Praktisk filosofi: Gör någon glad – bli lycklig själv
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Praktisk filosofi: Gör någon glad – bli lycklig själv
Gillar verkligen den sköne göteborgaren, forskaren och docenten i praktisk filosofi: Bengt Brülde. Har hört honom då och då på kultförklarade Moraltestet i ”Christer” i P3 och han är alltid hörvärd. (Alla inslagen kan höras i länken).
Har inte orkat läsa hans tidigare böcker eftersom de är rätt akademiskt uppbyggda. Men den nya boken ”Hur viktigt är det att vara lycklig?” (Bonnier existens, kommer ut 4 maj) verkar klart lättillgänglig som en inkörsport.
Intervju i DN med Bengt Brülde
Har inte orkat läsa hans tidigare böcker eftersom de är rätt akademiskt uppbyggda. Men den nya boken ”Hur viktigt är det att vara lycklig?” (Bonnier existens, kommer ut 4 maj) verkar klart lättillgänglig som en inkörsport.
Intervju i DN med Bengt Brülde
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 2:45:31, redigerad totalt 2 gånger.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Kändes bra att läsa artikeln. Jag har prövat på att söka lyckan i att ge och kan garantera att det är den allra största lyckan i livet, dvs att livet då känns mycket meningsfullt, men inte lätt.
"Varför vill du vara lycklig?" frågade en guru mig en gång. Fattade inte då vad han menade. Nu gör jag det. Lyckan är inte det primära, det är meningen som kommer först. Sedan kan ju lyckan komma på besök ibland...
"Varför vill du vara lycklig?" frågade en guru mig en gång. Fattade inte då vad han menade. Nu gör jag det. Lyckan är inte det primära, det är meningen som kommer först. Sedan kan ju lyckan komma på besök ibland...
Senast redigerad av Debbido 2011-05-05 2:45:31, redigerad totalt 2 gånger.