras ta del av ett dejtande, om man då inte är intresserad av det så kanske det bidrar till att man inte kände sig så engagerad.
Jag tror att största anledningen till dålig uppföljning är för att testet var lite för omfattande och krävde för mycket engagemang.
animal skrev:Jag använder sällan OS X, Windows Vista eller Windows 7, så jag tänker inte gå in på det här. Men principen är densamma. Den som känner sig manad får gärna komplettera min instruktion.
Det exakt samma i Windows 7 som i XP.
Har inget problem med det tekniska eller så. Jag gör inte testet av två skäl, dels pallar jag inte registrera mig bara för att göra ett test, sen eftersom jag är asexuell och aromantisk kan jag tänka mig att en hel del av frågorna blir knepiga eller rent omöjliga för mig att svara på.
Jag har lättare att umgås över nätet, jag blir inte överväldigad av syn och ljudintryck som jag lätt blir när jag rör mig ute bland folk.
Det är lättare för mig att kunna delta i konversationer när jag inte behöver försöka hitta en lämplig lucka och sen hinna göra mig hörd innan luckan är fylld igen.
Jag hinner tänka igenom vad jag skall "säga" även om jag även när jag skriver och korrekturläser ändå lyckas utelämna viktiga bitar.
När jag inte är "bedövad" i huvudet av alla ljud som uppstår när en grupp människor träffas kan jag tänka klarare och blir inte lika trött.
Sen märks det inte lika väl att jag inte bra på att hålla igång en konversation online som IRL.
- VeganGeekGirl
- Anslöt: 2010-04-03
carl skrev:Jag testade, dock använde jag ett skräpmailkonto, vilket var tur för registreringen medförde en massa spammande. /.../ Jag tror att största anledningen till dålig uppföljning är för att testet var lite för omfattande och krävde för mycket engagemang.
Tack för feedback! Jag blev förvånad över skräpmailen. Jag har knappt fått några alls från MatchAffinity, däremot vill jag varna för skitsidan firstdate.com. Sedan jag registrerade mig där med mitt skräpmailkonto så har jag fått 2 brev om dagen med en massa smörja och enda sättet att få dem att sluta tycks vara att skicka ett mail från skräpmailkontot i fråga, men mitt skräpmailkonto är inget riktigt konto som fungerar för utgående mail så jag sitter lite i skiten sedan dess.
VeganGeekGirl skrev:Har inget problem med det tekniska eller så. Jag gör inte testet av två skäl, dels pallar jag inte registrera mig bara för att göra ett test, sen eftersom jag är asexuell och aromantisk kan jag tänka mig att en hel del av frågorna blir knepiga eller rent omöjliga för mig att svara på.
Jag ska inte vara mästrande, men jag upplevde att det finns rätt gott om svarsalternativ. Även för oss oromantiska och begränsat sexuella människor.
treeman skrev:Behöver inga satans test. Jag är ment att leva med en annan. Det som är sorgligt är att de flesta Asperger-kvinnor är så egocentriska så man börjar gråta.
Det går att kompromissa mina kära små Drottningar.
Men jag kanske borde hitta en NT tjej igen.
LOVE IS THE MEANING
Jag tror att det ligger något i det. Samma sak gäller nog Asperger-män, bara inte riktigt i samma utsträckning.
Du verkar bitter över något?
Idag, en månad efter att jag gick med i MatchAffinity, så har jag haft min första "dejt" med en tjej från sajten. Jag var livrädd. Det var en tjej i 20-årsåldern som jag varken fått ett foto på eller mobilnr till innan träffen. Se Dagbok: NT-ragg, utvärdering och förbättringspunkter för en utförligare rapport.
Är det någon annan av er som testade MatchAffinity som stannade kvar och kanske till och med fick till någon dejt?
Är det någon annan av er som testade MatchAffinity som stannade kvar och kanske till och med fick till någon dejt?
Apropå matchmaking, så drabbades ofta de som arbetade med tändstickstillverkning av vad man i Storbritannien kallar phossy jaw p.g.a. fosforförgiftning. Phossy jaw innebär en uppluckring av benvävnaden, vilket medför vanställdhet. Fosforn fanns i tändstickshuvudet och damm från tillverkningen var ofta överallt i inomhusluften.
Lakrits skrev:Apropå matchmaking, så drabbades ofta de som arbetade med tändstickstillverkning av vad man i Storbritannien kallar phossy jaw p.g.a. fosforförgiftning. Phossy jaw innebär en uppluckring av benvävnaden, vilket medför vanställdhet. Fosforn fanns i tändstickshuvudet och damm från tillverkningen var ofta överallt i inomhusluften.
Vad menas? Stavade jag fel?!
Lakrits skrev:Apropå matchmaking, så drabbades ofta de som arbetade med tändstickstillverkning av vad man i Storbritannien kallar phossy jaw p.g.a. fosforförgiftning. Phossy jaw innebär en uppluckring av benvävnaden, vilket medför vanställdhet. Fosforn fanns i tändstickshuvudet och damm från tillverkningen var ofta överallt i inomhusluften.
Underbart aspigt!
Återgå till Att leva som Aspergare