Vilken är er favoritfärg?
48 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Vilken är er favoritfärg?
Min är lila. Förut var det gult. Innan dess var det också lila om jag inte minns fel. Jag har väl haft min nuvarande favoritfärg i 10 år nu. Tycker om lila, en glad färg.
Senast redigerad av vallesmamma 2011-05-05 2:44:24, redigerad totalt 1 gång.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Jag har svårt att bestämma mig.. Gillar både mörklila, grönt och de flesta nyanser av blått.
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-05 2:44:24, redigerad totalt 1 gång.
- annorlunda
- Anslöt: 2007-09-02
Jag har ingen favorit.
Jag gillar i stort sett alla färger - olika färgkombinationer och olika nyanser kan fascinera mig mer än bara en färg. Mycket beror också på i vilket sammanhang färgen ska användas - på mina kläder, på gardiner, tapeter, kuddar, inredning osv.
Sen beror mitt val av färg på årstid och humör också.
Jag gillar i stort sett alla färger - olika färgkombinationer och olika nyanser kan fascinera mig mer än bara en färg. Mycket beror också på i vilket sammanhang färgen ska användas - på mina kläder, på gardiner, tapeter, kuddar, inredning osv.
Sen beror mitt val av färg på årstid och humör också.
Senast redigerad av Truly 2011-05-05 2:44:24, redigerad totalt 1 gång.
Grön, lila och orange.
(Fast inte ihop som här! Inte heller just de nyanser jag hittade nu. Gillar den riktigt ljusoranga som gränsar till gult, och mörk djup lila bäst. På kläder tycker jag rött och svart är snyggt tillsammans. Egentligen passar jag inte så bra i det själv pga att jag är ljus, men har det ibland ändå just för att jag gillar själva färgkombinationen...)
(Fast inte ihop som här! Inte heller just de nyanser jag hittade nu. Gillar den riktigt ljusoranga som gränsar till gult, och mörk djup lila bäst. På kläder tycker jag rött och svart är snyggt tillsammans. Egentligen passar jag inte så bra i det själv pga att jag är ljus, men har det ibland ändå just för att jag gillar själva färgkombinationen...)
Senast redigerad av pointblank 2011-05-05 2:44:24, redigerad totalt 1 gång.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
Hej!
Jag gillar rött. Kan bära upp röda kläder bra, just för att jag är så mörk.
Annars gillar jag ljuslila, ljusblå, limegrön och andra pastelliga färger.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag gillar rött. Kan bära upp röda kläder bra, just för att jag är så mörk.
Annars gillar jag ljuslila, ljusblå, limegrön och andra pastelliga färger.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-05 2:44:24, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Beror på sammanhang. Jag gillar att klä mig i svart men det betyder inte att jag gillar svart mat t.ex.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-05 2:44:24, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Ljust lila (vinkar glatt till vallesmamma!), och "militärgrönt".
Annars gillar jag dessa färger som på denna flygplansmodell (men bara intill varandra, brunt ensamt är fult tycker jag; flygplanet heter Handley-Page Halifax, för den som kanske undrar):
[img]http://www.hyperscale.com/2007/features/images/halifax48ks_6.jpg[/img]
Annars gillar jag dessa färger som på denna flygplansmodell (men bara intill varandra, brunt ensamt är fult tycker jag; flygplanet heter Handley-Page Halifax, för den som kanske undrar):
[img]http://www.hyperscale.com/2007/features/images/halifax48ks_6.jpg[/img]
Senast redigerad av geocache 2011-05-05 2:44:27, redigerad totalt 1 gång.
Rött, har alltid varit och kommer alltid att vara. Jag älskar rött, den mot det kallare blå hållet.
Har någon gjort färganalys, där man är sommar, höst, vinter eller vår?
Jag är en sommar, skall ha kalla och milda färger.
Har någon gjort färganalys, där man är sommar, höst, vinter eller vår?
Jag är en sommar, skall ha kalla och milda färger.
Senast redigerad av Astro 2011-05-05 2:44:27, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen